X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הדיווחים מיוון על הסכם מתקרב בין הממשלה היוונית למחזיקי האג"ח יעמוד במוקד המסחר בנוסף, האיום מכיוונה של אירן על הפסקת הזרמת הנפט לאירופה כבר מהשבוע הקרוב תשפיע
▪  ▪  ▪
הבורסה בתל אביב. נפתחה בירידות [צילום: פלאש 90]

המסחר בבורסת אחד העם נפתח היום (יום א', 29.1.12) על-רקע הודעת סוכנות דירוג האשראי פיץ' על הורדת דירוגי האשראי של 5 מדינות באירופה - ביניהן איטליה וספרד. בנוסף, ההודעה הדרמטית שהגיעה מכיוון אירן על כוונה להפסיק את ייצוא הנפט לאירופה כבר בשבוע הקרוב, מעוררת חשש בשווקים מעליית מחירי הנפט.
קובי לוי, אחראי תחום אג"ח בקופות הגמל של הדס ארזים, אומר הבוקר בשיחה עם "גלובס" כי "בסוף השבוע היו ירידות קלות בחו"ל והבורסה מגיבה הבוקר לכך. היו פערים שליליים במניות מובילות כמו טבע, פריגו ופרטנר. על השוק מעיבים ענייני אירן ויוון. מדד הנאסד"ק עלה ב-11% בחודש וחצי האחרונים ועניין יוון, אירן והנפט עשויים לספק סיבות לשוק לקחת פסק זמן מהעליות. היו גם נתוני מאקרו חלשים לעומת הצפי בארה"ב. השוק בארה"ב נמצא למעשה בהמתנה לנתוני האבטלה של המשק האמריקני ביום שישי".
לגבי שוק האג"ח אומר לוי כי "ההודעה של ברננקי בשבוע שעבר השפיעה לחיוב על האג"חים הארוכות בארה"ב וכמובן שזה ישפיע גם כאן לחיוב. גם ההודעה של בנק ישראל כי הריבית עשויה להמשיך לרדת השפיעה לחיוב על השוק המקומי".
בזירה העולמית, יוון והנושים שלה מסרו אמש (שבת) כי הם על סף חתימה על הסדר חוב שיכלול "תספורת" לבנקים הנושים, כלומר הפחתת חובות ליוון. מדובר בהסדר לחוב בהיקף של 100 מיליארד אירו שלאחריו תקבל יוון חבילת סיוע חדשה. כך מדווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל".
עוד בעולם, סוכנות דירוג האשראי פיץ' הורידה את דירוג האשראי של 5 מדינות באירופה, בין היתר של איטליה וספרד. הדירוג של איטליה ירד ל-"-A" מדירוג קודם של "+A", את הדירוג של ספרד וסלובניה הורידה ל-"A" מ-"-AA", את בלגיה ל-"AA" מ-"+AA", את קפריסין ל-"-BBB" מ-"BBB". בנוסף הסוכנות אישררה את דירוגה של אירלנד, "+BBB".
"המשבר בגוש האירו יבוא לפתרון רק כשתהיה התאוששות כלכלית רחבה", אמרו בפיץ'. "ברור שיידרשו רפורמות חשובות נוספות של הממשל בגוש האירו על-מנת להבטיח יציבות כלכלית, כולל אחידות פיסקלית רחבה יותר".
אירן תפסיק ייצוא הנפט לאירופה?
אולם, בנוסף למשבר באירופה יכולה הודעה דרמטית שהגיעה מכיוון אירן לטרוף את הקלפים בשווקים: זאת, לאחר שהממשלת האירנית הודיעה כי היא שוקלת להפסיק את אספקת הנפט שלה לאירופה כבר בשבוע הקרוב, בתגובה להחלטת שרי האוצר של האיחוד האירופי להטיל אמברגו על הנפט האירני החל מה-1 ביולי.
האיום של אירן, אם יתממש, עלול להוביל לקריסת מספר כלכלות חלשות באירופה כמו יוון ואיטליה שתלויות בצורה ניכרת בנפט האירני.
נזק לנייר חדרה מצמצום אספקת הגז
נייר חדרה דיווחה היום כי צמצום באספקת הגז הטבעי מ"ים תטיס" מגדיל את הוצאות החברה. היות שמחירו של הסולר גבוה משמעותית ממחיר הגז הטבעי, להגדלת השימוש בסולר עלולה להיות השלכות כספיות שליליות ועלויות נוספות בטווח שבין 80 ל-100 אלף שקל ביום.
המשא-ומתן בין מחזיקי אגרות החוב של דלק נדל"ן של יצחק תשובה לבין החברה נמשך תוך האשמות הדדיות בין הצדדים. ביום ה' נראה היה כאילו הצדדים הגיעו להסכמה על הסדר חוב. לפי הדיווחים, הצדדים דנים על אפשרות להזרמה של 500 מיליון שקל מצד בעל השליטה תשובה, בטחונות בגובה של כ-400 מיליון שקל (כולל 8% ממניות קבוצת דלק), מחיקת החוב הנוכחי בגובה של 2.1 מיליארד שקל, והנפקת שתי סדרות אג"ח חדשות בהיקף של 1.3 מיליארד שקל בפריסה של עד 16 שנה. כמו-כן, מחזיקי האג"ח צפויים לקבל 46% ממניות דלק נדל"ן לאחר ההסדר.
עוד בענייניו של של יצחק תשובה. שותפויות "תמר" - דלק קידוחים אבנר וישראמקו - הודיעו בשבוע החולף כי חתמו על הסכם אספקת גז לנייר חדרה. היקף החוזה מוערך בכ-750 מיליון דולר ל-15 שנה, החל ממחצית שנת 2013.

תאריך:  29/01/2012   |   עודכן:  29/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המסחר בת"א נפתח בירידות: פרטנר צונחת 5%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בית המשפט העליון קבע כי כוונת שר האוצר שטייניץ לשנות את תנאי הסף למינוי תוך כדי הליך המינוי מחייבת התערבות של בית המשפט בהחלטה    השופט ריבלין: מקבץ חריג של נסיבות שחייבו התערבותו של בית המשפט
רועי גלדסטון
ההנהלה נפגשה, רוצה לסגור גם עם הנדריקס. ג'יימס יהיה כשיר לחמישי
מירב ארד
סקר חדש מגלה כי 12% מהבריטים מתכננים לצאת לחו"ל במהלך משחקי האולימפאידה בלונדון
אלעזר לוין
השוק רותח: דירת 3 חדרים במרכז ת"א הושכרה ב-5,200 שקל לחודש    מבקשים 5,000 שקל לחודש בעד דירה קטנה בשדרות בן-גוריון    4,000 שקל לחודש בעד דירה ללא מעלית ביד אליהו
איתמר לוין
הח"כ שסולק משס בשל דעותיו המתונות חושף כיצד מתקבלות החלטות במגזר החרדי: "רבנים קשישים ביותר נתונים לאינטרסים של השמשים שלהם, לבני משפחה, לבד"צים, לכספים"    אומר שיש "מנגנונים פוליטיים אלימים" שלוחצים על רבנים ומאיימים עליהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il