X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תשלם 240 מיליון שקל - אם בית המשפט העליון יאשר בניית 710 דירות האם אהרוני ניהל מו"מ עם אפריקה לפני קניית המגרש מאפל? אפריקה גם במו"מ לרכישת 80 דונם בחיפה בעסקה לפי 20%
▪  ▪  ▪
דוד אפל. מגדלי הזוהר [צילום: בוצ´צ´ו]

אפריקה-מגורים מנהלת מו"מ מתקדם על עסקה, שבה תרכוש מהקבלן הבת-ימי משה אהרוני 60 דונם בגבעת שמואל, המיועדים על-פי תב"ע בתוקף לבניית 270 דירות. העסקה מותנית ככל הנראה בכך, שבית המשפט העליון יאשר בניית 710 דירות.
אהרוני רכש לפני כחודש מדוד אפל ומשותפיו את חברת "מגדלי הזוהר" ב-330 מיליון שקל. הנכס העיקרי של החברה הוא המתחם בגבעת שמואל, ששוויו הוערך אשתקד ב-235 מיליון שקל - ראה ידיעה מפורטת על העסקה.
News1 הציג את הנתונים על הזינוק המהיר בשווי הקרקע. בידיעה צוין, כי יתכן שאהרוני "יודע משהו נוסף" על שווי המתחם. יתכן שכבר אז ניהל מאחורי הקלעים מו"מ למכירת הקרקע לאפריקה-מגורים: מכירה ב-240 מיליון שקל תניב לו רווח של 5 מיליון שקל על עסקה קצרת-מועד, ותשאיר בידו את הנכסים האחרים של מגדלי הזוהר.
העסקה אינה כדאית כרגע, כי תב"ע מאושרת מתירה לבנות רק 270 דירות, שהן 890 אלף שקל(!) לקרקע לדירה. השמאית יעל הרן קבעה אשתקד, שהעסקה אינה כדאית בתנאים אלו.
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה בניית 710 דירות, דבר המוריד את המחיר ל-340 אלף שקל לדירה. אולם בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור העירייה, וביטל את האישור. הוועדה המחוזית והמועצה הארצית לתכנון ולבנייה ערערו בבית המשפט העליון. הערעור תלוי ועומד. יש להניח שאפריקה-מגורים תרכוש את הקרקע, רק אם הערעור יתקבל, או שהיקף הבנייה המאושרת יוגבל בהרבה מעל 270 דירות.
עוד עסקה מותנית - בחיפה
אפריקה-מגורים גם מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת מגרש בן 100 דונם בחיפה, בעסקה לפי 20%. גם זוהי עסקה מותנית - היא תצא לפועל רק אם הוועדות לבניין ערים ישנו את יעוד הקרקע מחקלאית לבנייה למגורים. אפריקה התחייבה לרכוש את הקרקע ללא שים לב מהו מספר הדירות שיאושרו לבנייה - מדובר מן הסתם במאות דירות. אם תצא העסקה לפועל, תיתן אפריקה-מגורים שירותי בנייה ל-20% מהדירות, שיישארו בבעלות המוכרים. זהו מבנה מקובל של עסקות אחוזים.

תאריך:  29/01/2012   |   עודכן:  29/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דוד אפל
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יו"ר הרשות לשעבר טוען שרשות השידור מחזיקה שלא כדין כספים שנתרמו ויועדו למתן פרסים לעיתונאים    תובע כ-400 אלף שקלים בגין כ-30 חודשי עבודה, ומתחייב להעבירם למטרה ציבורית    ועוד: תביעה אישית נגד יועמ"ש הרשות
מירב ארד
גם מועצת תלמידים, סל תרבות ומבצעי התרמה - כלולים בשירותי התרבות הנפוצי בבתי הספר היסודיים והעל-יסודיים    רמת שירותי החינוך יורדת בבתי הספר העל-יסודיים בפיקוח החרדי
יפעת גדות
התעמלו לפחות 30 דקות בכל יום
יפעת גדות
מתוך צוואתו: "יותר משלושים שנה עברו מאז שנדבתי בשנת 1914 את כוחי הצנוע במלחמת העולם הראשונה, שנכפתה על הרייך; בשלוש עשרות השנים האלה הניעוני בכל מחשבותי, מעשי וחיי רק האהבה והנאמנות לעמי..."
מירב ארד
המוסד הביורוקרטי ביותר בשנה שעברה - מערכת בתי המשפט    במקום השני - מכון התקנים ובמקום השלישי - משרד הבריאות    המשרד הנוח ביותר - משרד התמ"ת    ההליך הביורוקרטי ביותר ב-2011 היה יבוא מזון מול משרד הבריאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il