X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תרכוש 25% מהפרויקט המהלך מחזק את מעמדה של קבוצת מנרב-רד-בינת מול קבוצת שפיר, במכרז הענק לבניית עיר הבה"דים ב-10 מיליארד שקל אלקטרה מצטרפת "בדלת האחרוית" לאחר שנכשלה במכרז דרך אפריקה-ישראל דבר עדיין לא גמור
▪  ▪  ▪
גרשון זלקינד. בדלת האחורית [צילום: ארז עוזיר]

קבוצת אלקטרה מצטרפת לקבוצת מנרב-רד-בינת במכרז הענק לבניית עיר הבהד"ים בנגב, בהשקעה של 10 מיליארד שקל. אלקטרה תרכוש 25% מהקבוצה, וכן תהיה בעלת 30% בקבוצה הקבלנית שתבנה את העיר, אם תזכה במכרז. הצטרפות אלקטרה מחזקת את מעמדה של מנרב בתחרות מול קבוצת שפיר. שתי הקבוצות הגיעו לקו הגמר, וההכרה צפויה תוך חודשים אחדים.
אלקטרה השתתפה בשלב הראשון של המכרז, עם אפריקה-ישראל, אך הפסידה. אולם החברה לא ויתרה, והיא מנסה להצטרף למכרז "בדלת האחורית" כביכול, באמצעות מנרב ורד-בינת. כבר לפני ארבעה חודשים הודיעו מנרב ואלקטרה, כי מתנהלים מגעים על צירופה של אלקטרה לפרויקט בשיעור של עד 30%. היום (30.1.12) התברר, שהמגעים הבשילו להצטפרות אלקטרה, אם כי בשיעור של 25% בלבד.
ההסכם שהושג בין הקבוצות אומר:
  • אלקטרה פאואר, מקבוצת אלקטרה-אלקו, תרכוש 25% ממניות חברת מבט לנגב. הדבר יקטין את חלקן של השותפות האחרות בחברה, מנרב וקבוצת רד-בינת.
  • אלקטרה בניה, שהיא חברה אחרת בקבוצת אלקטרה-אלקו, מצטרפת למנרב, כך ששתיהן יהיו הקבלנים הראשיים לבניית העיר, אם יזכו במכרז. מנרב, שעד כה הייתה קבלן ראשי יחיד, תהיה בעלת 70%, ואלקטרה בניה תהיה בעלת 30%.
  • אלקטרה אי.פי.אם., אף היא מקבוצת אלקטרה, תהיה בעלת 30% מקבלנות המשנה של הפרויקט, בעיקר עבודות גמר. השותפים האחרים יהיו מנרב 51% ובינת מחשבים 19%, שהיו עד כה בעלי 100%, ועתה יקטן חלקם בהתאמה.
  • קבוצת אלקטרה תממן 25% מההשקעה הכוללת, כלומר 2.4 מיליארד שקל. (ראה פירוט בהמשך). היא גם תישא ב-27% מהלוואות הבעלים שינתנו לפרויקט.
לאחר התמודדות של ארבע קבוצות, כולל אפריקה-ישראל. במכרז המוקדם. הגיעו מנרב-רד-בינת ושפיר לשלב הגמר. עתה מתחזק מעמדה של קבוצת מנרב מול קבוצת שפיר, בשלב הסופי של המכרז.
ההשקעה בפרויקט תגיע ל-10 מיליארד שקל. משרד הביטחון יתן מענק של 400 מיליון שקל, כך שההשקעה נטו תהיה 9.6 מיליארד שקל. חלקה של קבוצת אלקטרה יהיה 25%, שהם כאמור 2.4 מיליארד שקל. מדובר בבניית 250 אלף מ"ר על מתחם בן 2600 דונם. הפרויקט כולל גם פיתוח 1300 דונם.
הקבוצה שתזכה במכרז תבנה את העיר במשך 4 שנים. לאחר מכן תפעיל את עיר הבהד"ים במשך 25 שנה בשיטת BOT, כלומר תשכיר את העיר למשרד הביטחון, בדמי שכירות שנתיים. כתום התקופה תעבור העיר ללא תמורה לבעלות המדינה. הרווח של היזמים יבוא מדמי השכירות, האמורים לכסות את כל הוצאות ההקמה ולהותיר רווח סביר. התחרות בשלב הגמר היא בין היתר על דמי השכירות שכל קבוצה דורשת ממשרד הביטחון.
שלושה מגדולי היזמים הפרטיים
הצטרפות אלקטרה לקבוצה מביאה לכך, ששלושה מגדולי היזמים הפרטיים במדינה מצטרפים לפרויקט אחד כדי לזכות בו: אלקטרה מקבוצת אלקו נמצאת בשליטת משפחת גרשון זלקינד. מנרב נמצאת בשליטת אברהם קוזניצקי, שהוא מגדולי הקבלנים הפרטיים. רד-בינת היא בשליטת האחים זיסאפל, מובילים בתחומי ההיי-טק והנדל"ן.
אולם דבר עדיין אינו גמור. המתחרה השני הוא לכאורה קבוצת שפיר, בשליטת משפחת לנדאו, אף הם מגדולי הקבלנים הפרטיים, יחד עם חברה הולנדית. אולם שיכון ובינוי - בשליטת שרי אריסון - מערערת לבית המשפט העליון על החלטה אחרונה של בית המשפט המחוזי, שלא לפסול את שפיר. שיכון ובינוי מצפה לכך שבית המשפט העליון יפסול את שפיר, ואז היא תתמודד בשלב הגמר מול קבוצת אלקטרה-מנרב-רד-בינת.

תאריך:  30/01/2012   |   עודכן:  30/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלקטרה מצטרפת לקבוצת מנרב במכרז הבה"דים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שפיר בשליטת משפחת שפירא
תיקון טעות  |  30/01/12 13:56
2
עיר הבהדים ריכוזיות מסוכנת ל"ת
אפידמולוג  |  30/01/12 14:50
3
משרד הבטחון אינו לומד לקח!
פועה  |  30/01/12 19:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי המקור ממנו מגיעות הקלוריות אינו משמעותי כל-כך כמו צמצום מספר הקלוריות שאנו צורכים באופן כללי
איציק וולף
ועדת השחרורים אישרה קיצור בשליש של עונש המאסר שנגזר על השר לשעבר שלמה בניזרי בגין לקיחת שוחד    "תפקודו של בניזרי בעת מאסרו היה תקין ללא בעיות משמעת, ללא בעיות בחופשות וללא קושי בקבלת מסגרת"    בשירות בתי הסוהר עדיין לא מנסים לאתר שותף חדש לתא לנשיא לשעבר קצב
מירב ארד
הממשלה תקצה את הסכום המיועד לשילוב חד-הוריות בשוק העבודה, ומשרות ייעודיות יוקצו לאנשים עם מוגבלויות
מירב ארד
כך עולה מסקר מיוחד שיוצג ביום עיון של מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת בנושא הטרדה מינית במקום העבודה
איתמר לוין
יפתחו במו"מ אינטנסיבי שיימשך שבוע, יחתימו שעון נוכחות בפרק זמן זה ויקבלו את משכורת פברואר במלואה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il