X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בדצמבר 2009 טען הסניגור, כי מרשיו - שהואשמו בגניבת ברזל - פעלו בתום לב. רק ביוני 2011 הגיעה המשטרה למסקנה שהצדק היה איתם יקבלו מהמדינה 4,500 שקל בלבד - למרות שהוצאותיהם היו 30,000 שקל
▪  ▪  ▪
שנה וחצי עד הגעת המשטרה למסקנת הצדק [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

המשטרה נזקקה לשנה וחצי כדי לבדוק טענת הגנה מרכזית של שלושה נאשמים, ורק לאחר פרק זמן זה הגיעה למסקנה שהצדק איתם וכתב האישום נגדם בוטל. בעקבות כך, חייב בית המשפט את המדינה לשלם לכל אחד מן הנאשמים פיצוי בסך 1,500 שקל.
אוסמה דווייק, ואאל שרבאתי ומחמוד שווייקי הואשמו בגניבת 150 מוטות ברזל בשווי 10,000 שקל מאתר בנייה באשדוד. לאחר תום פרשת התביעה, בדצמבר 2009, טען הסניגור, עו"ד דראישה ואטים, כי גירסת מרשיו כל העת הייתה שהם פעלו בתום לב ובשליחותו של אדם אחר, אך המשטרה לא גבתה הודעה מאותו אדם. לטענתו, התובע לא רצה לעיין במסמכים משום שהיו כתובים בערבית, ולכן נאלצו הוא ומרשיו לעבור מכפר לכפר עד שאיתרו את אותו אדם - שאדי אבו-סאפי - ואכן לבסוף הוגש נגדו כתב אישום.
לבקשת המדינה נדחה הדיון מספר פעמים, ורק ביוני 2011 היא הודיעה על הסכמתה למחוק את כתב האישום נגד השלושה. הללו תבעו החזר של הוצאות ההגנה שלהם, אך המדינה התנגדה. בדצמבר 2011 הוחלט שבית המשפט הוא שיכריע בנושא ההוצאות. הנאשמים שהו במעצר בית חלקי מאפריל 2008 עד דצמבר 2009.
רובין לביא, שופטת בכירה בבית משפט השלום בקרית-גת, קבעה (21.1.12) שהנאשמים אינם זכאים לפיצי מכוח הסעיף בחוק העוסק בהגשת כתב אישום חסר בסיס, שכן במועד הגשתו - סברה המשטרה שבידיה די ראיות להרשעתם. לעומת זאת, התקיימו "נסיבות אחרות" המאפשרות מתן פיצוי - הזמן הבלתי סביר שנדרש למשטרה כדי לבטל את כתב האישום:
"לא ברור לי מדוע לקח למשטרה מיום 16.12.09, המועד שבו קיבלו המסמכים מהסניגור, עד ה-6.6.11. נטען כי זה הזמן שלקח למשטרה לתרגם המסמכים מערבית לעברית ולהגיע למסקנה כי אותו חשוד אכן נדון בגין המרמה וכי נאשם 3 הוא שהפלילו. מדובר בתקופה לא סבירה ובעינוי דין ממושך, מה עוד שמתורגמן ביהמ"ש כבר תירגם המסמכים ביום הצגתם". לביא זיכתה כל אחד מהנאשמים בפיצוי של 1,500 שקל, למרות ששרבאתי הצהיר שנטל על עצמו את הוצאות ההגנה של שלושתם בסך 30,000 שקל והציג קבלות על תשלומים בסך 14,000 שקל.

תאריך:  31/01/2012   |   עודכן:  31/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רובין לביא  תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה נזקקה לשנה וחצי כדי לבטל כת"א
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גניבת ברזל.
לילי בלום  |  31/01/12 09:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בדליקה שפרצה לפנות בוקר נפצע אדם אחד קשה ושניים בינוני    רוב הנפגעים - משאיפת עשן
יפעת גדות
קשישים המפתחים תסמינים האופייניים לאלצהיימר לעתים קרובות מפגינים סימנים מוקדמים כמו חוסר יכולת לשלם בצורה נכונה, להבין את מצבם הכספי בבנק או לבצע העברות כספיות כפי שצריך
איציק וולף
ההתמודדות במפלגה הרפובליקנית על המועמדות לנשיאות מגיעה היום לפלורידה    רומני מוביל בסקרים וגינגריץ' זוכה לתמיכה המועמדים שנשרו מהמירוץ    המושלת שרה פיילין: אני חושבת שבעימות פומבי ניוט גינגריץ' יביס את ברק אובמה
איציק וולף
כוחות האופוזיציה הסוריים מנהלים זה היום השלישי קרבות עם צבא סוריה בפרברי דמשק    אמש נהרגו כמאה בני אדם    מזכירת המדינה האמריקנית קלינטון קראה לכנס את מועצת הביטחון והודיעה כי תשתתף בישיבה    דובר הבית הלבן: המשטר הסורי איבד שליטה על המדינה
עידן יוסף
בשיחוח עם גולשים ממדינות ערב אמר ראש הממשלה: "יש לנו הרבה אינטרסים משותפים שאנו יכולים לקדם בכלכלה, במדיניות ובתפישות אזוריות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il