X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר האוצר דוחה את טענות המבקר על כשלים בתפקודו בעניין השריפה בכרמל, ואומר כי האירוע חרג מתחום אחריותו "עוד לא קיבלתי אפילו את טיוטת הדוח", אמר פרופ' אקשטיין: "ישראל שיאנית אי השיוויון בעולם"
▪  ▪  ▪
שטייניץ. "לא אשם בשריפה בכרמל" [צילום: פלאש 90]

"היה בלבול קל לגבי מהות האחריות והתפקידים של משרד האוצר. ליבת האחריות שלי כשר אוצר היא ניהול המערכה כדי לשמור על החוסן הכלכלי של מדינת ישראל ועל היכולת לטפל בחברה ובפריפריה בפני משבר כלכלי שתוקף את המדינות החזקות ביותר בעולם" - כך אמר (יום ד', 1.2.12) יובל שטייניץ בנאומו בכנס הרצליה ה-12 של המרכז הבינתחומי בהרצליה, בהתייחסו לביקורת שנשמעה עליו על-רקע פרסומו הקרב של דוח מבקר המדינה והטלת האחריות עליו בעניין השריפה בכרמל, בשל אי העברת תקציבים למשרד הפנים עבור שירותי הכיבוי.
"משרד האוצר אחראי למדיניות הכלכלית של המדינה", אמר שטייניץ. "הוא אחראי למשמעת תקציבית, לריסון האבטלה ולמחויבות לצמיחה גבוהה".
"רבים היו רוצים לשמוע התייחסות לדוח של מבקר המדינה, אך לא קיבלתי אפילו את טיוטת הדוח ולכן אני מעדיף שכל עוד לא קיבלתי כלום לא להתייחס ישירות לדוח ההוא", הוסיף שטייניץ.
שר האוצר התייחס לכלכלת ישראל כיום בהשוואה בינלאומית לאירופה ואמריקה ואמר כי התוצאות מראות שכלכלת ישראל ובכללה גם החלק של תפקוד האוצר שמוביל את המדיניות הכלכלית, מראות על תפקוד סביר בייחוד בהשפעה בינלאומיחת. "אנו מסתכלים קדימה ולישראל יש סיכוי לשמור על צמיחה גבוהה ואבטלה נמוכה, למרות המשבר הכלכלי בעולם", אמר שטייניץ. "יחד עם זאת קיימים שלושה איומים על הכלכלה בישראל: המשבר הכלכלי באירופה, במידה וגוש האירו יתפורר זו מציאות חדשה שנצטרך להתמודד עמה; המורל בקהילה העסקית בישראל - בעקבות גל המחאה הלגיטימי, אליו התלוו תופעות לא לגיטימיות, הקהילה מרגישה מאוימת ומותקפת. אם חלק יהססו להשקיע בישראל הכלכלה עלולה להיפגע. גם התפתחות משבר אשראי יכולה להשפיע על הבנייה בישראל ועל אפיקים נוספים".
"ישראל היא שיאנית אי השוויון בעולם"
פרופ' צבי אקשטיין, דיקן בית הספר לכלכלה במרכז הבינתחומי בהרצליה ומי ששימש עד לאחרונה כמשנה לנגיד בנק ישראל, אמר כי ישראל היא שיאנית אי השוויון בעולם. "'צדק חברתי' הפך להיות מילה מרכזית בישראל", אמר אקשטיין. "כשמשווים צמיחה בין מדינות, אין קשר בין אי שוויון וצמיחה. גלובליזציה, שיפורים טכנולוגיים ורגולציה חלשה על המגזרים החלשים הם שלושת הגורמים המרכזיים שהביאו לפערי שוויון אלו", אמר אקשטיין.
לדבריו, מדינת ישראל בעלת יכולת לצמצם את הפערים החברתיים והצעדים שעליה לנקוט הם הגנה על עובדים מהשכבות החלשות והקמת משרד עבודה ייעודי להקטנת העוני ולהגדלת התעסוקה. "כשהאוכלוסיה הכי חלשה נפגעת היא מושכת אליה גם את השכבות שמעליה, ומכאן התחילה המחאה החברתית", אמר.
"ההון השחור - רבע מהכלכלה הישראלית"
דן פרופר, יו"ר קבוצת אסם, אמר כי "יש בכלכלת השוק מגבלה גדולה, כאשר הקפיטליזם הופך לחזירי, ואם לא נגדיר גבולות, נגיע למצב אומלל כפי שקיים בוול סטריט".
לדבריו, הפתרון הוא פרסום השכר הכולל של חמשת הבכירים בכל חברה, מבלי לציין את המשקל הכולל של כל אחד מהם. "אני מאוכזב מהעברת כובד המשקל לתוספת השכר לחלק התחתון של האוכלוסיה וייקור לחלק העליון, ולאפס תוספת שכר למקבלי שכר ביניים. זה מוכיח שהמחאה לא זכתה לתשובה מתאימה", אמר. "התשובה למחאה החברתית צריכה להגיע דרך הממשלה, שתילחם בהון השחור. תקציב ההון השחור מהווה 25% מהכלכלה היום".

תאריך:  01/02/2012   |   עודכן:  01/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שטייניץ: "חל בלבול לגבי מהות תפקידי"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
האם מאיר גלבוע חסין מתגובות ?
צגובה לעורך  |  1/02/12 19:41
 
- יואב יצחק - מוחק נגד אבנרי .
צ"ל לעיל : תגובה.  |  1/02/12 23:03
 
- נא ראה כתבות ב"הארץ"
שועלY  |  1/02/12 23:10
2
חנן וייס-המבקר חושב שהוא ראש ה
ועד  |  1/02/12 21:02
3
שחיקת הגימלה.
אליפז+גימלאי צהל-  |  2/02/12 04:07
4
מוזר שהמבקר נעצר בשטיינמיץ
אם כבר לכוון גבוה  |  2/02/12 08:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
נשיא אירן הודיע בפרלמנט בטהרן כי בתקציב לשנים 2012 ו-2013 יעלה סעיף הביטחון ב-127 אחוזים    צוות פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שבו לוינה ואמרו: נחזור לטהרן בעתיד הקרוב
מוטי פשכצקי
בעלי קרית שמונה לא נכח בדיון, מה שלא מנע את זיכויו. הדיין: "פתחו לו"
איתמר לוין
קובע: כאשר הכנסותיהם של בני הזוג באות ממקורות התלויים זה בזה, לא יוכלו לבצע חישוב נפרד    במקביל קוראים השופטים לשנות את החוק הפוגע ללא הצדקה בזוגות נשואים
איציק וולף
המשרד להגנת הסביבה הוציא צווים לפינוי רעלים לחברות הגז שמאחסנות גז בחווה בקריית אתא    השר ארדן: הסכנה לנפילות טילים ברחבי המדינה מחייבת את המשרד למדיניות בלתי מתפשרת של צמצום חשיפת הציבור לחומרים מסוכנים
איתמר לוין
ביהמ"ש קובע: מדובר ברשלנות חמורה וחוסר אכפתיות, שלא אליהן התכוון המחוקק כאשר העניק לחברה חסינות מתביעות    הסכום ישולם לראש לשכת עורכי הדין לשעבר, שתבע 250,000 שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il