X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנאום שנשא אמר רא"ל בני גנץ: "העולם והאזור צריך להמשיך ולפעול לבידודה של אירן. חשוב להמשיך ולבנות יכולת צבאית ולהיות מוכנים ולהפעילה" הזהיר מתקיפה של כמה מצבאות ערב: "כל נקודה במדינת ישראל שנמצאת תחת איום. המזרח התיכון זה האזור המתחמש ביותר בעולם, ואנחנו המטרה של חימוש זה על חוק טל: "צבא העם לא יישאר לנצח אם ימשיך להישען רק על מחצית העם"
▪  ▪  ▪
גנץ. צה"ל בסכנה אם יישען על חצי העם [צילום: יח"צ]

יומו השני של כנס הרצליה נסגר בנאומו של הרמטכ"ל בני גנץ, במושב שכותרתו כותרת "ציונות במאה ה-21".
בהתייחסו לסוגייה האירנית, אמר גנץ: "נכון להמשיך לשבש את ניסיונות אירן להשיג נשק גרעיני. אין ספק שאירן חותרת לגרעין צבאי. אירן היא בעיה עולמית, איזורית וישראלית. אם נקשיב למתרחש במדינות המפרץ נשמע תמונה של דאגה לא פחות גדולה מהעניין האירני. בצד כל ההסתכלות האיזורית והעולמית אסור לשכוח דבר בסיסי אחד - מדינת ישראל היא היחידה בעולם שמישהו קורא להשמדתה ובונה את הכלים לעשות כן, אסור להתעלם מכך. העולם והאזור צריך להמשיך ולפעול לבידודה של אירן ולהפעיל סנקציות על הישגי ההתקדמות של המתרחש בה. נכון לפעול להידוק הפיקוח על הגרעין האירני. חשוב להמשיך ולבנות יכולת צבאית מרשימה, חזקה, אמינה, דרוכה ומיומנת ולהיות מוכנים ולהפעילה אם וכאשר יגיע הצורך. נחישות ואחריות אסטרטגית יענו על איום זה".
גנץ: "המצב בדמשק יכול להשתנות מחר בבוקר ולכך נוספו איומים נוספים: ראשית, סוגיית האש - עוצמה בלתי רגילה של חימוש שמכסה כל נקודה במדינת ישראל שנמצאת תחת איום. מערכת האש של האויב מדלגת מעל יכולת ההגנה של מדינת ישראל. עזה ולבנון הן מחסני התחמושת הגדולות שאני מכיר. המזרח התיכון זה האזור המתחמש ביותר בעולם, ואנחנו המטרה של חימוש זה".
"האביב הערבי - אנו נמצאים בטלטלה איזורית שמשנה את פני המזה"ת. התופעה מתרחבת. בין דמשק לתחריר נשמעת אותה טונציה אבל האינטרסים שונים. אינני יודע מה יהיה אופיים של המשטרים במדינות ערב סביבנו בעתיד - האם זה יהיה איסלאם דמוקרטי או איסלאם רדיקלי ופוליטי שפועל כנגד מדינת ישראל. יש ממדים חיוביים בטלטלה שאנו רואים: קולו של הרחוב הוא משמעותי. שליטי ערב צריכים להתחשב בקול הרחוב ולא רק באינטרסים שלהם. לציבור נמאס להיות נתין, נשלט, חסר אופי וחסר השפעה. מתפתח סדק בציר הרדיקלי שמחבר את דמשק, ביירות וטהרן".
"זו תקופה של אי-יציבות, תוחלת סיכון גבוהה ולא ניתן לדעת מה יקרה. השלום עם מצרים הוא יקר, צריך לשמור עליו ולעודד אותו, אבל המציאות איננה מובטחת ולכן צריך להיזהר. אם יקרה הפחות-רצוי והמערכות סביבנו יעברו לכיוון רדיקלי יותר, אנו עלולים למצוא עצמנו עם צבאות רבים עם היקף חימוש ענק המכוון אלינו. עלינו להיות מוכנים לאפשרות כזו".
גנץ התייחס לחוק טל ואמר: "פחות אנשים נושאים בנטל, לא כולם מתייצבים לשירות ולא כולם מעריכים את אלה המתייצבים לשירות. צבא העם לא יישאר לנצח אם ימשיך להישען רק על מחצית העם. אני מודאג נוכח הכרסום שיש בשותפות הגורל שלנו. אנחנו חייבים לפעול יחד רק מתוך לכידות פנימית ניתן יהיה לעמוד באתגרים מבחוץ. אני מאמין שחשוב לקדם את שירות החובה לכל, זו זכות וחובה וכולם צריכים לשאת בה. צה"ל מהווה מרחב מפגש לכל הקבוצות בחברה הישראלית. גם ב-2012 אסור שניתן לציניות להשתלט על הציונות".
בהתייחסותו לתקציב הביטחון אמר הרמטכ"ל כי "המתאר התקציבי הינו מסוכן. אומנם ישנם אתגרים נוספים לחברה הישראלית, אני משוכנע בזכותו ובחובתו של הדרג המדיני לקבוע סדר עדיפויות מדיני ולפעול למימושו. אך לא צריך לעשות זאת בבלם החירום כי סביבתנו פשוט איננה מאפשרת זאת".

תאריך:  01/02/2012   |   עודכן:  01/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"נכון להמשיך לשבש השגת גרעין מאירן"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מה הרמטכ"ל עושה בכנסים?
מתכונן לפוליטיקה?  |  2/02/12 00:40
2
די,די די.........
גימלאי צהל-ועד אר  |  2/02/12 03:57
3
ולכן חשוב לתת לאיסלם הנאצי גם  ל"ת
את יהודה ושומרון!  |  2/02/12 08:22
4
חכם הוא לא.
דוד שושן  |  2/02/12 09:01
5
איך לא חשבנו על זה ???
איזה חכם  |  2/02/12 09:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הנפקת המניות הראשונית של החברה נאמדת בהיקף של כ-5 מיליארד דולר - ההנפקה הגדולה מעולם בעמק הסיליקון
עופר וולפסון
במסגרת חידוש ההיתר לפעילות מפעל הפיס על-ידי האוצר ל-5 שנים נוספות, סוכם בין הצדדים כי חלוקת הרווחים תיעשה באופן שוויוני בין האוצר לרשויות המקומיות
מערכת אתר ערוץ הספורט
זהות זורק הרימון על ביתו של טביב לא ידועה. אשתו: "לא ראוי לפגוע בילדה"
אלעזר לוין
המינהל מוכן למכור מגרשים ב-20 אלף שקל לדירה בדימונה, אך איש אינו מעוניין    אפס ביקוש למגרשים זולים ל-584 דירות בירוחם    שפל: 76 אלף שקל למגרש לדירה בבית שאן, 55 אלף שקל בקריית גת - וכמעט אין קונים
עופר וולפסון
שר האוצר דוחה את טענות המבקר על כשלים בתפקודו בעניין השריפה בכרמל, ואומר כי האירוע חרג מתחום אחריותו    "עוד לא קיבלתי אפילו את טיוטת הדוח", אמר    פרופ' אקשטיין: "ישראל שיאנית אי השיוויון בעולם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il