X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביקורת קשה של אזרח על קצין בכיר, אותו האשים במחדלים בטיפול בירי הרקטות מעזה, עלתה לו לא בתביעת לשון הרע אזרחית אלא בכתב אישום על העלבת עובד ציבור האם זו הדרך בה מתכוונת המדינה לטפל מכאן ולהבא בביקורת על עובדיה?
▪  ▪  ▪
נאוטילוס. מדוע החליט צה"ל לא להצטייד במערכת?

האם המדינה החליטה לתקוף באמצעים פליליים את מי שמותח ביקורת חריפה על עובדי ציבור? לפחות במקרה אחד, התשובה היא חיובית - ומעלה הרהורים נוגים בנוגע לתפיסתה של המדינה את חופש הביטוי ואת השימוש בכלים פליליים נגדו.
ב-1.1.09 פרסם מיכאל אזולאי, תושב אשדוד, מאמר באתר scoop ובו ביקורת קשה מאוד נגד תת-אלוף (מיל.) יעקב נגל, מי שהיה המדען הראשי של משרד הביטחון וסגן ראש מפא"ת (מינהל פיתוח אמל"ח ותשתיות טכנולוגיות). מאמרו של אזולאי עסק בנושא מערכות הגנה ליישובים בצפון הארץ ובדרומה מפני רקטות, ובין היתר נאמר בו כלפי נגל:
"אתה בעיני האחראי הראשי לסבל בל יתואר לאבידות בנפש ולנזק העצום הן לעם ישראל והן למדינת ישראל, עקב טירפוד שיטתי ממניעים זרים!!!... בעמדך בראש ועדה שהקים משרד הביטחון להמליץ על פתרון טכנולוגי לירי הטילים מעזה, היית המטרפד הראשי של הבאת תותח הלייזר ה'נאוטילוס' לארץ להגנה על יישובי עוטף עזה, הפצת סביבו שקרים רבים ושיקרת במצח נחושה לראשי ממשלה, שרים וחברי כנסת... הכל נעשה על ידך בקור רוח, משיקולים זרים ומקוממים!!!".
אזולאי הוסיף והטיח בנגל, כי הוא "האשם והגורם העיקרי לכל מה שמתרגש עלינו עקב ירי הטילים... אני רואה בך את האחראי לחיי הסבל הבלתי ייאמן ולחיי הסיוט והאימה בהם שרויים תושבים רבים". לבסוף כתב אזולאי, כי כל האבידות שנגרמו לצה"ל בשל הצורך להיכנס לרצועת עזה, יחולו על ראשו של נגל ו"מאחל שלא יימצא מנוח לנשמתך".
בסיום דבריו הזמין אזולאי את נגל להגיש נגדו תביעת לשון הרע, אך המדינה בחרה בכיוון אחר. הנושא הועבר לטיפולה של יחידת לה"ב 433 - היחידה הארצית לחקירות הונאה ופשיעה כלכלית חמורה - וב-24.11.11 הוגש נגד אזולאי כתב אישום בגין העלבת עובד ציבור. העונש המירבי הקבוע בחוק: שישה חודשי מאסר, אך המדינה בטובה אינה מתכוונת לבקש עונש מאסר.
נניח בצד את העובדה התמוהה שהתיק בכלל הגיע למשטרה, ואת העובדה התמוהה עוד יותר שהגיע ליחידת העילית שלה. נתעלם גם מן העובדה שנדרשו למשטרה שלוש שנים להגיש את כתב האישום, והיא עשתה זאת ממש ברגע האחרון של תקופת ההתיישנות. נעזוב גם לצורך הדיון את טענתו של אזולאי, לפיה דבריו היו אמת ואף זכו כעבור כחודש לאישוש בדוח של מבקר המדינה. נשאל רק זאת:
האם חוק העונשין הוא הדרך המתאימה להתמודד עם מאמרים כאלו? האם לכך התכוון המחוקק, או שכוונתו הייתה למקרים בהם נעשה בעבר שימוש בסעיף זה - צעקות וקללות בפומבי כלפי שוטרים וכדומה? מדוע עובד ציבור יכול לתבוע את עלבונו על חשבון הציבור עצמו, בלא להידרש לשכור עורך דין ולשלם אגרה בגין הגשת תביעת לשון הרע? ומעל הכל: האם זו הדרך בה מתכוונת המדינה לטפל מכאן ולהבא במי שיעזו למתוח ביקורת על עובדיה?

תאריך:  05/02/2012   |   עודכן:  05/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתח ביקורת על קצין - והועמד לדין
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
למה שהקצין ישקיע משאבים?
רועירועי  |  5/02/12 13:34
 
- הצלחה מדומה
עודד עמיחי  |  5/02/12 16:19
2
ההנחה שאנחנו דמוקרטיה שגויה
אביתר בן-צדף  |  5/02/12 14:59
3
צ"ל-מתח ביקורת על עובד מדינה ל"ת
ע.ו  |  5/02/12 16:57
4
עלבון גס לשמו
ש. שאול  |  5/02/12 17:39
 
- 4. מסתבר שהזכרון שלך סלקטיבי
שאול א.  |  5/02/12 20:22
5
ארדואן-צדק יש כאן דמוקרטיה שקר
שלומי-כלכלן  |  5/02/12 22:46
6
מה לעשות אזולאי צודק בכל מילה  ל"ת
דוד בוסקילה  |  5/02/12 23:45
7
נקוה שהעליון יגן עליו כמו שהגן
דודו ביתן  |  8/02/12 23:14
8
ישראל רפובליקת בננות מתקדמת ל"ת
נחום שחף  |  10/02/12 01:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליאור זנו
החברות הודיעו על סימני גז משמעותיים בקידוח שנמצא בים התיכון    הסימנים התגלו במהלך בדיקות שבוצעו תוך כדי הקידוח    מדובר בבדיקה ראשונית, והשותפות יצטרכו לבצע מבחנים נוספים
איתמר לוין
השופט אמר לצדדים בתיק אחר, שאין לו מועדים עבורם בחודש מאי ובמחצית הראשונה של חודש יוני    ייתכן שבכוונתו לשמוע באותם תאריכים את עדותו הראשית של עד המדינה
איציק וולף
המנהל המודח של קול ישראל שביקש להתמודד מחדש על התפקיד נאלץ לשלוח לבית הדין פקס ובו ביקש לבטל צו זמני שמנע מלקיים היום דיון במכרז המחודש    אחר-הצהריים ידונו חברי ועדת המכרז במועמדות מירו, בן-און ושקד
יפעת גדות
מחקר חדש מגלה כי אימהות שמתערבות ודוחפות את הילדים לאכול הן אימהות לילדים שמנים יותר    ההתערבות מהווה פגיעה ביכולת של הפעוט להקשיב לאותות השובע הטבעיים של הגוף
איציק וולף
בכיר בארגון השיעי בלבנון אמר כי חיזבאללה נחוש למנוע את נפילת נשיא סוריה בשאר אל אסד גם במחיר הצתת עימות צבאי שיסיט את תשומת הלב העולמית    שר החוץ ליברמן ייצא לארה"ב וייפגש עם מזכירת המדינה האמריקנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il