X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עומס קל בלבד נרשם בשדה, לאחר שהוקדמו או בוטלו כ-50 טיסות במקביל, הודיעו היום עשרות עובדי קבלן המועסקים בשדה על התאגדותם בוועד: "האבסורד הוא שלנו אסור לשבות היום. מהיום עובדי קבלן הופכים לעובדים עם זכויות"
▪  ▪  ▪
העובדים המתאגדים בנתב"ג. "חיים בישראל ללא עבדות קבלן"

השביתה בפעילות נמל התעופה בן-גוריון הסתיימה (יום ד', 8.2.12) בשעה 12:00 בצהריים, כשעומס קל בלבד נרשם בפעילות. ברשות שדות התעופה הקדימו או ביטלו 50 טיסות, מתוכן 40 יוצאות ו-10 נכנסות.
במקביל לקיום השביתה, הודיעו היום עשרות עובדי קבלן המועסקים בשדה על התאגדותם בוועד עובדים. עוד הצהירו העובדים כי יפתחו באופן במאבק למען שיפור תנאי ההעסקה שלהם. את תהליך ההתאגדות יזמו יחד עם העובדים סתיו שפיר ואלון-לי גרין, ממובילי המחאה החברתית.
המדובר בכ-100 עובדי קבלן שמועסקים על-ידי חברת כוח האדם "רם ק.ר.מ בע"מ" ומספקים שירותים שונים לנוסעים לחו"ל, כמו ביצוע בדיקות ביומטריות והעמסת כבוּדה. חלקם עובדים במקום במתכונת קבלנית כבר כמה שנים בלי שיועברו להעסקה ישירה. משיחה עם העובדים עולה כי נדרש מהם לעבוד משמרות לילה ארוכות ללא תוספת תשלום. כל זאת בעמידה רצופה, ללא אפשרות לשבת.
עובדי הקבלן, שאינם מורשים לשבות, הגיעו הבוקר למקום עבודתם כמדי יום ונתקלו בהפגנת התמיכה בעובדי הקבלן של ארגוני המחאה החברתית שהתקיימה בשדה. סתיו שפיר ואלון-לי גרין שהיו במקום שמעו מהעובדים על תנאי ההעסקה שלהם ויידעו אותם באשר ליכולתם להתאגד. גרין, פעיל חברתי שהוביל בעבר את מאבק העובדים ברשת "קופי בין", פירט בפני הנוכחים את היתרונות העצומים שבהקמת איגוד עובדים וליווה אותם בתהליך הרישום הזריז כוועד.
אחת מעובדות "רם ק.ר.מ" קראה לעובדות ועובדי קבלן בכל הארץ לנהוג כמוה וכמו חבריה ולהתאגד ללא דיחוי. "לא ניתן לאף אחד לשלול מאיתנו את הזכויות שלנו ולא נפקיר את המאבק החברתי רק לעובדים החזקים", אמרה. "מהיום דברים משתנים בישראל: עובדי קבלן הופכים לעובדים חזקים, עם זכויות, כבוד ותנאי עבודה הוגנים - עובדים מהשורה".
סתיו שפיר אמרה כי "אמנם לא נעים לראות שדה תעופה סגור, אבל הרבה פחות נעים לראות אנשים מנוצלים שעובדים מבוקר עד ערב ללא זכויות ושלעולם לא יצליחו להגיע למצב שבו יוכלו להתפרנס בכבוד. היום, סוף-סוף, כולנו עוצרים למען העובדים. אני מאמינה שהוועד החדש שהוקם פה היום הוא רק תחילתו של גל התאגדות מבורך שנובע מהמחאה החברתית וממאבק עובדי הקבלן. ישראל מובילה בעולם במדד ההעסקה הקבלנית. בואו נוביל, במקום זאת, בצדק חברתי".
אלון-לי גרין הוסיף: "כשהגענו לכאן בבוקר פגשנו את אחת העובדות, שסיפרה לנו המצב שלהן, על התנאים שנמנעים מהן ועל מה שהיו רוצות לקבל. שנינו הסכמנו שאין יום מתאים יום להתאגדות מאשר יום של שביתה כללית. כולנו מקווים שבסיומה של השביתה נחיה בישראל ללא עבדוּת קבלן".
קבוצות עובדים נוספות בשדרה שוקלות להתאגד
זמן קצר לאחר מכן הודיע יו"ר ועד העובדים של נתב"ג, פנחס עידן, כי הוא תומך במהלך ומגבה באופן מלא את העובדים: "אנחנו מברכים כל התאגדות של עובדים בהסתדרות, במיוחד כשמדובר בעובדים שהמדינה מתעלמת מזכויותיהם ושהפכו עם השנים לעובדים שקופים ומנוצלים". בתוך כך, הביעו עניין קבוצות עובדים נוספות המועסקות במקום להתאגד, והן יודיעו על מהלכיהן בימים הקרובים.
תאריך:  08/02/2012   |   עודכן:  08/02/2012
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
לאחר שהמו"מ על חידוש הסכם השכר בתנובה התפוצץ אמש, נציגות העובדים מבקשת מההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה ושביתה    ועד העובדים: "ללא מסירותנו הייתה תנובה קורסת בקיץ האחרון ברעש גדול"
עופר וולפסון
הממשל האמריקני החל לאכוף לאחרונה תוכנית "גילוי מרצון" להגדלת ההכנסות ממיסים אצל בעלי אזרחות אמריקנית, כולל בין 200 אלף בעלי האזרחות הכפולה בישראל    בנק או מוסד פיננסי זר שיסרב לחתום על ההסכם יספוג סנקציות חריפות
איתמר לוין
הכתבה כללה תמונות של חיילים חוגגים, שצולמו בהקשר שונה לחלוטין אך יצרו את הרושם שאת חוגגים את הריגתה של הילדה הפלשתינית    ריבלין: חוסר טעם משווע מצד דיין
מירב ארד
190 אלף קשישים מוותרים על קניית מזון וביגוד כדי לממן את עלויות החשמל בחורף    מבצע "מחמממים בידידות" של הקרן לידידות יסייע השנה ל-15 אלף קשישים
אורה קורן
עיני: אם רה"מ יתמוך בצו ההרחבה - השביתה תיפסק    שטייניץ: "מוכנים להקצות יותר מ-200 מיליון שקל לשנה לשיפור תנאי העסקה"    ההסתדרות והאוצר ייפגשו ב-14.00 בבית הדין לעבודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il