מצמצמים את הפקקים בשרון. החברה הלאומית לדרכים פרסמה (יום ה', 9.2.12) את שני המכרזים האחרונים לסלילת כביש 531, המחבר בין רעננה, כפר סבא והרצליה למטרופולין תל אביב וכבישי האורך - כביש החוף, כביש גהה,
כביש חוצה ישראל ונתיבי איילון.
כביש זה עתיד לחבר את התנועה מכביש החוף לכביש חוצה ישראל, דרך נתיבי איילון.
עד היום, יצאו לדרך שלושה קטעי דרך של הפרויקט - מחלף ג'לג'וליה, מחלף רעננה דרום והקטע המרכזי בין רעננה דרום לבין נחלת עדה.
מסילות ושבילים שני המכרזים שפורסמו כוללים את הארכת כביש 20 (נתיבי אילון) צפונה וחיבורו עם כביש 531 וכביש מספר 2 (כביש החוף).
מדובר בפרויקט משולב של כבישים ורכבות הכולל 11 מחלפים, 36 גשרים ומנהרות. הכביש יכלול בין ארבעה לשישה נתיבי נסיעה לכל כיוון. מהירות הנסיעה בכביש תהיה 110 קמ"ש. עלות הפרויקט נאמדת ב-3.7 מיליארד שקלים ובנייתו צפויה להימשך כארבע שנים.
בפרויקט זה תקים החברה הלאומית לדרכים, זה לצד זה, מסילות ותחנות רכבת, כבישים ושבילים לרוכבי אופניים ולהולכי רגל.
מורכבות הנדסית הקטע שמפורסם במכרז הוא בעל מורכבות הנדסית מיוחדת. תנאי הקרקע והטופוגרפיה הסבוכים בשילוב עם כביש משוקע ומסילות רכבת מחייבים הקמת מערכת של קירות מגן למניעת כניסת המים לתחום הכביש המשוקע והקמת שתי תחנות לשאיבת מים מהגדולות בישראל.
המחלף של כביש 20 עם כביש 531, יכלול שבילים להולכי רגל ושבילי מטיילים ורוכבי אופניים. זה יהיה מחלף מערכתי מיוחד שיכלול בתוכו מחלף מערכתי כבישי (כביש 531 וכביש 20) ומחלף מערכתי רכבתי (מסילות השרון ומסילות החוף), כך שמחלף זה יורכב משלוש קומות ויכלול מספר מעברים תחתיים של מסילות ושל כבישים.
במסגרת הפרויקט, יבוטל מפגש הרכבת בכפר שמריהו (בית העלמין ורחוב המעפילים). כמו-כן, יבוטלו מסילות החוף בקטע שבין רשפון לבין הרצליה ומסלולן יועתק אל בין מסלולי כביש 20.