X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רמת הכולסטרול הכללי רצוי שתהיה מתחת ל-200, אך מספר גבוה לא בהכרח מעיד על בעיה אלא אם בוחנים את התוצאות יותר לעומק כדי לקבל תמונה ברורה יותר של מצב הכולסטרול ומצב בריאות הלב, יש צורך לבדוק גם את רמות הכולסטרול HDL, רמות הכולסטרול LDL ואפילו את רמות הטריגליצרידים
▪  ▪  ▪
לבדוק הכל [צילום: פלאש 90]

סוגי הכולסטרול שבדם, כמו גם הקשר שלהם בין האחד לשני, יכולים לגלות לרופא על הגוף שלכם הרבה יותר משתי המילים "כולסטרול גבוה". ניתן למדוד רמות כולסטרול בעזרת בדיקת דם אחת יחידה. כאשר התוצאות מתקבלות, סוגי הכולסטרול השונים בגוף, כמו גם הרמות שלהם, יכולים לעזור ולספק תמונה רחבה וברורה יותר של מה שמתרחש בעורקים, כלומר מהי מידת היעילות בה זורם הדם בגוף אל הלב וממנו. סוגי הכולסטרול שבדם הם שמספקים את התשובה.
כולסטרול כללי
אם תשאלו את הרופא לגבי הכולסטרול שלכם, התשובה כפי הנראה תהיה רמת הכולסטרול הכללי. רמה זו רצוי שתהיה מתחת ל-200. אך אין סיבה לדאגה אם המספר גבוה מפני שהדבר לא בהכרח מעיד על בעיה אלא אם בוחנים את התוצאות יותר לעומק. הכולסטרול הכללי אינו משבש את סוגי הכולסטרול השונים בדם, שחלקם אפילו מועילים לנו. כדי לקבל תמונה ברורה יותר של מצב הכולסטרול ושל מצב בריאות הלב, יש צורך לבדוק גם את רמות הכולסטרול HDL, רמות הכולסטרול LDL ואפילו את רמות הטריגליצרידים.
הכוסלטרול "הטוב"
כולסטרול ליפופרוטאין בצפיפות גבוהה (HDL) מכונה בדרך כלל הכולסטרול "הטוב". רצוי שרמות הכולסטרול HDL יהיו גבוהות (לכן הרעיון שרמות כולסטרול גבוהות הן בהכרח מזיקות מטעה אם לא מבינים מה הם סוגי הכולסטרול השונים). HDL יכול לסלק חלקיקי LDL ולהביא לירידה בכמות ה-LDL כתוצר לוואי. ניתן להעלות את רמות ה-HDL בגוף בעזרת התעמלות ותזונה בריאה.
הכולסטרול "הרע"
כולסטרול ליפופרוטאין בצפיפות נמוכה (LDL) מכונה בדרך כלל הכולסטרול "הרע". רמות נמוכות של כולסטרול LDL הן הרצויות ביותר. רמות גבוהות של כולסטרול זה מעמידות בסיכון למחלות לב. LDL נספג ממזונות שאנו אוכלים. הוא נע במחזור הדם ועלול להצטבר בדפנות כלי הדם, וכך להביא למצב של הצטברות פלאק ועלייה בסיכון להתקפי לב ולשבץ. רמות LDL גבוהות עוברות פעמים רבות בתורשה, אך עדיין ניתן לנקוט בצעדים שיוכלו לעזור ולהוריד את רמות הכולסטרול LDL בעזרת תזונה בריאה, הגבלת האלכוהול והעישון ופעילות פיסית על בסיס קבוע.
הטריגליצרידים
טריגליצרידים אינם סוג של כולסטרול, למרות שהם לעתים קרובות נמצאים תחת אותה קטגוריה. טריגליצרידים הם סוג של מולקולה הנוצרת מצריכת עמילנים, או נמצאת במזונות כמו שמנים צמחייים. לעתים קרובות, אנשים עם רמות כולסטרול LDL גבוהות יהיו גם עם רמות גבוהות של טריגליצרידים, חלק מכך בגלל תזונה עשירה במזונות שומניים.
לכן, למרות שטריגליצרידים אינם סוג של כולסטרול, הם הולכים יד ביד כדי לעזור לרופא לקבל תמונה ברורה של בריאות הלב הכללית. רמות טריגליצרידים גבוהות עלולות להעלות את הסיכון למחלות קרדיווסקולריות (של הלב וכלי הדם).
עניין של יחס
למעשה, ניתן ללמוד על בריאות הלב הרבה יותר מהיחס בין סוגי הכולסטרול מאשר מכל מספר בצורה עצמאית. חלקו את הכולסטרול הכללי שלכם בכולסטרול HDL וכך תקבלו את יחס הכולסטרול שלכם. מספר שקרוב ל-3.5 הוא היחס האידיאלי. יחס גבוה יותר בצורה דרמטית עלול להעלות את הסיכון שלכם למחלות לב.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  12/02/2012   |   עודכן:  12/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לעשות סדר בכולסטרול
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טעות רצינית
הג'וקר  |  12/02/12 21:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
יוסי משה מונה למנכ"ל מלון רות רימונים צפת
עידן יוסף
הוראה ניתנה לכל הגופים השובתים לחדש את העבודה    מפרטי ההסכם: לא יהיה שקט תעשייתי בסוגיית עובדי קבלן, יפוטר עובד כתף אל כתף שלא יאושר להעסקה
מוטי פשכצקי
שירזי שטף את קשר הפועל ת"א וגם ביקש מתמוז ליישר ההדורים עם טביב
איתמר לוין
סרט שנעשה באולפנת מעלה לבונה חושף 13 נשים, חלקן קטינות, שהתלוננו על חיפושים גופניים בלתי חוקיים    חוטובלי תגיש הצעת חוק שתחייב לבצע בדיקות גופניות בבגדים
יפעת גדות
חוקרים בדקו את הדנ"א של אלפי גברים וגילו גרסה של כרומוזום המין המעלה את הסיכון למחלת לב כלילית ב-50%    הסיכון שנגרם מנשיאת גרסה זו הוא בנוסף לגורמי סיכון אחרים ללב כמו כולסטרול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il