X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המהדורה של ה-DSM בן ה-900 עמודים של התסמינים הפסיכיאטריים נמצאת תחת התקפות רציניות על כך שהיא עומדת לסווג מצבים והתנהגויות כהפרעות הדורשות טיפול רפואי 11,000 חתמו על עצומה המתנגדת לצעד השינויים המוצעים יתייגו מיליוני אמריקנים כחולים מנטלית
▪  ▪  ▪
מיליוני פגועי נפש? [צילום: פלאש 90]
שינויים במדריך האבחון הפסיכיאטרי
יפעת גדות
איגוד הפסיכיאטריה האמריקני מציע בימים אלו שינויים משמעותיים ל"תנ"ך האבחונים" שלו - המדריך שרופאים, חברות ביטוח ומדענים משתמשים בו כדי להחליט באופן רשמי מהי הפרעה מנטלית ובאלו תסמינים יש לטפל
לרשימה המלאה

ביישנות, אבלות ואקסצנטריות (מוזרות, אופי חריג, התנהגות יוצאת-דופן) יכולות להפוך בקרוב להפרעות בריאות מנטליות, זאת במידה שהמהדורה החדשה של המדריך הסטטיסטי והדיאגנוסטי להפרעות מנטליות (DSM) ייצא כמתוכנן. הן לא יוגדרו כאלו במידה שיותר מ-11,000 החתומים על עצומה, רובם אנשי מקצוע רפואת הנפש, יצליחו למנוע זאת.
ה-DSM, התנ"ך בן ה-900 עמודים של התסמינים הפסיכיאטריים, מתפרסם על-ידי האיגוד הפסיכיאטרי האמריקני, וקיים כבר מאז 1952. אך המהדורה החמישית והאחרונה, שהייתה אמורה להתפרסם במאי 2013, נמצאת תחת התקפות רציניות וסופגת חיצי ביקורת על כך שהיא עומדת לסווג מצבים והתנהגויות כהפרעות הדורשות טיפול רפואי או התערבות רפואית, וביניהם כאלו שיש מי שרואה בהן התנהגויות נורמליות. 11,000 החתומים מנסים לסכל כרגע את השינויים המוצעים שיתייגו מיליוני אמריקנים כחולים מנטלית.
מועמדים חדשים לתרופות פסיכיאטריות
החשש העיקרי הוא שמספר הפרעות שמעולם לא הופיעו קודם לכן ב-DSM יופיעו שם למרות שאינן מבוססות על הוכחות מדעיות, כך לדברי דייויד אלקינס, נשיא האגודה לפסיכולוגיה הומנית של האיגוד הפסיכולוגי האמריקני, העומד מאחורי אחת העצומות. הבעיה, לדבריו, היא שמיליוני בני אדם יאובחנו עם הפרעה מנטלית כשלמעשה הם אינם סובלים מהפרעה כזו.
בין יתר התוספות החדשות מופיעה "הפרעה נוירוקוגנטיבית מתונה", אבחון שלדברי אלקינס יוצר מחלה ממצב של הזדקנות נורמלית, "הפרעת ויסות מצב רוח", אבחון ש"יוטח" בפני ילדים עם התפרצויות זעם, והתמכרות לאינטרנט, שגם היא תזכה אולי לתואר רשמי.
האבחון לא רק שיתייג אנשים המתאפיינים בהתנהגויות כאלו כמי שסובלים ממחלה מנטלית, אלא גם יהפוך אותם למועמדים לטיפול בתרופות פסיכיאטריות שיכולות לגרום לתופעות לוואי רציניות, לדעתו.
"אנו לא מתנגדים לשימוש נכון בתרופות פסיכיאטריות כשקיים אבחון אמיתי, וכשילד או אדם בוגר זקוקים להתערבות תרופתית", אמר אלקינס. "אך אנו מודאגים מכך שילדים וקשישים שיאובחנו עם הפרעות כאלו יטופלו בתרופות פסיכיאטריות, וזה מאוד מאוד מסוכן".
ד"ר אלן פרנסס, פרופ' לפסיכיאטריה באוניברסיטת דיוק ויו"ר ועדת השינוי של ה-DSM-4, אמר כי התוספות החדשות ירחיבו בצורה "קיצונית ופזיזה את גבולות הפסיכיאטריה". "הם נמצאים על גבול הנורמליות", אמר, "ובימים אלו, רוב ההחלטות הדיאגנוסטיות לא נעשות על-ידי פסיכיאטריים שאומנו להבחין בין השניים. רובן נעשות על-ידי רופאי משפחה שרואים את החולה במשך 7 דקות אם לא פחות ונותנים לו מרשם בהמשך".
עוד אמר כי "לא רצוי להמציא אבחון חדש לפני שמוודאים כי ניתן לבצע אותו בצורה מדויקת, לטפל בו בצורה יעילה ולוודא כי הטיפול בטוח. ואף אחד ממצבים אלו לא עומד ב-DSM-5. תהליך הבדיקה לאבחונים חדשים צריך להיות זהה לזה של תרופות חדשות".

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  12/02/2012   |   עודכן:  12/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התנ"ך של הפסיכיאטריה תחת אש
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
חח עכשיו מתעוררים??
שמעון ש  |  12/02/12 19:22
2
בוקר טוב חבר'ה!
שמעון ש  |  12/02/12 19:26
3
בוקר טוב חבר'ה!
שמעון ש  |  12/02/12 19:28
4
הפסיכיאטריה הגסטאפו של הרפואה
נחום שחף  |  13/02/12 03:46
5
איפה חותמים על העצומה?
שרון8008  |  13/02/12 15:59
6
פסיכיאטריה - פשעים נגד האנושות
מישהו  |  13/02/12 19:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
"חיל הים חייב לנקוט יד קשה נגד מעשים כאלה, המנוגדים לערכי היסוד שלו", אמר קצין בכיר    שמורה לשמונה הזכות לערער בפני מפקדם על הדחתם
איציק וולף
ח"כ אבי דיכטר הודיע על הצטרפותו למירוץ לראשות מפלגת קדימה והצהיר כי יום לאחר שייבחר יפתח במשא-ומתן להצטרפות לממשלת נתניהו    "המצביעים ציפו לראות את הנבחרים בתפקידים משפיעים"    תקף את לבני: "אינני מבין איך הרשינו לעצמנו להידרדר לשפל כל כך נמוך"
מירב ארד
השינויים ברבעון האחרון אשתקד מצאו את ביטוים בכל סוגי הטכנולוגיות של כל היצואנים המובילים
יפעת גדות
מדובר בתכשיר לטיפול בטרשת נפוצה הניתן על-ידי רופאי קופות החולים    לאחרונה דווח בארצות הברית על מקרי מוות שאירעו בסמוך למתן התכשיר
איתמר לוין
שופטת בבית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב כתבה בראש פסק הדין שהיא מזכה את הנאשם, חזרה על הזיכוי בסיומה של ההחלטה - אך מעל החתימה כתבה שהיא מרשיעה אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il