X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המינהל מפעיל שיטה חדשה: מגרשים לקוטג'ים בפריפריה יימכרו לתושבי המקום בלבד במחיר קבוע ונמוך המכירה - בהגרלה אבל: הוצאות הפיתוח יישארו גבוהות מאוד - 218 -130 אלף שקל, ויש לשלמן בתוך 50 יום
▪  ▪  ▪
בית שאן [צילום: משה מילנר/לע"מ]

מינהל מקרקעי ישראל מפעיל בבית שאן שיטה חדשה למכירת מגרשים מוזלים לקוטג'ים: 92 מגרשים, לבניית 118 קוטג'ים, בדרום-מערב בית שאן, יימכרו למחוסרי דיור מקרב תושבי בית שאן, במחיר קבוע, הנמוך בהרבה מהערכת השמאי. במקרה של הרשמת-יתר, תיערך הגרלה. ההנחה למגרש תנוע בין 35 ל-75 אלף שקל.
ההנחה מאבדת חלק מערכה, משום שהוצאות הפיתוח יהיו גבוהות מאוד, וינועו בין כלל בין 130 ל-215 אלף שקל למגרש, פי כמה ממחיר המגרש עצמו. משרד השיכון ייתן הנחה של עד 66 אלף שקל לפיתוח מגרש, אך הנחה זו עוגנה כבר לפני מספר חודשים בהחלטות הממשלה והמינהל, ואינה קשורה בהנחות למגרשים.
המגרשים יימכרו בשתי קבוצות, ואלו המחירים ויתר התנאים:
  • 66 מגרשים בני 480-450 מ"ר, לבניית קוטג' אחד. הם יימכרו ב־20-16 אלף שקל למגרש, במקום הערכת שמאי של 65-52 אלף שקל. החיסכון יהיה 45-35 אלף שקל. הוצאות הפיתוח (לפני ההנחה) יהיו 148-130 אלף שקל. ההנחה הכוללת - מגרש ועוד סבסוד פיתוח - תנוע בין 100 ל-110 אלף שקל.
  • 26 מגרשים בני 720-630 מ"ר לבניית שני קוטג'ים. רובם הגדול ימכרו ב 35-32 אלף שקל, במקום הערכת שמאי של 115-105 אלף שקל. החיסכון יהיה בדרך כלל 75-70 אלף שקל. הוצאות הפיתוח (לפני הנחה) יהיו 215-205 אלף שקל.ההנחה הכוללת - מגרש ועוד סבסוד פיתוח - תהיה 140-135 אלף שקל.
  • למעשה, ייתכן מאוד שלציבור הרחב ימכרו רק 81 מגרשים, משום ש-11 מגרשים קטנים יימכרו לנכים, שיקבלו עדיפות ראשונה.
  • תנאים להשתתפות במכרזים: (א) רק אזרחי ישראל; (ב) רק תושבי בית שאן; (ג) רק מחוסרי דיור; (ד) רק רווקים או משפחות שלא קנו מגרש באיזורי עימות בחמש השנים האחרונות;
תנאי קשה: הוצאות פיתוח בתוך 50 יום
  • הגבלות על הקונים: (ה) אסור יהיה למכור את המגרשים והקוטג'ים במשך 5 שנים, כדי למנוע ספקולציות; (ו) העסקה תהיה בצורת חוזה חכירה ל-98 שנים, והתשלום משקף דמי חכירה מראש לכל התקופה; (ז) יש לשלם בעד המגרש בתוך 60 יום מהזכייה; (ח) תנאי קשה: יש לשלם את כל הוצאות הפיתוח, שהן כאמור עיקר המחיר, בתוך 50 יום.
  • בשלב מאוחר יותר, לאחר מכירת כל 92 המגרשים האמורים לעיל, יוציא המינהל מכרז למכירת 15 מגרשים גדולים לשני קוטג'ים כל אחת, המחירים וההנחות יהיו דומים לקבוצה הקודמת.
  • חיילי מילואים יקבלו הנחה קטנה של 6,000-5,000 שקל על המגרשים הקטנים.
  • יש להרשם לרכישת המגרשים עד 14 במרס ולהפקיד 10,000 שקל, שיוחזרו אם המציע לא יזכה. אם תהיה הרשמת-יתר, תיערך הגרלה על-ידי ועדה ציבורית בראשות שופט בדימוס, או בנוכחות הנרשמים.
בונים עוד 80 דירות
במקביל, בונים שני יזמים עוד 80 דירות במרכז העיר. יזם, ששמו לא נמסר, בונה את פרויקט "מגדלי בנימין", ובו 56 דירות. משפחת גלבוע נמצאת בהליכי אישור של תוכנית לבניית בנין בן 24 דירות. העירייה מקווה, שבניית 80 הדירות, יחד עם 118 הקוטג'ים, שמספרם יגדל בעתיד ל-148, יזרימו לעיר מאות תושבים חדשים וישפרו את איכות החיים.

תאריך:  12/02/2012   |   עודכן:  12/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגרשים בבית שאן הוזלו ב־75-45 אלף שקל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מעבר לעובדה שיש כאן אפלייה קשה
דרור5  |  13/02/12 10:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עירן פאר
רוסק-עמינח עובדת בלאומי ב-8 השנים האחרונות, ומכהנת כיום כמשנה בכיר למנכ"ל וכראש החטיבה העסקית של הבנק    יו"ר לאומי, דוד ברודט: "משוכנע שבזכות יכולתה וכישוריה תוביל את הבנק להישגים משמעותיים"
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון החמיר את עונשו של אברהם זגורי, שהיה יו"ר איגוד הכבאות בעמק יזרעאל    זגורי הודה בגניבת מאות אלפי שקלים ובביצוע שורה של עבירות גניבה, מירמה וזיוף
אלעזר לוין
הוועדה המקומית אישרה פרויקט פינוי-בינוי של החברה    יפנו 112 דירות ישנות
איתמר לוין
מוחמד הינדאוי ואדם אחר ערכו מירוץ בכיוון צומת המוביל, וכתוצאה מכך נהרג דניאל פניאס ונהג נוסף נפצע אנושות    ביצוע המאסר עוכב למרות שהינדאוי הפר את תנאי שחרורו בערבות
איתמר לוין
ביקורת חריפה של ביהמ"ש על טענת התביעה, לפיה הפרה של צו הפיקוח על עברייני מין היא עניין טכני    סירב לקבל עסקת טיעון של מאסר על תנאי ושלח את העבריין לשישה חודשי מאסר בפועל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il