X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התקציב ישמש לטובת בניית כ-500 גני ילדים לצורך יישום החלטת הממשלה בעניין החלת חינוך חינם מגיל 3 שר החינוך: "הגנים ייבנו עד לתחילת שנת הלימודים תשע"ג ב-26 באוגוסט, כלומר תוך שישה חודשים וחצי"
▪  ▪  ▪
סער. משחררים את הרשויות המקומיות מחובת הבינוי [צילום: פלאש 90]

ועדת הכספים אישרה (יום ב', 13.2.12) העברה תקציבית של 1.3 מיליארד שקל למשרד החינוך לטובת בניית כ-500 גני ילדים לצורך יישום החלטת הממשלה מה-8 בינואר בעניין החלת חינוך חינם מגיל 3 ובהתאם להמלצות ועדת טרכטנברג.
בעקבות אישור הבקשה התקציבית ישתנה תקציב הפיתוח ובניית כיתות של משרד החינוך מ-2 מיליארד שקל ל-3.3 מיליארד שקל ב-2012. הבקשה התקציבית אושרה פה אחד על-ידי חברי הוועדה.
שר החינוך גדעון סער אמר בוועדה כי "אנחנו נמצאים חמישה שבועות לאחר הכרת הממשלה על יישום המלצות ועדת טרכטנברג בנושא חינוך חינם מגיל 3. חלק מההחלטה התייחס להיבט הבינוי. הדבר הזה קריטי, כיוון שיש 300 אלף ילדים בגילאי 4-3 כאשר ביחס לכ-100 אלף מהם אין מענה מבחינת הבינוי. המטרה כעת היא לצמצם את הפער בין ההיצע לביקוש תוך תחילת בינוי מיידי של כ-500 גנים עד לתחילת שנת הלימודים תשע"ג ב-26 באוגוסט, כלומר כשישה חודשים וחצי".
סער ציין שהרשויות המקומיות מרוויחות מהמהלך, שכן עד היום לא קיבלו כלל תקציב שקיבלו לבינוי לגילאי 4-3 והן היו צריכות לבנות גנים לבד מתקציבן. "כעת אנחנו משחררים אותן מחובת הבינוי הזאת", אמר סער. "הגענו להסכמה עם אגף התקציבים באוצר שנשפה את הרשויות בשני אופנים: 'תוספת טרכטנברג', האחידה לכל הרשויות, ותוספת שנייה דיפרנציאלית לרשויות על-פי שני מדדים: מרחק מהמרכז ומצב סוציו-אקונומי - כך שרשויות חלשות יקבלו יותר. המשפחות ממילא חייבות לקבל חינם את הסבסוד אך ההבדל בתקצוב הרשויות. כלומר, כל הרשויות יקבלו יותר אך יהיה מרכיב נוסף לרשויות החלשות".
בעניין הדחיפות באישור ההעברה התקציבית אמר סער: "כרגע, מה שחשוב זה לצאת לדרך כמה שיותר מהר. המטרה שהגנים יהיו מוכנים בתחילת שנת הלימודים תשע"ג. מדובר רק בהתחלה כאשר ברור שבשנת הלימודים הבאה לא יהיה מענה ל-100% מהילדים בגילאי 4-3".
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר בדיון כי "סוף-סוף הממשלה החליטה ליישם את חוק חינוך חינם מגיל 3 שנחקק כבר ב-1984. חבל שחיכו להתפרצות מחאה חברתית כדי ליישם חוק".
ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) העירה כי בניית גן אורכת לפחות שנה. "אני לא מאמינה שיצליחו לבנות בחצי שנה", אמרה. קירשנבאום קראה "לתת מערך הטבות לגנים פרטיים, למשל בזיכויי מס, על-מנת שלא להותירם ללא עבודה, בעוד יש להם מבנים קיימים שיישארו כפילים לבנים לאחר בניית הגנים הציבוריים". קירשנבאום הוסיפה שיחד עם זאת היא תומכת בבקשה התקציבית ואף הייתה שמחה אילו היה חינוך חינם מגיל 3 עד לשעה 16:00 אחר-הצהריים.

תאריך:  13/02/2012   |   עודכן:  13/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרו 1.3 מיליארד שקל לבניית גני ילדים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מצוין. אפשר לשלוח את ציפי ושלי
לגן ילדים מעורב  |  13/02/12 13:34
 
- אלמלא יחסיו לכאורה עם ד"ר אינס
היה מקציב יותר  |  13/02/12 21:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עסקת מקרקעין שבוצעה בתחילת 1990 הגיעה לבית המשפט בשנת 2000, עלתה לעליון בשנת 2008 והוכרעה בו בשנת 2012 - אך התיק הוחזר שוב לוועדת הערר
איתמר לוין
כלל ביטוח וקרנית ביקשו לעכב העברת מיליון שקל לנפגעי תאונת דרכים, עד להכרעה בערעור שהגישו לעליון    הנדל: גם כאשר מדובר בסכום גבוה, עיכוב הביצוע יהיה בבחינת יוצא מהכלל
יפעת גדות
פליקס באומגרטנר יקפוץ מכדור פורח בגובה של 36.5 קילומטרים, גובה שדליפה מחליפת הלחץ שלגופו עלולה לגרום לאיבוד הכרה מהיר ביותר    ינסה לשבור שיא שנקבע ב-1960
עופר וולפסון
קרן המטבע טוענת בדוח שהגישה כי הכלכלה הישראלית נותרה חזקה ומתנהלת היטב באופן כללי, אך מזהירה: "גם אם יינקטו כל הצעדים הפיסקליים, המוניטריים והפיננסיים הראויים, עדיין יישאר ספק באשר לטווח הארוך, אלא אם כן תטופל הבעיה של ההשתתפות הנמוכה של אוכלוסיות מיעוטים בכוח העבודה"    בקרן אומרים כי לא סביר שתחול האטה קשה ב-2012 - בהיעדר משבר חיצוני או אפקט הדבקה מתוך שוק האג"ח הקונצרניות
מירב ארד
בעקבות עלייה של מחירי הדלק הסילוני מעלה אל-על את מחיר הטיסה בשיעורים של 10 דולר עד 13 דולר לכיוון במחלקת תיירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il