X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ישלם 12.25 מיליון שקל הצעתו עדיפה על הצעה נגדית של חברת שפיר המתחם מיועד לפינוי-בינוי ולבניית 156 דירות
▪  ▪  ▪
10 מלש''ח תמורת חלקה של אולימפיה [צילום: עידן יוסף]

יזם הנדל"ן אפרים מאיר ירכוש את חלקה של חברת אולימפיה, שנקלעה לקשיים, במגרש לבניית 156 דירות ברחוב וולפסון בפ"ת. הוא ישלם 10 מיליון שקל. בית המשפט המחוזי בת"א אישר אתמול (יום א, 12.2.12) את המכירה. מאיר גבר על הצעה נגדית של חברת שפיר, לאחר שהכונס והמפרק של אולימפיה קבעו, שהצעתו של מאיר עדיפה.
אולימפיה היא בעלת 51% במגרש. עמודי שחף, בראשות אפרים מאיר, היא בעלת 49% הנותרים. על המגרש 24 דירות בבנינים ישנים. התוכנית היא לפנותם, ולבנות 156 דירות בשני מגדלים בני 19 קומות. מאיר טען תחילה שיש לו זכות סירוב ראשונה לרכוש את חלקה של אולימפיה, אך הטענה לא התקבלה, והכונס והמפרק פירסמו מכרז למכירת המגרש.
מאיר הציע לשלם 10 מיליון שקל במזומן, וכן לפרוע חוב לבנק איגוד בסך 2.25 מיליון שקל - סך הכל 12.25 מיליון שקל. כן התחייב לשלם את הטל ההשבחה, העשוי להגיע ל-6 מיליון שקל.
ישלם הרבה מעל הערכת השמאית
השמאית עדינה גרינברג קבעה לפני כחודש, ששווי המגרש 15.5 מיליון שקל, אך לאחר ניכוי הטל השבחה, יהיה שוויו נטו 9.5 מיליון שקל. יש להפחית 15% בעד מימוש מהיר, וכן את החוב לבנק איגוד, והשווי נטו הוא לכן רק 5.9 מיליון שקל. הצעת מאיר גבוהה בעשרות אחוזים מהערכה זו.
שפיר, בשליטת משפחת לנדאו, הציעה לשלם בעד המגרש כ-10.8 מיליון שקל. אולם היא התנתה את תשלום רוב הסכום בחתימת הסכמי פינוי עם כל הדיירים. כן אמרה, ש-1.4 מיליון שקל מתוך הסכום ישולמו, רק אם הדירות ימכרו בעתיד ביותר מ-13.800 שקל למ"ר.
הכונס עו"ד רונן מטרי והמפרק הזמני עו"ד רון בר ניב דחו את הצעת שפיר. הם אמרו כי משמעותה היא שחלק גדול מהכסף ישולם לאחר זמן רב,ויש בו התניות שונות. הכונס והמפרק מעוניינים לקבל כסף מהר ככל האפשר, כדי לפרוע חובות לבנק איגוד ולנושים אחרים.
התוכנית מתגלגלת 7 שנים במשרד השיכון
הכונס והמפרק מציינים, כי בתוכנית עצמה יש קשיים ובעיות: הדיירים עדיין לא חתמו על הסכמים למכירת דירותיהם הישנות ליזם, ויהיה צורך לשלם להם דמי שכירות לתקופה שבין פינוי הדירות לקבלת הדירות החדשות. בנוסף, משרד השיכון הבטיח כבר לפני 7 שנים (!) לאשר את הפרויקט, לצורך קבלת הקלות מס, אך עד היום לא נתן אישור סופי.
כתב News1 מציין, כי המקרה של אולימפיה והערותיהם של עורכי הדין מצביעים שוב על הקשיים הביורקרטיים בקידום הליכי פינוי-בינוי: יזמים מתלוננים שוב ושוב על סחבת של שנים בקבלת אישור משרד השיכון, על קשיים במו"מ על הדיירים ועל בעיות אחרות, כגון קבלת אישור העירייה.

תאריך:  13/02/2012   |   עודכן:  13/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רונן מטרי /  Metri Ronen
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפרים מאיר ירכוש מגרש אולימפיה בפ"ת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ראש הממשלה: "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול ביד חזקה, בשיטתיות ובאורך רוח נגד הטרור שמקורו באירן"    שר החוץ אומר כי ישראל לא תעבור לסדר היום על הפיגועים: "האירועים המזכירים לנו פעם נוספת עד כמה דיפלומטים ישראלים נמצאים בקו החזית"
אלעזר לוין
הערכה: המו"מ נכשל בשל חילוקי דעות על המחיר    מגדל תיכננה להגדיל פעילותה בביטוח רכב, ולקזז הפסדים של שלמה כנגד רווחיה    יתכן גם שחששו מווטו של המפקח על הביטוח
אלעזר לוין
בובליל למנכ"ל משרד ראש הממשלה: "החוק בן 600 הסעיפים יפגע בהליכי התיכנון ויסרבל אותם, יעצים את הביורוקרטיה וישיג מטרה הפוכה ממה שביקשו"    מציע להפריד את החוק לשנים
אלעזר לוין
היה אמור להיות שותף בפרויקט תמ"א 38 ביבנה    הקים 4 מפעלי תעשיה באוקראינה, שהוחרמו על-ידי הממשלה    ישב שם בכלא 19 חודש    כל ניסיונותיו לקבל פיצוי נכשלו    ביהמ"ש: לממשלת אוקראינה חסינות מתביעות בישראל    בין הפוסקים נגדו: מועמד למבקר המדינה
מוטי פשכצקי
הפסקת אש בהפועל ת"א? שחקן: "חייבים סולחה בשביל הקבוצה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il