X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אולמרט. 170 קרגלים של חומר חקירה [צילום: פלאש 90]
עד המדינה. עדות מוקדמת
השופט רוזן הודיע שהמשפט יתנהל ארבעה ימים בשבוע החל מ-1.7.12 אולמרט שוחרר מהופעה להקראת כתב האישום; זקן לא הופיעה ונדרשה להתייצב בפני רוזן כל הנאשמים כפרו בכל סעיפי כתב האישום
▪  ▪  ▪

משפט הולילנד יתנהל ארבעה ימים בשבוע (ראשון, שני, שלישי וחמישי) ושלב הראיות יחל ב-1.7.12 בשמיעת עדותו של עד המדינה, ש"ד. כך הודיע (יום ב', 13.2.12) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, עם פתיחת המשפט. לדבריו, ייתכן שלאחר עדותו של ש"ד, תיתכן הגמשה במספר הדיונים. כאשר העירו אחדים מן הסניגורים, כי "עד המדינה הוא התיק", הסכים איתם רוזן. הוא גם הודיע, כי עדותו של ש"ד תימשך מ-8:30 בבוקר עד 8 בערב, ככל שהדבר יהיה אפשרי. משמעות הדבר היא, כי עדותו של ש"ד לא צפויה להסתיים לפני תחילת הפגרה, באמצע חודש יולי.
התביעה מסרה, כי בשבוע שעבר העבירה לכל הסניגורים רשימה מלאה של חומר החקירה, הכולל 170 קרגלים שבכל אחד מהם 5-4 תיקים, אך עד כה לא הוגשו בקשות לצילומו. עוד נמסר, כי הועברו כבר 70 הודעותיו של ש"ד ומסמכים נלווים, וכן כמעט כל ההודעות שנגבו בתיק. מדובר ב-12-10 קרגלים, אך רוזן העיר: "זה כמעט כלום". ראש צוות התביעה, ליאת בן-ארי שוויקי, אמרה שזהו החומר החשוב ביותר, ורוזן השיב: "לדעתכם". להערכתה, ניתן יהיה לצלם או לסרוק את כל החומר בתוך חודש עד חודש וחצי.
סניגורו של הלל צ'רני, עו"ד גיורא אדרת, אמר שהוא מעוניין לקיים את המשפט ביעילות ובהקדם, אך יש להתגבר על בעיית כמות החומר וסריקתו לבדה תימשך מספר חודשים. עו"ד איתן מעוז, סניגורו של אביגדור קלנר, ועו"ד יעל גרוסמן, סניגוריתו של שמעון גלאון, הצטרפו לעמדתו של אדרת. "נראה לכם שאנחנו נתחיל עכשיו לדחות לכמה חודשים?", השיב רוזן. לדבריו, "המדינה צריכה להיערך כך שיעבדו 24 שעות והחומר יועבר אליכם".
"כבר 30 שנה חולה"
סניגוריתו של אורי לופוליאנסקי, עו"ד שולמית הראל-שוורץ, אמרה שהיא לא קיבלה דבר מחומר החקירה, מאחר שראש עיריית ירושלים לשעבר ויתר על זכות השימוע. סניגורו של ראש הממשלה לשעבר, אלי זהר, טען שיש צורך בשמונה חודשים של היערכות ויש להתחיל את הדיון רק לאחר הפגרה (המסתיימת ב-5.9.12) ולקיימו רק שלושה ימים בשבוע. סניגורה של שולה זקן, מיכה פטמן, אמר גם הוא שאפשר יהיה להתחיל בניהול התיק רק אחרי הפגרה.
רוזן הזהיר חלק מן הנאשמים, כי ייעצרו אם לא יופיעו לדיונים הבאים. מקצת מן הנאשמים שוחררו בידי רוזן מהתייצבות לישיבת הפתיחה במשפט, ואזהרתו - שהושמעה דקות אחדות לאחר תחילת הדיון - הופנתה לנאשמים אחרים. אולמרט שוחרר בשל הסיכומים במשפטו בירושלים בפרשות ראשונטורס וטלנסקי. ראש לשכתו לשעבר, שולה זקן, לא הופיעה מאותה סיבה, אך ללא אישור מראש של רוזן. לפיכך, הורה רוזן לפטמן להודיע לה שעליה להתייצב בבית המשפט בתל אביב עם תום הדיון בירושלים. מאוחר יותר הסכים רוזן, כי זקן תתייצב בפניו במועד אחר שיקבע.
משה רבין לא התייצב ללא אישור, ורוזן הורה לו להופיע בפניו עוד היום והוא הגיע בתום הדיון. עו"ד שמואל קליין הודיע, כי טרם הגיע להסדר עם רבין לגבי ייצוגו, ורוזן הורה לו להודיע עד 6.3.12 האם הנושא הוסדר. רבין אמר שבמידת הצורך ייצג את עצמו, אך רוזן הבהיר מיידית שלא יאפשר זאת, אלא במידת הצורך יטיל את ייצוגו על הסניגוריה הציבורית.
כל הנאשמים כפרו בכל סעיפי כתב האישום, אם כי פרופ' דוד ליבאי, המייצג את אורי שטרית ואברהם פינר, העיר שהכמות העצומה של חומר החקירה אינה מאפשרת להשיב כרגע ברצינות על כתב האישום. ואילו פטמן אמר: "עד המדינה כבר 30 שנה חולה וכבר 30 שנה לא יכול להעיד, וזו כנראה הערובה הכי טובה לאורך ימים ולבריאות".
סניגורו של מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל לשעבר, יעקב אפרתי, עו"ד ירון קוסטליץ, הזכיר שהוגשה בקשה להפרדת משפטו של אפרתי וטרם התקבלה תגובת המדינה. רוזן העיר בהומור שנראה שהתגובה תתקבל עד תחילת המשפט, וברצינות אמר שאין לו כוונה להפריד את המשפט בשלב זה ואולי ישקול זאת בהמשך.

תאריך:  13/02/2012   |   עודכן:  13/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי מסר  אורי קורב  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי אברבנאל  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אשר גרוניס / Asher Grunis  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד ליבאי /  Libay David"  דוד רוזן / David Rozen  דוד ליבאי, משרד עורכי דין / David Libay, Law Office  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם דנציגר / Yoram Danziger  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יעקב צבן  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  מוסיה ארד  מני מזוז / Meni Mazuz  משה טלנסקי  משה  ישראל  משה לדור  משה סובל / Moshe Sobel  משה שמיר  נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"  נוית נגב  ניל הנדל / Neal Hendel  נעמי גרנות  סלים ג'ובראן / Salim Joubran  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עד המדינה בהולילנד יישמע בעדות מוקדמת
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הנוכל יבלה רוב עיתותיו באולמות
רחב הזונה  |  13/02/12 20:06
 
- רחב, לך אין שום תיבת פנדורה?
את מוסרית לגמרי?   |  13/02/12 21:44
 
- העיסוק שלי הוא בזנות וביושר!
רחב  |  13/02/12 23:41
2
אולמרט יקבל מקסימום קנס
מאמין  |  14/02/12 08:46
3
עד מדינה איננו "משה רבנו"
חולוני  |  14/02/12 13:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בפיגועים בניו-דלהי ובטביליסי השתמשו אנשי חיזבאללה ואירן בשיטת פעולה המאפיינת את אופן החיסולים של אנשיהם שלהם
יפעת גדות
שימרו על משקל גוף בריא
אלעזר לוין
ישלם 12.25 מיליון שקל    הצעתו עדיפה על הצעה נגדית של חברת שפיר    המתחם מיועד לפינוי-בינוי ולבניית 156 דירות
עופר וולפסון
ראש הממשלה: "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול ביד חזקה, בשיטתיות ובאורך רוח נגד הטרור שמקורו באירן"    שר החוץ אומר כי ישראל לא תעבור לסדר היום על הפיגועים: "האירועים המזכירים לנו פעם נוספת עד כמה דיפלומטים ישראלים נמצאים בקו החזית"
אלעזר לוין
הערכה: המו"מ נכשל בשל חילוקי דעות על המחיר    מגדל תיכננה להגדיל פעילותה בביטוח רכב, ולקזז הפסדים של שלמה כנגד רווחיה    יתכן גם שחששו מווטו של המפקח על הביטוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il