X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבקרים פנימיים ברשויות חוששים לא-פעם לעסוק בעניינים מסוימים כגון נושאי תכנון ובנייה משרד הפנים אינו מאשר העסקת עובדים נוספים ברשות בטרם יועסק בה מבקר במשרה מלאה
▪  ▪  ▪
דוד בוסקילה. המבקר מתחלף עם השלטון [צילום: פוטו אליאס]
גם מבקרי פנים עוברים על הוראות החוק
איתמר לוין
46 רשויות מקומיות כלל לא מינו מבקרי פנים * רבים מן המבקרים אינם נהנים מאי-תלות כנדרש * משרד הפנים לא פרסם תקנות הדרושות לעבודת המבקרים * חלק מן המבקרים לא מגישים דוחות * נמצאו מקרים של מבקרים שעבדו במשרות נוספות
לרשימה המלאה

ממלא-מקום מנכ"ל המשרד, שוקי עמרני, אימץ את הצעת יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, רוני בר-און, להתנות את אישור הרשות - עירייה, מועצה מקומית או אזורית - בקיום דיון במועצת הרשות על דוח מבקר הפנים ואישורו. חיזוק מעמדו של מבקר הפנים בעירייה ובמועצה, עמד (יום ב', 13.2.12) במרכז ישיבת הוועדה לכבוד יום השלטון המקומי.
דוח הרשויות של מבקר המדינה חשף 46 רשויות שלא מינו מבקר-פנים, למרות החובה בחוק, בהן שלוש עיריות ו-15 מועצות מקומיות. בחלק מהרשויות המבקר הועסק רק במשרה חלקית, או בהיקף-משרה קטן ממספר האוכלוסיה, רק מעטים ממבקרי הרשויות יוצאים לקורסים מקצועיים, ובחלקם הוגשו דוחות חלקיים בלבד. בר און גם מתח ביקורת על כי עד סוף שנת 2010, טרם קבע משרד הפנים מה אחוז תקציב מבקר הרשות, מתוך תקציב הרשות.
המשנה למנכ"ל מבקר המדינה שמואל גולן, התריע כי מבקרים פנימיים ברשויות חוששים לא-פעם לעסוק בעניינים מסוימים כגון נושאי תכנון ובנייה, ואילו שוקי עמרני, ממלא-מקום מנכ"ל משרד הפנים הדגיש כי "בעקבות פעילותנו התרבו המבקרים ברשויות, וכיום רק ב-18 רשויות עדיין אין מבקר-פנים, ומתוכם כבר מתנהלים מכרזים ב-11 מהן". עמרני ציין כי המשרד אינו מאשר העסקת עובדים נוספים ברשות - עד שהמבקר מועסק משרה מלאה.
ח"כ ג'אלב מגאדלה (העבודה) קרא ללמד את חברי האופוזיציה ברשויות המקומיות להשתמש בוועדת הביקורת ולהפוך אותה לכלי יעיל בפיקוח ציבורי על עבודת הרשות, ואילו ח"כ דב חנין (חד"ש), ציין כי על משרד הפנים ליזום כנס ראשי ועדות ביקורת ברשויות כדי להדריך וללוות אותם.
למה באלעד צריך דווקא מבקר חרדי?
ראש עיריית נצרת-עילית שמעון גפסו הבהיר כי "צריך להחליט מי מפקח על החלטות מבקר-הפנים לצאת לקורס מקצועי, אשר לדעת ראש הרשות איננו קשור לעבודה, והאם מבקר רשאי להורות לעובדים להפסיק תהליך בעיצומו", ולעומתו דוד בוסקילה, ראש עיריית שדרות, קרא "למנוע את המצב שבו כשמתחלף השלטון ברשות, מבקר הפנים חושב שהשלטון עבר אליו". כנגד יצחק עידן, ראש עיריית אלעד, נטען בדוח המבקר כי התערב במיוני המבקר, ועל כך ענה עידן בדיון כי "כיוון שמבקר פנים הוא כלי מצוין לראש הרשות, הוא חייב להיות אדם שמכיר את המגזר המבוקר ובא ממנו (חרדי, ע.י.). גם נציג משרד הפנים ראה בכך טעם. לא הצבעתי על אדם מסוים, ולא דיברתי עם חברי ועדת המכרזים אלא הכרזתי על כך בפני כולם".
עמר אבו אני, מבקר עיריית רהט, אמר כי הוא עובד לבדו, אפילו ללא מזכירה, וכל בקשותיו לקבלת עובדים נוספים עלו בתוהו. לדבריו הצטרפה יעל אשל, מבקרת-פנים בשלוש רשויות, ואמרה כי "במועצות הקטנות אין אישור לשום תקציב חיצוני, ואפילו בקשה לנייר היא מיוחדת".

הביקורת הפנימית ברשויות המקומיות
הביקורת הפנימית בעיריות, במועצות המקומיות ובמועצות האזוריות (להלן - הרשויות המקומיות) מושתתת על החובה שנקבעה בפקודת העיריות [נוסח חדש] (להלן - פקודת העיריות או הפקודה) להעסיק בכל עירייה מבקר עירייה, ועל החובה שנקבעה בפקודת המועצות המקומיות [נוסח חדש] (להלן - פקודת המועצות המקומיות)[1] להעסיק בכל מועצה מקומית ומועצה אזורית מבקר פנימי לביצוע עבודת הביקורת. מבקר הרשות המקומית נדרש לערוך ביקורת על פעילות הרשות ולהגיש לעומד בראשה ולוועדה לענייני ביקורת (להלן - ועדת הביקורת) את ממצאיו. תפקידיו וסמכויותיו של מבקר הרשות המקומית נקבעו בחקיקה. חשיבותו ומרכזיותו של השלטון המקומי במערכת הציבורית השלטונית בישראל הולכת וגוברת. אופי התפקידים הציבוריים המוטלים על הרשויות המקומיות, הגידול בהיקפי תקציב הרשויות והרחבת פעילותן, בד בבד עם צמצום הרגולציה הממשלתית על פעילות השלטון המרכזי, מחזקים את הצורך במתן דין וחשבון לציבור ונשיאה של השלטון המקומי באחריות בפני תושביו. המודל הסטטוטורי של הביקורת ברשויות המקומיות נועד להבטיח ביקורת מיטבית ואפקטיבית. מבקר הרשות המקומית הוא אחד העובדים הסטטוטוריים - שהרשות המקומית חייבת בהעסקתם, והוקנה לו מעמד מיוחד בחקיקה. המחוקק קבע, בין היתר, כללים שיבטיחו את עצמאותו ואי-תלותו של המבקר בראש הרשות המקומית ובבעלי התפקידים הבכירים בה. פעולות הביקורת במהלך שנת 2010 בדק משרד מבקר המדינה את נושא הביקורת הפנימית ברשויות המקומיות. חלק מהנתונים בדוח זה עודכנו בשנת 2011. הביקורת נערכה בתשע רשויות מקומיות: בעיריות חולון, יהוד-מונוסון (להלן - עיריית יהוד), לוד, מודיעין עילית, נתיבות, קריית אונו וקריית מלאכי ובמועצות המקומיות כפר ברא ופרדס חנה-כרכור (להלן - המועצה המקומית פרדס חנה). כמו כן התקבלו במשרד מבקר המדינה ובנציבות תלונות הציבור תלונות הנוגעות למבקרים הפנימיים ברשויות
תאריך:  13/02/2012   |   עודכן:  14/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקציב הרשות יותנה באישור דוח המבקר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
על-פי חוק זכאים מאות פעוטות עד גיל 3 למעון יום אך אינם מטופלים כיאות כי הוריהם אינם משלמים את חלקם
עידן יוסף
אושר לקריאה שנייה ושלישית: תקופת צינון של 3 שנים לבעלי תפקידים רגישים שפרשו מרשויות אכיפת החוק או איסוף מודיעין
אלעזר לוין
דירות 4 חדרים יעלו 1.1 מיליון שקל    דירות 5 חדרים - 1.25 מיליון שקל
אסף אקרמן ורועי גלדסטון
מאמן ראשל"צ אחרי העליה לגמר: "רוצה את זה עבור השחקנים שלי"
עידן יוסף
יחידת המשימה האירנית יחד עם חיזבאללה בשיתוף עם קבלני ביצוע מקומיים הם הגורמים שעמדו כנראה מאחורי הפיגוע    האיתות לישראל: גם אנחנו יודעים לפגוע כמו המוסד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il