ככל שהשם שלכם קל יותר להגייה, כך גבוהה יותר הסבירות שתזכו לקידום בעבודה ותיהנו מקשרי ידידות רבים יותר. אלו ממצאי מחקר חדש.
בעזרת הצבעה מדומה, חוקרים מאוניברסיטת מלבורן ומאוניברסיטת ניו-יורק גילו גם כי לפוליטיקאים עם שם פשוט יש סיכוי גדול יותר להיבחר. ממצאי המחקר מגלים כי ההשפעה אינה נובעת מאורך השם או מצליל זר או יוצא-דופן, אלא ממידת הקלות להגות אותו.
החוקרים בחנו את הדרך בה השמות שלנו משפיעים על הרושם שאנו עושים ועל קבלת החלטות. הם זיהו ראיות להשפעה שיש להגיית השם, כלומר שאנשים שקל להגות את שמם נתפשו חיוביים יותר בעיני אחרים. הם גילו גם כי אנשים אינם מודעים כלל להשפעה שיש לשם עליהם.
לדוגמה, מחקר שנעשה בארצות הברית וכלל 500 עורכי-דין גילה כי אלו עם שמות קלים להגייה התקדמו בסולם הדרגות בחברה בה עבדו מהר יותר מעמיתיהם שהיו עם שמות קשים להגייה. החוקרים סבורים כי הנטייה קיימת גם במקצועות אחרים, למרות שאנשים אינם מודעים להשפעה העדינה שיש לשמות על השיפוט שלהם.
ממצאי המחקר פורסמו ב-Journal of Experimental Social Psychology.
חשוב להיות מודעים להטיית הדעה הקשורה לשם המעצבת את הבחירות ואת השיפוט שלנו כלפי אחרים, כתבו החוקרים, כדי לנהוג בצורה הוגנת ואובייקטיבית יותר.