X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
3 פיצוצים החרידו את לב הבירה התאילנדית

המשטרה בבנגקוק: אירנים אחראים לפיגוע

שלושה פיצוצים החרידו שכונה הומת אדם בבירה התאילנדית, והביאו לפציעתם של 4 אזרחים מקומיים חקירת הפיגוע בהודו: חומרי הנפץ - מתקופת מלחה"ע השנייה
▪  ▪  ▪
רגליו של המחבל נקטעו בפיצוץ [צילום: AP]
בדיקת התיק העלתה כי המחבל בעל קשרים לאירן [צילום: AP]

שלושה פיצוצים החרידו (יום ג', 14.2.12) שכונה הומת אדם בבנגקוק שבתאילנד, והביאו לפציעתם של ארבעה אזרחים תאילנדים ולקטיטת רגליו של המחבל שהביא לפיצוץ. אזרח אירני נוסף שהתגורר במדינה נעצר בשדה התעופה על-ידי המשטרה המקומית, בעת שניסה להימלט למלזיה. הוא נצער אחרי שהמשטרה התאילנדית גילתה חומרי נפץ בדירה ששכר בבנגקוק, בה התגורר עם עוד שני אירנים. העצורים חשודים כי הרכיבו פצצות ומטענים באותה הדירה.
קצין בכיר במשטרת מחוז בנגקוק, אמר כי הזר שנפצע בפיגוע הוא בעל אזרחות אירנית.
פיצוץ אחד אירע בתוך בית, ורימוני גרמו לפיצוצים הנוספים, לדברי הקצין. פיצוץ אחד גרם נזק למונית, ואחר פגע בתא טלפון מחוץ לבית ספר תאילנדי.
תמונה שפורסמה בטוויטר הראתה כביכול את המחבל הפצוע שוכב על המדרכה כששברי זכוכית מסביבו מחוץ לבית הספר, רגליו ככל הנראה קטועות.
שלושה גברים ואישה תאילנדים הובאו לבית החולים לטיפול בפציעות, לדברי רופא מקומי.
מספר תחנות טלוויזיה תאילנדיות דיווחו גם כי המחבל נשא חומרי נפץ. הפיצוצים אירעו ברחוב ראשי בו מצויים עסקים רבים ובנייני דירות. עוד דיווחו כי תעודת זהות שנמצאה בתיק שהיה בסמוך הצביעה על כך שהאיש הוא ממוצא אירני.
הפצצה בהודו - מתקופת מלחמת העולם השנייה
יש לציין, כי ישראל מאשימה את אירן ואת שלוחתה הלבנונית חיזבאללה בהתקפה על רכבו של שליח משרד הביטחון בהודו אתמול. ארבעה בני אדם נפצעו בפיגוע זה, כולל טל יהושע קורן, אשת השליח, המתאוששת מניתוח לאחר שנפצעה קל עד בינוני בפיצוץ מטען שהוצמד למכונית השליח, בה שהתה, על-ידי אופנוען שנסע בסמוך לרכב. אירן הכחישה כל מעורבות בפיגוע, או מעורבות בניסיון פיגוע דומה אשר סוכל בטביליסי שבגאורגיה באותו יום. על-פי מקורות המעורבים בחקירה ההודית, "הפצצה הדביקה" שהוצמדה לכלי הרכב בהודו שימשה להטבעת ספינות שעגנו בנמלים בתקופת מלחמת העולם השנייה. גורם רשמי מסר לתקשורת ההודית כי מדובר בפצצה מגנטית שלא הודבקה לגוף המכונית באמצעים מלאכותיים חיצוניים.
יש להזכיר כי בחודש שעבר, גבר לבנוני בעל אזרחות שוודית, עם קשרים לכאורה לחיזבאללה, נעצר על-ידי משטרת תאילנד, והוביל את הרשויות למחסן בו היו יותר מ-4 טון של דשן אוריאה וכמה ליטרים של אמוניום חנקתי-נוזלי.
ישראל וארצות הברית הזהירו באותו הזמן את אזרחיהן השוהים בבירה התאילנדית לגלות ערנות, אך הרשויות בתאילנד טענו מנגד כי האירועים בשטחן היוו רק כר לפעילות הטרור, אך לא את המטרה הסופית להתקפות.
המשטרה הגבירה כוננות
שר הביטחון אהוד ברק, אשר חנך הבוקר את הביתן הישראלי בסלון האווירי בסינגפור, אמר בתגובה כי ניסיון הפיגוע בבנגקוק מוכיח פעם נוספת כי אירן ושלוחותיה ממשיכות לפעול בדרכי טרור והפיגועים האחרונים הם דוגמה לכך. "אירן וחיזבאללה הם גורמי טרור חסרי מעצורים, הם סכנה ליציבות האזור וסכנה ליציבות העולם", אמר ברק.
בעקבות האירועים האחרונים בחו"ל וההתרעות החליט ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב ניסים מור, להגביר את הערנות בכל חלקי הארץ. הפעילות של המשטרה תתמקד באזורי שגרירויות ואינטרסים זרים. יושם דגש על מעברים, נמלי תעופה, נמלים ומוסדות שלטון.
מחוזות המשטרה יפעלו בהתאם לפקודת מגן 3, על-פי שלושת מעגלי האבטחה כל מחוז בגזרתו. בנוסף, שוטרים הונחו לאבטחה הדדית והוראות פתיחה באש. את ההנחיות הללו החלו ליישם כבר אתמול, מייד אחרי האירועים.

תאריך:  14/02/2012   |   עודכן:  14/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אהוד ברק
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה בבנגקוק: אירנים אחראים לפיגוע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
קורן משמש ב-4 השנים האחרונות כחבר דירקטוריון וחבר ועדת הביקורת בחברת איתוראן. במקביל משמש גם כמנכ"ל קופות הגמל "כור-תדיראן"
איתמר לוין
דירות עם הציעה לשלם 43 מיליון שקל - אך ביהמ"ש קבע שהצעתה פגומה בצורה משמעותית    חובות היזמים לבנק לאומי מסתכמים ב-315 מיליון שקל
איתמר לוין
פסק דין של בית המשפט המחוזי עשוי לחולל מהפכה בהליכים המשמעתיים בתחום הספורט    אבניאלי: הדין המשמעתי נושא אופי פלילי ולכן יש להתיר בו ייצוג בידי עורך דין
איתמר לוין
בית המשפט הרשיע את השוטר בשורה של עבירות מין ואלימות    קובע: עדותה של אשתו לשעבר הייתה מהימנה, בעוד גירסתו של השוטר הייתה מתחמקת וחסרת הסברים
עופר וולפסון
אבנר מכהנת כ-10 חודשים כמנהלת "ממשל זמין"    בשני העשורים האחרונים מילאה שורה של תפקידים בכירים בתחום מערכות המידע והתפעול בחברות בינלאומיות    המינוי יובא לאישור הממשלה בימים הקרובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il