X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כבר כיום, זכאים ילדים עד גיל 12 לטיפול שיניים חינם לאחר שעשרות שנים טיפולי שיניים לא היו כלולים בסל הבריאות
▪  ▪  ▪
זהירות יתרה [צילום: פלאש 90]

סגן שר הבריאות, חבר הכנסת יעקב ליצמן, גילה היום (ג', 14.2.12) כי בתוך ארבע שנים כל ילד בישראל עד גיל 18 יהיה זכאי לטיפולי שיניים חינם. כבר כיום, זכאים ילדים עד גיל 12 לטיפול שיניים חינם לאחר שעשרות שנים טיפולי שיניים לא היו כלולים בסל הבריאות. סגן השר ליצמן אמר את הדברים בכינוס באר-שבע לשלום הילד, המתקיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.
בהתייחסו לנושא הדיון במושב הבריאות בכינוס, ובהגיבו על דברי בני הנוער שהציעו להוריד את גיל ההסכמה לטיפול רפואי מתחת לגיל 18, אמר ליצמן כי יש לבחון הצעות אלה בזהירות יתרה מכיוון שאי-אפשר לחזות את כל ההשלכות, כמו למשל, הצעה שעלולה לבוא מחוגי האוצר כי ילדים שיוכלו לתת הסכמה לטיפול רפואי לא יהיו זכאים יותר לקצבאות ילדים.
ועדות אתיקה
במושב הוצגו, לראשונה, עיקרי ההמלצות של ועדה מיוחדת שהקים משרד הבריאות בנושא הסכמת קטינים לטיפול רפואי וסירוב של קטינים לטיפול כזה. יו"ר הוועדה, נירית פסח, הבהירה כי ההמלצות יאזנו בין הרחבת זכותו של הקטין להבעת עמדה בקשר לטיפול רפואי, לבין המשך האחריות של ההורים לקבל החלטות עבור הילד. ההמלצות יגבשו אוטונומיה מתפתחת לילדים בתהליך הדרגתי בהתאם לגילם ובשלותם ובהתאם לאופי הטיפול הנדרש. הוועדה גם המליצה שהנושא כולו יעוגן בחקיקה.
חתן פרס ישראל לרפואה ומומחה לאתיקה, פרופ' אברהם שטיינברג, טען כי כאשר מדובר בקטינים בוגרים ובטיפול שגרתי, צריך לתת אוטונומיה לילד, ולגבי מצבים מורכבים יותר, יש להקים מנגנון מיוחד שיכריע בעניין כאשר בית המשפט איננו המנגנון המתאים לעשות זאת.
שופט בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב, יהורם שקד, תמך בהצעה זו וטען שהיה מעדיף שוועדות אתיקה יכריעו בעניין במקום בתי המשפט שדנים בנושאים כאלו כיום. לא מכבר עסק השופט שקד בעניינה של ילדה שהרופאים סברו כי יש לכרות את ידה, כאשר ללא הניתוח הילדה נמצאת בסכנת מוות. אמה של הילדה התנגדה לכריתה משיקולים שונים, בשעה שהילדה נטתה להבין את המצב ולהסכים תוך שהיא מציינת "אני מבינה שאין לי ברירה".
יצוין, כי במועצה לשלום הילד מתקבלות לא אחת פניות של ילדים ובעיקר בני נוער, המבקשים לעבור טיפולים רפואיים חרף התנגדות הוריהם. באחד המקרים, פנה לאחרונה נער מצפון הארץ, הסובל מבעיות אף-אוזן-גרון המפריעות לו בחייו החברתיים, אך אמו מתנגדת בתוקף לעריכת הניתוח עליו המליצו הרופאים. במצב החוקי הקיים, אין אפשרות לבצע ניתוח זה ללא הסכמת ההורים או לחלופין, פנייה לערכאות משפטיות.

תאריך:  14/02/2012   |   עודכן:  14/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בתוך 4 שנים: טיפול שיניים חינם לכל ילד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
לאחר שנה של דיונים, ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת התיקון לחוק הבנקאות, שנועדה להסדיר את אופן השליטה בבנק מסחרי ללא גרעין שליטה    הצורך בתיקון נבע מכך שלראשונה, בעקבות מכירת בנק לאומי, התקיים מצב שבו בנק גדול נותר ללא גרעין שליטה
עידן יוסף
במסגרת אחת מהמשימות שעוברים משתתפי "האח הגדול", תוכננה להם חליבת פרה    משרד החקלאות סרב לבקשת ההפקה להכניס פרה, היות שמדובר בסיטואציה שתגרום לה סבל
עופר וולפסון
שלושה פיצוצים החרידו שכונה הומת אדם בבירה התאילנדית, והביאו לפציעתם של 4 אזרחים מקומיים    חקירת הפיגוע בהודו: חומרי הנפץ - מתקופת מלחה"ע השנייה
מירב ארד
קורן משמש ב-4 השנים האחרונות כחבר דירקטוריון וחבר ועדת הביקורת בחברת איתוראן. במקביל משמש גם כמנכ"ל קופות הגמל "כור-תדיראן"
איתמר לוין
דירות עם הציעה לשלם 43 מיליון שקל - אך ביהמ"ש קבע שהצעתה פגומה בצורה משמעותית    חובות היזמים לבנק לאומי מסתכמים ב-315 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il