X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מומחים מודאגים ביותר משימוש יתר בתרופה, והדאגה גדולה במיוחד כשמדובר בזיהום בסינוסים, משום שהרופאים אינם יכולים לדעת אם המחלה נגרמה מחיידק או מווירוס, ולכן השימוש באנטיביוטיקה חסר כל ערך
▪  ▪  ▪
טיפול מיותר [צילום: פלאש 90]

אנטיביוטיקה אינה עוזרת ברוב המקרים של זיהומים בסינוסים, למרות שרופאים רושמים אותה באופן קבוע לטיפול במצב. כך קובע מחקר אמריקני חדש.
חוקרים, שעבודתם פורסמה בעיתון של איגוד הרפואה האמריקני, גילו כי אנטיביוטיקה לא הקלה על תסמיני החולים ולא תרמה לחזרה מהירה יותר לעבודה בהשוואה לגלולת פלצבו (תרופת דמה, תרופה שאינה מכילה חומר רפואי אך בעלת השפעה פסיכולוגית על המטופל).
ידוע כי אנטיביוטיקה מעודדת התפתחות חיידקים עמידים לתרופות, ומומחים מודאגים ביותר משימוש יתר בתרופה, והדאגה גדולה במיוחד, כשמדובר בזיהום בסינוסים, משום שהרופאים אינם יכולים לדעת אם המחלה נגרמה מחיידק או מווירוס, ולכן השימוש באנטיביוטיקה חסר כל ערך.
לדברי מי שעמדה בראש צוות המחקר, ג'יין גרבוט מבית הספר לרפואה באוניברסיטת וושינגטון, אין הרבה תועלת מהשימוש באנטיביוטיקה. היא סבורה כי במקום לרשום לכל החולים טיפול אנטיביוטי בתקווה לגלות כי החולה אכן סובל מזיהום חיידקי, עדיף לנקוט בשיטה של "להמתין ולעקוב", כלומר להשגיח על החולים כדי לראות אם מצבם השתפר אך לא להשתמש בתרופות מלבד במשככי כאבים.
הבדלים מינוריים
אנשים עם זיהום בסינוסים סובלים מתסמינים מתמשכים וחמורים של הצטננות כמו אף נוזל וכאב סביב העיניים, האף או המצח. סינוסיטיס היא הסיבה החמישית בשכיחותה למתן אנטיביוטיקה בקרב אנשים בוגרים. רופאים רבים מתקשים שלא לרשום טיפול אנטיביוטי לאור סבלם של החולים ולאור העובדה שאין תרופה אחרת שיכולה להקל עליהם.
החוקרים השתמשו בקווים מנחים ממשלתיים רשמיים כדי לזהות חולים עם זיהומים בסינוסים. הם גייסו 166 חולים ונתנו להם על בסיס אקראי גלולות פלצבו או טיפול באנטיביוטיקה מסוג אמוקסיצילין לאורך עשרה ימים.
על בסיס האופן בו דירגו המשתתפים את התסמינים מהם סבלו, החוקרים גילו הבדל קטן ביותר בין שתי קבוצות החולים. בעזרת סולם ערכים, בו 0 היה שווה-ערך ל"אין בעיה" ו-3 ל"בעיה חמורה", קבוצת החולים שטופלו באנטיביוטיקה דירגו את התסמינים שלהם כ-1.2 אחרי שלושה ימים, והחולים בקבוצת הפלצבו כ-1.14.
לאחר שבעה ימים, זוהו סימנים להשפעות חיוביות של האנטיביוטיקה, אך ההשפעות היו קטנות ונעלמו שלושה ימים לאחר מכן. לאחר עשרה ימים, 78% מהאנשים שקיבלו אנטיביוטיקה ו-80% מאלו שטופלו בפלצבו דיווחו כי הרגישו טוב הרבה יותר ולא סבלו יותר מהתסמינים השונים.
החוקרים הדגישו כי פחות מ-2% מהזיהומים בסינוסים הם חיידקיים ורוב המקרים הם ויראליים ולכן אינם דורשים טיפול אנטיביוטי.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  15/02/2012   |   עודכן:  15/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנטיביוטיקה אינה מועילה לסינוסיטיס
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
קביעה נכונה אבל סינוסיטיס
סנדרו מנוס  |  15/02/12 10:32
2
אנטיביוטיקה לסינוסיטיס
א. ב.  |  15/02/12 13:06
3
האנטיביוטיקה לסינוסיטיס
יוסףל  |  21/02/12 15:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
אש שפרצה בסלון דירה בראש העין גרמה למותה של פעוטה בת שנתיים וחצי    אביה שניסה לחלץ אותה מן הבית הבוער נפגע בינוני עד קשה    אם המשפחה ושני ילדים נוספים נפגעו קל
מערכת אתר ערוץ הספורט
רמה"ש הביסה את מכבי ר"ג, נס ציונה את מילואי הפועל ראשל"צ
איציק וולף
דיווח בגרמניה על כוונת האירנים להגביר את קצב העשרת האורניום במתקן התת-קרקעי המבוצר סמוך לעיר קום    ייתכן שמדובר בהתקדמות המשמעותית שאליה רמז נשיא אירן בתחילת השבוע
איתמר לוין
כל אחד משלושת ראשי הוועדים נקנס ב-10,000 שקל וישלם אלפי שקלים נוספים אם ההשבתה תימשך    ביה"ד: גילה אדרעי, שי טל ומשה אוליאל נהגו בהפקרות ובעזות מצח
איציק וולף
ראש עיריית בת ים צפוי להודיע עד ליום ראשון האם ישתתף בבחירות המקדימות שיתקיימו במרץ    "אני היחיד שיכול לתת פייט לביבי - מה שלבני ומופז לא יכולים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il