X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר האנרגיה עוזי לנדאו אומר כי עקב המחסור במשק החשמל, כבר בקיץ הקרוב תושבי ישראל ייאלצו להתמודד עם הפסקות חשמל יזומות, בטווחי זמן של חצי שעה עד שעה בכל פעם
▪  ▪  ▪
לנדאו. רזרבה של 2%-3% בלבד [צילום: פלאש 90]

במסיבת עיתונאים שעסקה במחסור במשק החשמל בשנה הקרובה, הזהיר (יום ד', 15.2.12) שר האנרגיה עוזי לנדאו, כי כבר בקיץ הקרוב ישראל תתמודד עם הפסקות חשמל יזומות.
לדברי השר, במהלך הקיץ עלולה ישראל למצוא עצמה עם רזרבה של 2%-3% בלבד, וכל תקלה קטנה תביא להפסקות חשמל במצב של מזג אוויר קיצוני או הפעלת כלי חשמל בהיקף גבוה מהממוצע.
יש לציין, כי בסימולציות שערכה לאחרונה חברת החשמל, המדמות הפסקות חשמל יזומות, היא מצאה כי בקיץ הקרוב יימשכו ההפסקות בטווח זמן של חצי שעה עד שעה בכל רחבי הארץ. המשבר הצפוי נובע ממחסור כפול: היעדר כמות מספקת של גז טבעי לייצור חשמל כתוצאה מהידלדלות מאגר "ים תטיס" והיעדר יכולת מספקת לייצור חשמל בהתאם לביקושים בתחנות הכוח עקב ירידה בעתודות הייצור אל מתחת לקו ה-5% מסך יכולת הייצור בשעות שיא הביקוש.
"רזרבה של 300 מגה וואט בלבד זה מצב לא תקין"
"בשביל לעבור את הקיץ בשלום, צריך לשכנע את הציבור שחשובה ההתגייסות", אמר לנדאו. "רזרבה של 300 מגה וואט בלבד זה מצב לא תקין. זה מצב שעלול לחזור על עצמו. הוא עלול לקרות כבר מחר-מחרתיים, עם התרגשות הסופה הגדולה בסוף השבוע".
השר האשים "שיקולים חסרי אחריות" של גורמים מחוץ למשק האנרגיה, בכך שהקמת תחנת הכוח באשקלון עוכבה במשך שנים רבות - תחנה שלדבריו הייתה יכולה למנוע את המצב המשברי. בדבריו התייחס בין השאר השר לנדאו לאנשי המשרד להגנת הסביבה, אתם התעמת סבבי נושא זה בעבר. לנדאו ציין עוד כי "שיקולים אלה גם מנעו חיבור קרוב ומהיר לצנרת הגז של מאגר 'תמר', שיכול כבר היה להיות פעיל. הביורוקרטיה שנמשכת שנים הופכת הקמת כל פרויקט לדבר בלתי אפשרי, מבלי להתייחס למשבר הגז".
השר ציין כי למרות המשבר, בימים אלה נמצאים בהקמה 1,300 מגה וואט חשמל של יצרני חשמל פרטיים, ועוד 3,400 מגה וואט נמצאים בתכנון עתידי, בכל שיטות הייצור: קונבנציונלי, קוגרנציה ואגירה שאובה. "הצלחנו לפרוץ את הדרך ליצרני החשמל הפרטיים", אמר לנדאו. "יש למשרדנו היום תקציב של יותר מ-300 מיליון שקל להתייעלות אנרגטית".
"משרד האנרגיה הוא זה שעדיין מעכב הקמת התחנה באשקלון"
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה לדברי השר לנדאו: "מזה שנים רבות, משרד האנרגיה והמים אינו מקדם תכנון מערכתי כולל של משק החשמל. המועצה הארצית לתכנון ובנייה התריעה כבר לפני מספר שנים על כך שקידום משק האנרגיה מתבצע בראיה נקודתית ובהתנהלות משברית, מתוכנית חירום אחת לאחרת, והורתה על הכנה של תוכנית מתאר ארצית לתשתיות אנרגיה שאף היא אינה מקודמת.
"מחדליו רבי השנים של משרד האנרגיה בקידום פרויקטים של התייעלות אנרגטית, כדוגמת גריטת מזגנים ועוד ואי הכנסת משטר של תעריף דיפרנציאלי, שהיו יכולים להסיט ביקושים בשעות שיא ולהגדיל את הרזרבה, הם שגרמו למצב הקשה לקראת הקיץ הקרוב.
"ניסיונות העבר לתכנן הקמת תחנות כוח במנותק מצורכי הסביבה והציבור הביאה לכישלון (כדוגמת פרויקט D). יתר על כן, למרות שלפני למעלה משנה הגיע המשרד להסכמה עם משרד האנרגיה והמים על קידום פרויקט D בגז ובגיבוי פחם לחירום, משרד האנרגיה עדיין מתעכב בהקמת התחנה".

מצגת: התייעלות אנרגטית
מצגת: בצורת חשמל
תאריך:  15/02/2012   |   עודכן:  16/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עוזי לנדאו / Uzi  Landau
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפסקות חשמל יזומות - מהקיץ הקרוב
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
תפסיקו לספק לאויב חשמל עזה הע
ישע  |  15/02/12 14:58
2
לנדאו דואג רק לטייקונים.
שישינסקי  |  15/02/12 15:03
3
מה עם הפסקות חשמל לעזה ?
מי אשם?  |  15/02/12 15:05
4
תתפטר אם אתה לא יכול לספר חשמל
גיא42  |  15/02/12 15:45
5
מדינת עולם רביעי לא ל"ת
עליביבי  |  15/02/12 15:59
6
להפסיק חשמל חינם לעובדי החברה
יש מחסור בחשמל  |  15/02/12 16:41
7
תביעה ייצוגית/פלילית???
ריצ'י  |  15/02/12 17:03
8
בושה !!!!!
מייקל  |  15/02/12 17:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
יוגב אלימלך החזיק במחשבו 25 סרטים פדופיליים בעת ששירת כשוטר    ביהמ"ש: העונש הראוי הוא שישה חודשי עבודות שירות, אך יש נסיבות המצדיקות הסתפקות במאסר על תנאי
איתמר לוין
דוד ליאני חשוד שייבא 920 טון שמן זית והצהיר שהוא אינו ראוי למאכל, וכך שילם מכס של 8% בלבד במקום 21% והתחמק מתשלום של 500,000 שקל
שירלי בר דיין
שחקני מכבי ת"א התארחו בביה"ס. המגן: תקופה קשה? בלשון המעטה
איתמר לוין
שני בני אדם הואשמו בהריגה בצוותא. הראשון הגיע לעסקת טיעון של 11 שנות מאסר, והשני הגיע לעסקת טיעון מאוחרת יותר ללא הסכמה על העונש - ונדון לשבע שנות מאסר בלבד. ביהמ"ש העליון הפחית בעקבות כך את עונשו של הראשון
איתמר לוין
המדינה חזרה בה מההאשמות בהלבנת הון    גאידמק וגלמור הודו בקבלת דבר בתחבולה ויעבירו כל אחד 3 מיליון שקל לאפוטרופוס הכללי    בכירי פועלים נאמנות לשעבר הודו בפגיעה בניהול עסקי תאגיד ונקנסו בסכומים סמליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il