X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך השיב ח"כ אחמד טיבי למנכ"ל אל-על, בדיון בהצעת החוק לפיצוי נוסעים בשל ביטול או עיכוב טיסות שקדי: לא מקבלים אותנו לבריתות התעופה הגדולות בגלל שאנחנו יהודים
▪  ▪  ▪
ח"כ אחמד טיבי. העובדה שאנחנו יהודים לא צריכה להפריע [צילום: פלאש 90]
איחור של 8 שעות בטיסה ייחשב כטיסה שבוטלה
מירב ארד
כך קבעה ועדת הכלכלה של הכנסת במסגרת דיון ראשון הצעת החוק לפיתוי וסיוע נוסעים עקב עיכוב או דחיה בטיסה * הוועדה דנה בין היתר בהגדרות הקובעות על מי יחול החוק ולאלו הטבות יהיה זכאי
לרשימה המלאה

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, החלה היום (ד', 15.2.12) להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ אחמד טיבי, לפיצוי וסיוע לנוסעים בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה. הצעת החוק נועדה להסדיר ולקבוע כללים ואמות מידה למתן פיצוי וסיוע לנוסעים שטיסתם התעכבה או בוטלה.
במהלך הדיון היום השתתף גם מנכ"ל אל-על, האלוף (במיל.) אליעזר שקדי אשר טען כי לא ניתן לנתק את הצעת החוק מעולם התעופה, שיש בו שלוש בריתות גדולות. "אנחנו לא מצליחים להיכנס לשום ברית ולא מסיבות כלכליות, אלא בגלל שאנחנו יהודים. בכל ברית יש בין 2,500 ל-4,000 מטוסים, והחברות שנמצאות בבריתות תעופה טסות ממאות שדות תעופה ברשת נתיבים רחבה". לדבריו, לכל חברות התעופה הישראליות יש לא יותר מ-45 מטוסים, והדבר קשור ליכולת לתת מענה ללקוחות.
על כך השיב ח"כ טיבי כי "כשהגעתי לפה בבוקר ידעתי שאתם יהודים. אני חי עם העובדה הזו כל יום, אבל החוק משרת את כל האוכלוסיה". המנכ"ל שקדי הדגיש כי היכולת של 45 מטוסים להתמודד עם עיכובים היא פחותה בהרבה מיכולת של קבוצה שיש בה 4,000 מטוסים.
"כשללופטהנזה יש בעיה, יש להם פתרונות אחרים רחבים יותר", אמר שקדי. ח"כ טיבי אמר בתגובה: "זה לא מצדיק את הפקרת הצרכן - כשיש עיכוב צריך לפצות". שקדי הבהיר כי הוא לא כופר בעיקרון הזה, אך הוסיף כי בישראל יש שדה תעופה אחד עם מסלול נחיתה אחד והיכולת לתת מענה חלופי היא מוגבלת.
האיחור יוארך: עד 12 שעות - ייחשב לטיסה שבוטלה
מנכ"ל אל-על התייחס ספציפית להחלטה לקבוע איחור של שמונה שעות כביטול טיסה. לדבריו, בעולם אין הגדרה כזו שקובעת כי איחור מסוים יהפוך לביטול וההצעה מחמירה בנושא הזה באופן קיצוני. הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס, הזכירה כי הטענות הללו עלו במהלך הכנת החוק לקריאה ראשונה וחברי הכנסת החליטו להקל על חברות התעופה ולקבוע רף של שמונה שעות איחור שייחשבו לביטול, שהיה גבוה יותר מההצעה המקורית שעמדה על שש שעות.
היו"ר שאמה-הכהן הציע כי שר התחבורה, בהסכמת שר התמ"ת ובאישור של ועדת הכלכלה, יוכל לשנות את הרף בטווח זמן של עד ארבע שעות לשני הכיוונים. כלומר, להאריך את המועד ולקבוע כי איחור של עד שתים-עשרה שעות ייחשב לטיסה שבוטלה, או לקצר את המועד ולקבוע כי איחור של ארבע שעות בלבד ייחשב לטיסה שבוטלה. הוועדה אישרה את הצעת היו"ר.
בתום הדיון הודיע היו"ר שאמה-הכהן כי מאחר שמדובר בהצעת חוק צרכנית וחשובה ממדרגה ראשונה, הוועדה תמשיך להכין את החוק לקריאה שנייה ושלישית בהקדם על-מנת לסיים את החקיקה במהרה.

תאריך:  15/02/2012   |   עודכן:  15/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מגבלות התעופה לא מצדיקות הפקרת הצרכן"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
כך עולה מסקר שנערך עבור ערוץ 99 ערב פרסום דוח מבקר המדינה על אסון הכרמל
עופר וולפסון
מספר המשרות הפנויות קטן בכ-7,000 בינואר לעומת נתוני דצמבר    כמחצית מהירידה: בפעילויות ההשכרה והשירותים העסקיים בתחום הנדל"ן
מירב ארד
על-פי הצעת החוק, המשתמשים בשירותי זנות יישלחו לשישה חודשי מאסר    בתחילת השבוע אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק
איציק וולף
משטרת ישראל גיבשה נוהל מיוחד לחקירת עיתונאים    קובע קריטריונים להגשת בקשה לחקירת עיתונאי לאישור ראש אח"מ    כל בקשה שכזו מגיעה עד למפכ"ל    "משטרת ישראל אמונה על אכיפת החוק במדינה ביחס לכלל האזרחים ולא תשלים עם הפרות חוק שנעשות על-ידי עיתונאים"
יפעת גדות
בניסויים שהשוו אמבטיות קרות למנוחה או למצב ללא התערבות, אמבטיות קרות נמצאו קשורות לירידה משמעותית בכאבי השרירים 4-1 ימים לאחר ההתעמלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il