X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קסאם אל-מוגרבי דרס 15 בני אדם בכיכר צה"ל בירושלים ונורה למוות העליון דחה את עתירתם של בני משפחתו נגד הריסת חלק מביתם בשכונת ג'בל מוכבר
▪  ▪  ▪
פיגוע הדריסה. נדחתה הטענה שמדובר היה בתאונה [צילום: פלאש 90]

בית המשפט העליון אישר (יום ד', 15.2.12) להרוס חלק מהבית בו התגורר קאסם אל-מוגרבי, אשר דרס ברכבו בספטמבר 2008 קבוצת חיילים ואזרחים שעמדו על אי תנועה באזור כיכר צה"ל שבלב ירושלים. הוא פצע 15 מהם, מתוכם שניים באופן קשה. עוברי אורח שהיו במקום, אשר סברו כי מדובר בפיגוע דריסה, ירו במוגרבי והרגוהו.
ביוני 2009 הודיע אלוף פיקוד העורף על כוונתו להרוס את הקומה השלישית בבית משפחתו של מוגרבי בשכונת ג'בל מוכבר שבירושלים, וכן חדר שינה ואמבטיה בקומה הראשונה של הבניין. האלוף קבע, כי מוגרבי התגורר ביחידות אלו, והודיע על ההריסה מתוקף סמכותו לתקנות ההגנה לשעת חירום. בני המשפחה עתרו לבג"ץ נגד ההריסה, בשלושה נימוקים: לא מדובר היה בפיגוע אלא בתאונת דרכים שהתחוללה בשל חוסר נסיונו וסערת נפשו של מוגרבי ממניעים אישיים, מוגרבי לא התגורר באחת מהיחידות שאותן הוחלט להרוס ונפלו פגמים מינהליים בהחלטתו של אלוף הפיקוד.
הנשיאה דורית ביניש, המשנה לנשיאה אליעזר ריבלין והשופט מלצר דחו את כל הטענות. מלצר, שכתב את חוות הדעת העיקרית, קובע שלאלוף הפיקוד היה יסוד לקבוע שמעשהו של מוגרבי היה בבחינת פיגוע. עוד הוא מזכיר, כי מטרת ההריסה אינה ענישה אלא הרתעה, ולכן מותר לבצע אותה גם אם המחבל שוב אינו בחיים. עוד קבע מלצר, כי הוכח שמוגרבי השתמש בכל היחידות המיועדות להריסה.
את רוב חוות דעתו מייחד מלצר לשאלת השימוש שעשה אלוף הפיקוד בחומר חסוי, שבני המשפחה סירבו לאפשר לשופטים לעיין בו במעמד צד אחד. לדעת מלצר, חל כרסום מסוים בהלכת אל-אסעד של בית המשפט העליון, אשר קבעה את הנהלים לשימוש בחומר חסוי. "עתה, כאשר העותר מתנגד להצגת החומר החסוי במעמד צד אחד בלבד (אפילו לא הוצאה לגביו תעודת חיסיון) - קמה לטובת הרשות חזקה שלפיה היא קיבלה החלטה כדין בהתבסס על אותו החומר ומי שמבקש להפריך חזקת תקינות זו - עליו הראיה", הוא אומר. במקרה זה, לא עמדו בני המשפחה במטלה זו.
ביניש וריבלין, אשר הסכימו עם מסקנתו של מלצר, חלקו עליו בנוגע להלכת אל-אסעד. שניהם סבורים, כי ההלכה עומדת בעינה. ביניש מסבירה במה דברים אמורים: "ככל שהרשות תמשיך לעמוד על סירובה בהצגת החומר בפני הצד שכנגד גם בשלב שלאחר הוצאת צו על תנאי, יהיה עליה לפעול להוצאת תעודת חיסיון מתאימה, שתהיה כפופה, ככל שיבקש זאת הצד שכנגד, להליך שיפוטי בהתאם לסעיף 46 לפקודת הראיות. במסגרת זאת, יוכל השופט שבפניו יתברר ההליך להסרת החיסיון וגילוי הראיות, לעמוד על טיבו של החומר החסוי, והחלטתו תהיה בעלת השלכה על הביקורת השיפוטית המופעלת. עם זאת יובהר כי משמעות הוצאת תעודת החסיון וניהול עתירה לגילוי ראייה בפני שופט, הינה כי בית המשפט היושב בהליך הביקורת על ההחלטה שבוססה על החומר החסוי לא ייחשף לחומר".

תאריך:  16/02/2012   |   עודכן:  16/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ אישר להרוס חלק מביתו של מחבל דריסה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גם את הידית של הפתח לבוידעם
צריך לשבור  |  16/02/12 11:48
2
waste of time
gilead  |  17/02/12 03:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
אלפי תיירים התאכזבו לגלות את הקולוסיאום סגור לאחר שחלקים מהקירות החלו להתפורר    בעיר אורבינו נפגעו כנסיות עתיקות והקתדרלה נסגרה בשל פגעי המים
מערכת אתר ערוץ הספורט
קאבס-אינדיאנה 87:98. 13 אס' ללין, ניו יורק ניצחה. בוסטון נכנעה לדטרויט
אלעזר לוין
רכשה ממשה אהרוני ב-1,000 שקל 50% ממגרש בן 60 דונם בגבעת שמואל    תוכל לבטל את העסקה בעתיד    אפריקה תסייע לאהרוני לשלם 235 מיליון שקל בעד המגרש    מותר לבנות 270 דירות אך אהרוני מהמר ויתאמץ לאשר תב"ע ל-710 דירות
עידן יוסף
אחת לכמה ימים יועלה לאתר מסמך תיעודי    הראשון: ספר הנצחה לרבין
עכבר העיר
אחרי שהתראיינה והצהירה שתקח הפסקה של חמש שנים ממוזיקה, מכחישה אדל בבלוג שלה את השמועות והודיעה שתחזור בקרוב להקליט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il