X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דחה עתירה נגד מתן הטבות רפואיות לעובדי שירותי בריאות כללית, בסך 85 מיליון שקל בשנה, אך הורה לקופה לגבש בתוך שנה מסקנות בנוגע להמרת ההטבות בתשלום שכר
▪  ▪  ▪
הכללית. הטבות לרבבות עובדים, גמלאים ובני משפחותיהם

שירותי בריאות כללית תגבש בתוך 12 חודשים הסדר, לפיו ההטבות שהיא מעניקה כיום לעובדיה בתחום הרפואי יוחלפו בתוספות שכר. כך הורה (יום ה', 16.2.12) בג"ץ, בדחותו עתירה נגד מתן ההטבות.
עמותת קרן דולב לצדק רפואי עתרה לבג"ץ בעקבות ממצאי דוח מבקר המדינה לשנת 2006, לפיהם מקבלים עובדי קופות החולים הטבות ניכרות בניגוד לחוק ביטוח בריאות ממלכתי. מדובר בתרופות בלא תשלום או השתתפות עצמית מופחתת בהיטל על תרופות שבסל; פטור מאגרה על שירותים, כמו ביקור אצל רופאים מקצועיים ובמכונים; הנחות על שירותים ועל טיפולים; והטבות בתוכניות שירותי בריאות נוספים. לטענת העמותה, בשירותי בריאות כללית - שהיא המעניקה את רוב ההטבות - מדובר ב-50,000 עובדים וגמלאים, עליהם נוספים בני משפחותיהם. העלות הכוללת של ההטבות היא 85 מיליון שקל לשנה. העמותה טענה, כי הענקת ההטבות נוגדת את עיקרון השוויון העומד בבסיסו של חוק ביטוח בריאות ממלכתי.
דעת הרוב: שקיפות ויחסי עבודה
השופטים יצחק עמית ואסתר חיות קבעו, בדעת רוב, שיש לדחות את העתירה. עמית אמר, כי הבעיה העיקרית בנוהג הקיים היא העדר שקיפות, היכולה לבוא על פתרונה בפרסום שנתי של עלות ההטבות. לדבריו, זוהי הטבה הנהוגה עשרות שנים ואין זה מן הראוי שבית המשפט יתערב בהסכם הקיבוצי.
חיות הדגישה גם היא את העדר השקיפות: "תנאי ההעסקה של העובדים במגזר הציבורי ובגופים ציבוריים מבוקרים ונתמכים מוטב להם שיהיו ברורים ושקופים ועל כן מוטב להם שיתבטאו בגמול כספי ולא במתן הטבות בעין בתחום המומחיות של המעביד". היא לא קיבלה את טענת הקופה, לפיה מדובר בנוהג ותיק וב"כורח בל יגונה": "לעיתים, יש צורך לבחון הסדרים כאלה ואחרים אפילו נשתרשו עם השנים, ואין להירתע משינויים או מביטולם ככל שמסתבר כי הם אינם מתיישבים עם עקרונות יסוד של מינהל תקין".
עם זאת, הוסיפה חיות, מדובר בתחום מובהק של יחסי עבודה ולכן המקום המתאים לבחון אותו הוא בית הדין לעבודה. חיות הציעה - ועמית קיבל את דעתה - להורות לשירותי בריאות כללית לבחון בתוך שנה את "האפשרות של מעבר ממשטר של זכויות יתר והטבות בעין לעובדי הכללית (והקופות האחרות), למשטר של גמול כספי המשולב בשכרם והתואם את עקרונות המשפט המינהלי".
דעת המיעוט: פגיעה בעיקרון השוויון
השופט אליקים רובינשטיין סבר, בדעת מיעוט, כי יש לקבל את העתירה ולהורות לשירותי בריאות כללית לחדול בעוד שנתיים ממתן ההטבות. רובינשטיין עמד בהרחבה על עיקרון השוויון והזכיר שבעבר נהנו עובדי בתי החולים מיחס מיוחד, אך הוסיף: "החברה הישראלית נעה קדימה, ומה שנראה כמובן מאליו לפני עשרות שנים, אינו יכול עוד לעמוד; 'משלנו' לא יעבור משוכה משפטית בעידן דנא. מתן ההטבות מעורר שאלות של ממש שעניינן שוויון באספקת שירות ציבורי". כמו-כן עמד רובינשטיין על סוגיית השקיפות ועל שאלת המיסוי שמעלה ההסדר הקיים, אך כאמור דעתו לא התקבלה.
קרן דולב יוצגה בידי עוה"ד גלעד רוגל ונטלי וידל; את שר הבריאות ייצגה עו"ד יעל ברלב; שירותי בריאות כללית יוצגה בידי עוה"ד ארז דר-לולו, גרי קופלוביץ ודניאל חדש; את ההסתדרות הרפואית ייצגה עו"ד אורנה לין, ואת ההסתדרות הכללית - עו"ד אלין זילברשטיין.

תאריך:  16/02/2012   |   עודכן:  16/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ: להמיר הטבות לעובדי קופ"ח בגמול כספי
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
אםשיוויון , אז עד הסוף= צדק
יחיאלי  |  16/02/12 22:52
 
- אין לבטל ההטבות
ssrr7107  |  17/02/12 13:28
2
מזל שיש את השופט רובינשטיין
פלוטקין  |  17/02/12 04:35
3
מה עם חברת החשמל
צפוני  |  17/02/12 12:09
4
זכויות יתר נראות הזויות לגמרי
צדק רפואי  |  17/02/12 14:28
5
קופ"ח
mmm  |  17/02/12 14:37
6
אז שיבטלו הטבות גם לאחרים
bhe  |  17/02/12 16:47
7
ועובדי חברת החשמל-מה איתם?
החלמאי  |  18/02/12 10:39
8
צדק רפואי??? לא רלוונטי...
אחד העם  |  19/02/12 01:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הפגישה בין יו"ר ההסתדרות עיני לשר התחבורה כ"ץ התפוצצה, לאחר זמן קצר לפני קיומה הודיע השר במסיבת עיתונאים כי הנחה את הנהלת הרכבת להוציא את מערך התחזוקה למיקור חוץ    עיני: "על הדבר הזה השבתנו את המשק ל-4 ימים - זו העברה של עבודה לעובדי קבלן"
עופר וולפסון
בביקורו של רה"מ נתניהו בקפריסין, חתמו שתי המדינות על הסכם שיתוף פעולה אנרגתי חסר תקדים, הכולל הסכמי הגנה הדדיים    טורקיה זועמת על האי השכן    נתניהו: "באתי לכאן לפתח קשרים כלכליים. אין לנו שום מניעים נסתרים"
איציק וולף
יאיר לפיד פתח את קמפיין הבחירות בנאום ראשון שנשא באילת    "המדינה שייכת למשלמי המסים שהולכים למילואים, לציבור היצרני ולאנשים ששואלים איפה הכסף"    שס: ההשכלה ברשת החינוך של שס גדולה מהשכלתו של לפיד    ח"כ גלאון: גורל מפלגת לפיד להימחק מהמפה
מוטי פשכצקי
הישראלי שלא זכה לדקות משחק בסיטי יצטרף לקבוצה של גוסטבו פוייט
עופר וולפסון
בעקבות הודעת חברי העמותה המנהלת את אתר גבעת התחמושת על סגירתו בשבוע הבא בשל בעיות תקציב, הנחה שטייניץ את הממונה על התקציבים למצוא מקורות תקציביים שימנעו את סגירתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il