X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המחוזי בנצרת: כך טבעו של איום, שנאמר הוא דרך כלל "בעידנא דריתחא", ועיתים "העידנא דריתחא" משתכלל ועובר למעשים של ממש ואף זאת, כביכול, ב"עידנא דריתחא"
▪  ▪  ▪
השופט קולה. "לא ניתן להקל ראש בהתבטאות שכזו" [צילום: בוצ´צ´ו]

איומים הנאמרים בעידנא דריתחא מהווים עבירת איומים לכל דבר. כך קבע (14.2.12) בית המשפט המחוזי בנצרת, אשר הרשיע באיומים את יצחק דרור שצעק "אני אפגע ואשרוף מחלקת הרווחה" בפני עובדי המחלקה בקריית שמונה.
המדינה ערערה על זיכויו של דרור בידי בית משפט השלום בצפת, והשופט אשר קולה קיבל את ערעורה לאחר שדן ביסוד הנפשי של עבירת האיומים. תחילה קובע קולה, כי היסוד העובדתי של איומים התקיים, גם אם דרור - כטענתו - דיבר על שריפת הלשכה כשהיא ריקה מאדם: "אדם סביר השומע, כי מישהו מאיים לשרוף את מקום עבודתו חש מפוחד או מוקנט, ואחת היא לי, אם שכיר הוא, או אם בעל המקום הוא, אם ה'איום' היה לשרוף המקום על יושביו ואם האיום היה לשרוף המקום ללא יושביו".
קולה דחה את מסקנתו של בית משפט השלום, לפיה דרור לא התכוון לדבריו ואלו היו בגדר התנהגות נפוצה בלשכת הרווחה. בית משפט השלום קבע שמדובר היה בזעם ספונטני, ועל כך אומר קולה: "כלל לא הוכח שכך היה. המשיב הכחיש שאמר את המשפטים שיוחסו לו, וכיצד, יכול היה בית המשפט קמא, לקבוע כי מדובר בזעם ספונטני?! או בחוסר כוונה לאיים?"
קולה מוסיף: "שנית ועיקר, 'זעם ספונטני', אינו הצדקה להפרחת איומים בסגנון 'אני אשרוף את מחלקת הרווחה'. בכל הכבוד, לא ניתן להקל ראש בהתבטאות שכזו, ולקבוע כדברי בית המשפט קמא, כי מדובר בהתבטאות בסגנון של 'לשרוף את המועדון'. איני יודע מהי פשרה של אותה התבטאות לה רמז השופט קמא, אולם, ברור הוא, כך לטעמי, כי אדם הפונה לעובדות הרווחה בצעקות, כי 'ישרוף את לשכת הרווחה', מתכוון להפחידן או למצער להקניטן. כך טבעו של איום, שנאמר הוא דרך כלל 'בעידנא דריתחא', ועיתים 'העידנא דריתחא' משתכלל ועובר למעשים של ממש ואף זאת, כביכול, ב'עידנא דריתחא'.
"עינינו הרואות, מעשים שבכל יום, שבגין סכסוך של מה בכך, זוטי דברים של ממש, אדם אמר לאחר כך, הפריע לו בתנועתו בכביש, נדמה לו שאמרו לו כך, ומיד חרצובות הלשון משתחררות, גידופים, איומים, והמרחק מכאן לסכין נשלפת, או לאגרוף מוטח, לצערנו, הינו כחוט השערה. יכול, אמנם, שיהיו מקרים בהם האדם מתוך כעסו לא 'שולט' על היוצא מפיו ואולם, עליו הנטל להראות, כי לא התכוון למילותיו שלו".
השופט דני צרפתי הוסיף: "די בכך כי אדם מן הישוב, על-פי כלים אינטואיטיביים אנושיים ושכל ישר, יראה באמירה שנאמרה בענייננו, והמושמעת בשעת כעס, על-ידי נאשם המגיע לשירותי הרווחה בעירו, בבחינת איום... ההנחה כי איום כזה לא צפוי להתממש, כפשוטו או בכלל, או כי עובדי הרווחה הספציפיים לצערנו, למודים התפרצויות שכאלה ופיתחו 'שיריון' מפניהן, ואולי בפועל לא הופחדו, אין להם כל רלוונטיות ליסודות העבירה".
קולה, צרפתי והשופט עאטף עיילבוני הרשיעו את דרור בעבירת איומים והחזירו את התיק לבית משפט השלום בצפת, על-מנת שיגזור את עונשו.

תאריך:  19/02/2012   |   עודכן:  19/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איומים בעידנא דריתחא - עבירה פלילית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פשכצקי
קשר הפועל תל אביב באולטימטום למאמן שלו: "דבריך מפרים הסכם"
יפעת גדות
מחקר שעקב אחר קרוב ל-2,600 איש גילה כי אלו ששתו משקאות דיאט מוגזים בכל יום היו בסבירות גבוהה ב-44% לעומת אלו שלא לסבול מהתקפי לב ומשבץ
עידן יוסף
על-רקע הפצצה שהטיל שר התחבורה המאיים לסגור את הרכבת, פונים ההסתדרות וועד העובדים לבית הדין לעבודה בבקשה לבטל את צווי המניעה האוסרים השבתה    כ"ץ: עיני היה צריך מזמן להחליף את ועד עובדי הרכבת
רועי גלדסטון
מאמן מכבי ת"א רוצה לחזור לקרקע בהפועל י-ם. בורשטיין: "התאוששנו"
איציק וולף
הספינות עגנו בנמל טרטוס    מפקד חיל הים האירני: המשט - מילוי הפקודות של מפקד הכוחות העליון בנוגע לשאיפה ולתקווה לנוכחות בים התיכון    מפקד המטות המשולבים: תקיפה ישראלית באירן לא תשיג מטרותיה לטווח הרחוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il