X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המדריך הפסיכיאטרי הקודם הגדיר תהליך טבעי של אבל ככזה הנמשך שנה, לפני שפסיכיאטר יכל לקבוע כי תחושות מתמשכות כמו עצבות, קשיי שינה, איבוד תיאבון ודיכאון מצדיקים טיפול תרופתי ופסיכותרפיה לאחרונה המדריך "כיווץ" תקופה זו לחודשיים המהדורה הבאה אמורה "לכווץ" את התקופה עוד יותר, וכך לאפשר לפסיכיאטרים לאבחן דיכאון גם לאחר שבועיים
▪  ▪  ▪
מצב אינדיבידואלי [צילום: פלאש 90]
התנ"ך של הפסיכיאטריה תחת אש
יפעת גדות
המהדורה של ה-DSM בן ה-900 עמודים של התסמינים הפסיכיאטריים נמצאת תחת התקפות רציניות על כך שהיא עומדת לסווג מצבים והתנהגויות כהפרעות הדורשות טיפול רפואי * 11,000 חתמו על עצומה המתנגדת לצעד * השינויים המוצעים יתייגו מיליוני אמריקנים כחולים מנטלית
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
אבל מעלה הסיכון להתקף לב

   יפעת גדות
אבל על הורה שמת עלול להימשך זמן רב

אבל בעקבות מותו של אדם אהוב אינה מחלה מנטלית הדורשת טיפול בתרופות פסיכיאטריות ובנוגדי דיכאון, כך כתבו עורכי כתב העת הרפואי The Lancet, המתנגדים לסיווג המצב הנפשי, שאותו הם רואים למעשה כתגובה טבעית לאובדן הנורא, כהפרעה הדורשת טיפול רפואי או התערבות רפואית.
הלגיטימציה לטיפול באבל בנוגדי דיכאון לא רק מסוכנת ברמה הפשטנית, אלא היא גם גישה לקויה, כך על-פי המאמר שפורסם בכתב העת תחת הכותרת "אבל אינו מחלה: אלו מחשבות מועילות שהן חלק מהיותנו אנושיים ותגובה נורמלית למותו של אדם אהוב".
במקרים נדירים, אדם שכול יפתח אבל ממושך או דיכאון שעשויים להצדיק טיפול רפואי או משהו יעיל יותר כמו התערבות פסיכולוגית, אך לדברי עורכי המאמר, עבור רוב האנשים המתאבלים, עדיף שהרופאים ינקטו בגישה של מתן זמן התאבלות, חמלה, התמקדות בזכרונות ואמפטיה, במקום מרשם לגלולות.
"מקצצים" בתקופת האבל
העורכים מתנגדים להצעה השנויה במחלוקת של איגוד הפסיכיאטריה האמריקני [ראו ידיעה משמאל] לקטלג מחדש תגובה לאבל כמחלה מנטלית, במהדורה הקרובה של 'המדריך האבחוני והסטטיסטי של ההפרעות המנטליות' (DSM-5), שאמור לצאת ב-2013. המדריך, המכונה התנ"ך של הפסיכיאטריה, מגדיר הפרעות בריאות מנטליות ומחלק להן קודים אבחוניים שבין היתר, קובעים את הפיצויים שעל חברות ביטוח לשלם בעבור הטיפולים. בין יתר השינויים המוצעים במהדורה הבאה של המדריך, מופיעים גם "חרדה לפני קבלת המחזור", והגדרה מחדש של אוטיזם שחלק מהמבקרים וההורים חוששים שתגביל את מספר הצעירים המקבלים שירותים רפואיים וחברתיים בעקבות הפרעות של הספקטרום האוטיסטי.
ההצעה אליה מתנגדים עורכי ה-The Lancet תשנה את ההתייחסות לשכול כאל מצב שאינו מחלה מנטלית. במשך שנים המשמעות הייתה שאדם שחווה לאחרונה שכול אינו מתאים להגדרה של דיכאון, למשך תקופה מסוימת.
המדריך הקודם - DSM-3, הגדיר תהליך טבעי של אבל ככזה הנמשך שנה, לפני שפסיכיאטר יכול היה לקבוע כי תחושות מתמשכות כמו עצבות, קשיי שינה, איבוד תיאבון, רמות אנרגיה נמוכות, רמת ריכוז נמוך ודיכאון מצדיקים טיפול תרופתי ופסיכותרפיה.
לאחרונה, ה-DSM "כיווץ" תקופה זו לחודשיים. המהדורה הבאה של ה-DSM אמורה "לכווץ" את התקופה עוד יותר, וכך לאפשר לפסיכיאטרים לאבחן דיכאון גם לאחר שבועיים של תסמינים כאלו.
עורכי המאמר, המתנגדים לקיצור התקופה טוענים כי על הרופאים לנקוט בגישת "להמתין ולעקוב", ומדגישים כי טיפול נכון צריך לכלול התערבות רק כאשר החוויה הרפואית והראיות המדעיות אכן מצביעות על כך שנדרשת התערבות.
לדבריהם, לעתים קרובות, צריכים לעבור שישה חודשים, או אפילו שנה מיום המוות עד שהאבל עובר לשלב עוצמתי פחות. האבל הוא כמובן גם מצב אינדיבידואלי, המושפע מגיל, ממין, מאמונות ומעוצמת היחסים עם האדם האהוב.
כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  19/02/2012   |   עודכן:  19/02/2012
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
האבל - תגובה נורמלית ולא מחלת נפש
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
תקופת אבל גם בגלל גירושין ל"ת
עיניה  |  19/02/12 14:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הרב יובל שרלו, מחשובי הרבנים בציונות הדתית, טוען שביהמ"ש העליון הפר את האיזון הראוי בין חובת התקשורת לחשוף מעשי עוול לבין האיסור החל גם עליה בתחום ההלכתי של לשון הרע
עידן יוסף
ועדה ממשלתית שעל הקמתה יוחלט היום תפעל למיסוד הפעילות הממשלתית להפחתת הנטל הביורוקרטי    תתווה קווים מנחים לפעילותה של מינהלת שתעסוק בנושא, ועיקר תפקידה יהיה להקל על הביורוקרטיה מול העסקים
איתמר לוין
המחוזי בנצרת: כך טבעו של איום, שנאמר הוא דרך כלל "בעידנא דריתחא", ועיתים "העידנא דריתחא" משתכלל ועובר למעשים של ממש ואף זאת, כביכול, ב"עידנא דריתחא"
מוטי פשכצקי
קשר הפועל תל אביב באולטימטום למאמן שלו: "דבריך מפרים הסכם"
יפעת גדות
מחקר שעקב אחר קרוב ל-2,600 איש גילה כי אלו ששתו משקאות דיאט מוגזים בכל יום היו בסבירות גבוהה ב-44% לעומת אלו שלא לסבול מהתקפי לב ומשבץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il