X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה ממחקר שערך בנק ישראל בשיתוף מרכז טאוב מהמחקר עולה כי חלקם של כוחות ההוראה שאינם עובדי משרד החינוך הלך וגדל במהלך השנים 2009-2001
▪  ▪  ▪
יותר שעות לתלמידים מרקע חברתי-כלכלי חלש [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

בשנים 2009-2001 קיבלה כיתה בבית ספר יסודי בישראל כ-53 שעות עבודה של כוחות ההוראה. מתוכם לימדו מורי משרד החינוך בכיתת האם כ-33 שעות שבועיות (שיעורים), 6 שעות בהקבצות ובהוראה פרטנית, והיתר לשעות תפקיד בהן עסקו במטלות הקשורות בניהול, ייעוץ ועוד - כך עולה ממחקר שערכו נעם זוסמן ושי צור מחטיבת המחקר של בנק ישראל בשיתוף נחום בלס ממרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל.
מהמחקר עולה עוד, כי חלקם של מורי משרד החינוך עמד על כ-85 אחוזים מסך תשומת העבודה, והוא פחת במקצת במהלך התקופה, במקביל לגידול חלקם של כוחות הוראה שאינם עובדי המשרד, כגון בנות שירות לאומי.
מס' התלמידים בכיתה בחינוך הממלכתי-דתי - הנמוך ביותר
מהמחקר עולה עוד כי כיתות המאכלסות תלמידים מרקע חברתי-כלכלי חלש נהנו בשנים אלה מיותר שעות מאשר אלו מרקע חזק, תוספת שעיקרה שעות של מורי משרד החינוך. עיקר מהלך זה בא לידי ביטוי בחינוך הממלכתי-דתי והרחק מאחוריו הממלכתי-עברי, הבדואי והערבי.
במחקר נטען כי הפער לטובת החינוך הממלכתי-דתי עדיין משמעותי (למרות שתלמידיו בממוצע מרקע חזק בהרבה מזה של התלמידים בחינוך הלא-יהודי), בעיקר בזכות היקף נרחב של העסקת כוחות הוראה שאינם עובדי משרד החינוך. יתר על כן, מספר התלמידים הממוצע לכיתה בחינוך הממלכתי-דתי נמוך בהרבה ממספרם בשאר חלקי המערכת, ולכן במונחים של שעות עבודה לתלמיד הפער לטובתם גבוה עוד יותר.
מכסת לימודי החובה בישראל גבוהה מהממוצע במדינות ה-OECD
ההיקף וההתפלגות של שעות הלימוד בפועל במקצועות השונים היו בתקופה הנחקרת דומים בין חלקיה השונים של מערכת החינוך, למעט תגבור של לימודי יהדות בחינוך הממלכתי-דתי על חשבון מקצועות החול. תלמידים מרקע חברתי-כלכלי חלש בחינוך היהודי למדו ברוב מקצועות הלימוד יותר שעות מאשר תלמידים מרקע חזק (כמעט אין כאלה בחינוך הלא-יהודי) - הודות למדיניות העדפה מתקנת בהקצאת המקורות.
במהלך כל התקופה הנחקרת סך שעות האורך לכיתה עלה בממוצע על המתחייב, וזאת בכל חלקי המערכת והרקע החברתי-כלכלי, ובמיוחד בלימודי מקצועות הליבה (שפת אם, אנגלית ומתמטיקה), הטבע והמדעים. מכסת לימודי החובה בישראל גבוהה בהרבה מהממוצע במדינות OECD (וכך גם היקף הלימודים בפועל), אך התפלגות שעות לימוד החובה לפי מקצוע דומה.

תאריך:  20/02/2012   |   עודכן:  20/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכסת לימודי החובה בישראל גבוהה מב-OECD
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
לווין מיוחד יפעל כמו שואב אבק וינקה את איי הפסולת שבחלל    16 עצמים גדולים מ-10 ס"מ בקוטרם ומאות מיליוני חלקיקים קטנים יותר נעים סביב כדור הארץ במהירות של מספר קילומטרים בשנייה    מספרם הולך וגדל
רן דגוני
גורם ביטחוני רשמי בוושינגטון אומר: "לארה"ב אין תמונה מלאה של ארסנל צה"ל    אנליסטים: הנתיב האווירי של מטוסי חיל האוויר לאירן - דרך המרחב האווירי של עירק, שאין לה שום יכולות של הגנה אווירית    קמפיין להרתיע את ישראל מהתקפה?
איציק וולף
ועד עובדי הרכבת וההסתדרות פנו בדחיפות לבית הדין הארצי לעבודה וביקשו לקבל אישור לקיים שביתת מחאה בעקבות חתימת הסכם תחזוקת הקרונות עם חברת בומברדייה    יו"ר ההסתדרות: איומי שר התחבורה לסגור את הרכבת הם איומי סרק
יפעת גדות
בדיקה פשוטה בת 20 דקות יכולה להציל חיים    המתנה לסימנים ולתסמינים שעלולים להתפתח יכולה להיות בסופו של דבר קטלנית
איתמר לוין
הנאשם ברצח הוריו מודה שהיה שקוע בחובות של מאות אלפי שקלים, אך טוען שלא היה בכך מניע מבחינתו לרצוח אותם    מודה שניקה את זירת הרצח אך בשלב זה אינו מספק הסבר לכך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il