X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מערכת משוכללת מאפשרת לפגועי עמוד-שדרה לשלוט בכיסא גלגלים בעזרת מכשיר דנטלי הנמצא בפה ועליו משובצים חיישנים החיישנים עוקבים אחר מגנט זעיר המוצמד ללשון המשתמש
▪  ▪  ▪
פירסינג בלשון [צילום: פלאש 90]

מתקן אלחוטי - Tongue Drive - מאפשר לאנשים עם פגיעות קשות בעמוד השדרה לתמרן עם כיסא גלגלים חשמלי על-ידי הזזת הלשון בלבד.
אב-טיפוס - החדש ביותר של המערכת, מאפשר למשתמשים לשלוט בכיסא הגלגלים בעזרת מכשיר דנטלי שלא ניתן לראות אותו, הנמצא בפה ועליו משובצים חיישנים. החיישנים עוקבים אחר מגנט זעיר המוצמד ללשון המשתמש. בגרסאות מוקדמות יותר של מערכת ה-Tongue Drive החיישנים שעקבו אחר תנועת המגנט על הלשון שובצו בקסדה אותה חבש המשתמש.
המדענים, מבית הספר להנדסת חשמל והנדסה ממוחשבת במוסד לטכנולוגיה של ג'ורג'יה, הצליחו ליצור מערכת נוחה ויציבה ביותר ברמה המכנית, שכמעט ולא ניתן להבחין בה, הפועלת על-ידי הנעת החיישנים שבפה.
המערכת החדשה הוצגה בכינוס IEEE International Solid-State Circuits, שהתקיים בסן פרנסיסקו. מוסד הבריאות הלאומי, הקרן הלאומית למדע וקרן כריסטופר ודנה ריב הם שתומכים בפיתוחה.
המתקן הדנטלי מכיל חיישני שדה מגנטי המשובצים בארבע הפינות שלו ומזהים את תנועתו של מגנט זעיר המוצמד ללשון. הוא כולל גם סוללת ליתיום זעירה, הניתנת להטענה, וסליל השראה לטעינת הסוללה. המעגל החשמלי הזה מורכב במתקן הנמצא תחת החך ומצופה בחומר מבודד עמיד למים.
תרגום בזמן אמת
אחת הבעיות איתה התמודדו המפתחים בגרסת הקסדה, הייתה שהמתקן עלול לזוז כשהוא על ראשו של המשתמש, מה שייאלץ כיול מחדש. המתקן הדנטלי נמצא בתוך הפה ומותאם למבנה הדנטלי, וכך מוגן משיבושים כאלו.
כאשר הוא בשימוש, האותות הנשלחים מהחיישנים מועברים באופן אלחוטי לאייפוד או לאייפון. תוכנה המותקנת באייפוד מתרגמת את ההוראות הניתנות על-ידי לשון המשתמש, על-פי המיקום היחסי של המגנט ביחס לשורת חיישנים בזמן אמת. מידע זה משמש כדי לשלוט בתנועות של סמן על מסך מחשב או בג'ויסטיק הנמצא על כיסא הגלגלים.
צוות המפתחים יצר גם ממשק אוניברסלי למערכת המוצמד ישירות לכיסא גלגלים חשמלי סטנדרטי. לממשק מספר שימושים: הוא לא רק מחזיק את האייפוד, אלא גם מקבל אליו את המידע מהחיישנים, מעביר אותו לאייפוד, מחבר את האייפוד לכיסא הגלגלים, טוען את האייפוד וכולל מעין קופסה בה ניתן להשאיר את המתקן הדנטלי בלילה להטענה.
בחודשים האחרונים, גייסו המדענים 11 אנשים עם פגיעות קשות ביותר בעמוד השדרה כדי לבדוק את גרסת הקסדה של המערכת. למשתתפי הניסוי נעשה פירסינג רפואי בלשון כדי להצמיד אליה את המגנט הזעיר. הם ביצעו שתי סדרות ניסויים בשבוע לאורך תקופה של שישה שבועות כדי לבחון את היכולת שלהם להשתמש ב-0Tongue Drive System כדי להפעיל המחשב ולתמרון כיסא גלגלים חשמלי דרך מסלול מכשולים.
במהלך הניסויים, המשתמשים הצליחו ללמוד כיצד להשתמש במערכת, להזיז את הסמן על המחשב מהר יותר ובדיוק רב יותר, ולתמרן דרך מסלול מכשולים מהר יותר ועם פחות התנגשויות.

כל הבריאות בכף דך
תאריך:  20/02/2012   |   עודכן:  20/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
חברת האחזקות בוחנת המהלך במסגרת עריכת הדוחות הכספיים שלה לשנת 2011, על-רקע הירידה החדה במניות שופרסל    במקביל, מידרוג תבחן השפעת מיזוג דסק"ש-כור על אג"ח שתי החברות
אלעזר לוין
חתמה על חוזה לבניית 2 מגדלים ובהם 158 דירות של קרן פייר 2
מירב ארד
כך עולה ממחקר שערך בנק ישראל בשיתוף מרכז טאוב    מהמחקר עולה כי חלקם של כוחות ההוראה שאינם עובדי משרד החינוך הלך וגדל במהלך השנים 2009-2001
יפעת גדות
לווין מיוחד יפעל כמו שואב אבק וינקה את איי הפסולת שבחלל    16 עצמים גדולים מ-10 ס"מ בקוטרם ומאות מיליוני חלקיקים קטנים יותר נעים סביב כדור הארץ במהירות של מספר קילומטרים בשנייה    מספרם הולך וגדל
רן דגוני
גורם ביטחוני רשמי בוושינגטון אומר: "לארה"ב אין תמונה מלאה של ארסנל צה"ל    אנליסטים: הנתיב האווירי של מטוסי חיל האוויר לאירן - דרך המרחב האווירי של עירק, שאין לה שום יכולות של הגנה אווירית    קמפיין להרתיע את ישראל מהתקפה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il