X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר בבילינסון: העובר במצג עכוז? תיתכן סטייה של כ-10% בהערכת המשקל שימוש בנוסחאות ייעודיות להערכת משקל במצג עכוז עשוי לשפר את הדיוק במקרים אלו כ-5,000 ילודים מדי שנה הם במצג עכוז
▪  ▪  ▪
חשיבות רבה

היכולת להעריך את משקל העובר באופן מדויק היא הכרחית וחשובה לצורך מעקב אחר בעיות גדילה של העובר, לזיהוי סוכרת הריונית ולתכנון הלידה.
הערכת משקל של העובר מתבצעת ברוב המקרים בבדיקת אולטרה-סאונד במהלכה נמדדים חלקים שונים בגוף העובר כולל היקף הבטן, היקף הראש, ואורך עצם הירך, נתונים אלו מוזנים למשוואה מתמטית אשר בעזרתה מחושב המשקל המשוער.
במקרים של עובר במצג עכוז בהם נשקלת אפשרות ללידה רגילה, ישנה חשיבות נוספת להערכה מדויקת של משקל העובר, מכיוון שעל-פי המשקל המשוער יוכרע באם האפשרות ללידה רגילה קיימת.
סטייה גדולה
במחקר שבוצע על-ידי ד"ר ניר מלמד, רופא בכיר במחלקה לרפואת אם ועובר בבי"ח לנשים בבילינסון, ביחד עם פרופ' יריב יוגב מנהל חדר לידה ופרופ' ישראל מייזנר מנהל היחידה לאולטרסאונד מיילדותי גניקולוגי, הושוו 165 מקרים של עוברים במצג עכוז ל-165 מקרים של עוברים במצג ראש בהם בוצעה הערכת משקל בטווח של שלושה ימים מהלידה. תוצאות המחקר העלו כי הסטייה בהערכת המשקל של עוברים במצג עכוז גדולה בכ-10% מאשר הערכת המשקל של עוברים במצג ראש.
במחקר הועלו מספר סיבות אפשריות להבדלים אלו. אחת הסיבות היא כי מבנה ראשו של עובר במצג עכוז שונה (מאורך יותר) ממבנה ראשו של עובר במצג ראש, קרוב לוודאי בשל העובדה שבמקרים של עובר במצג ראש, ראש העובר נמצא בתוך תעלת האגן אשר מכתיבה צורת ראש מעוגלת יותר. החוקרים העריכו כי שימוש במשוואות ייחודיות לעוברים במצג עכוז אשר יבצעו בין היתר תיקון להבדלים אלו בצורת ראש העובר עשוי לשפר את דיוק הערכת המשקל של עוברים במצג עכוז.
ד"ר ניר מלמד: "להערכה נכונה ומדויקת של משקל העובר טרם הלידה ישנה חשיבות רבה בזיהוי הפרעות גדילה בעובר, סוכרת הריון ובתכנון צורת הלידה. מן המחקר שערכנו עולה המסקנה כי מצג העובר מתווסף לשורה של גורמים שונים כגון מין העובר, מספר העוברים ברחם, שבוע ההריון, ואורך העובר אשר נמצאו בעבודות קודמות שלנו כמשפיעים על דיוק הערכת המשקל העוברית. אנו מתכוונים לפתח מודלים אשר יתחשבו גם במאפיינים אלו של העובר ועל-ידי כך להביא לשיפור המיוחל בדיוק הערכת המשקל של עוברים".
המחקר פורסם לאחרונה בכתב העת המוביל בתחום האולטרה-סאונד המיילדותי - Ultrasound in Obstetrics and Gynecology.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  20/02/2012   |   עודכן:  20/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למשקל העובר חשיבות בזיהוי הפרעות גדילה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מנהל ההשקעות המואשם בהונאה במיליוני שקלים ביקש לבטל כתב אישום נוסף, אשר נפתח מחדש לאחר שהוגש כתב האישום העיקרי    בג"ץ: מחדלי הפרקליטות ניתנים לתיקון באמצעים אחרים
עופר וולפסון
שר האוצר יובל שטייניץ אומר היום כי שיעורי הצמיחה המרשימים של ישראל בשנים האחרונות אינם בהכרח בני-קיימא    "המצב באירופה מדאיג, היבשת על סף התמוטטות פיננסית. אנחנו מביטים בנעשה בדאגה עצומה ואי-אפשר להתעלם מכך שהיצואנים הישראלים והכלכלה הישראלית כבר חשים את המשבר על בשרם"
עופר וולפסון
במבצע מיוחד לקראת פורים, מנצלות רשתות השיווק את הזעם נגד פערי המחירים של מוצרי שטראוס-עלית מול מקביליהם בחו"ל, ומורידות מחירים נקודתית    מנכ"ל שטראוס ישראל: "עשינו הכל על-מנת להוריד מחירים"
יפעת גדות
מערכת משוכללת מאפשרת לפגועי עמוד-שדרה לשלוט בכיסא גלגלים בעזרת מכשיר דנטלי הנמצא בפה ועליו משובצים חיישנים    החיישנים עוקבים אחר מגנט זעיר המוצמד ללשון המשתמש
עופר וולפסון
חברת האחזקות בוחנת המהלך במסגרת עריכת הדוחות הכספיים שלה לשנת 2011, על-רקע הירידה החדה במניות שופרסל    במקביל, מידרוג תבחן השפעת מיזוג דסק"ש-כור על אג"ח שתי החברות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il