X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המדד לינואר מצביע על המשך התרחבות הפעילות במשק, אך בקצב מתון יחסית הלמ"ס: הייצור התעשייתי בענפי הטכנולוגיה העילית רשם קיפאון מוחלט, לאחר גידול של 8.9% בשנת 2010
▪  ▪  ▪
האטה בייצור התעשייתי [צילום: AP]

המדד המשולב למצב המשק בחודש ינואר עלה ב-0.2 אחוז. כך עולה (יום ב', 20.2.12) מנתוני בנק ישראל. המדד לינואר, כמו גם אלו של הרבעון האחרון של השנה שעברה, מצביעים על המשך התרחבות הפעילות במשק, אך בקצב מתון יחסית לזה שנרשם ברבעון השלישי של שנת 2011.
העלייה במדד בחודש שעבר משקפת עליות במדד הפדיון של הסחורות והשירותיים והיצור התעשייתי כמו גם במדדי ייבוא הסחורות. עליות אלו קוזזו על-ידי ירידות ניכרות במדדי ייצוא הסחורות והשירותיים. בשל עידכונים כלפי מעלה במדד ייצוא השירותים ובמדד פדיון המסחר והשירותיים והיצור התעשייתי שערכה הלמ"ס לחודשים אוקטובר-דצמבר עודכן במקצת המדד כלפי מעלה בחודשים אלו.
התפתחות רכיבי המדד: מדד הייצור התעשייתי עלה בדצמבר בשיעור של 0.8 אחוזים, לאחר ירידה בו של 1.7 אחוז בנובמבר; מדד הפדיון של המסחר והשירותים עלה בדצמבר ב-0.9 אחוזים, בהמשך לעלייה בו של 0.1 אחוזים בחודש נובמבר; מדד ייצוא השירותים (ללא שירותי תחבורה) ירד בינואר (אומדן בנק ישראל), בשיעור של 8.8 אחוזים לאחר שעלה ב-6.5 אחוזים בדצמבר; מדד ייבוא תשומות לייצור עלה בינואר בשיעור של 3.7 אחוזים, לאחר אי-שינוי בדצמבר. מדד ייצוא הסחורות ירד בינואר בשיעור של 6.3 אחוז, לאחר עלייה של 0.4 אחוז בדצמבר, ומדד ייבוא מוצרי צריכה עלה בינואר בשיעור של 1.4 אחוזים, בהמשך לעלייה של 2.4 אחוזים בדצמבר.
קיפאון בייצוא ההיי-טק
במקביל, פרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיטסטיקה את נתוני שנת 2011, למדדי הפדיון במשק והייצור התעשייתי, בהשוואה לשנת 2010. אשתקד נרשמה עלייה של 1.9% בפדיון של כל ענפי המשק, עלייה של 3.2% בפדיון ענפי המסחר והשירותים וירידה של 1.3% בפדיון ענפי התעשיה. זאת לעומת שנת 2010, אז נרשמו שיעורי גידול גבוהים יותר: 7.4% בסך הפדיון, 7.5% בענפי המסחר והשירותים ו-8.9% בענפי התעשיה.
גם נתוני הייצור התעשייתי הצביעו על האטה: הייצור גדל ב-1.9% אשתקד בהשוואה ל-2010, לאחר גידול של 7.8% בשנת 2010. ההאטה בענף ההיי-טק השפיעה על הייצור התעשייתי כולו: ללא ענפי הטכנולוגיה העילית - גדל הייצור התעשייתי ב-3.7%, לעומת גידול של 7.1% בשנת 2010. הייצור התעשייתי בענפי הטכנולוגיה העילית רשם קיפאון מוחלט, לאחר גידול של 8.9% בשנת 2010. הייצוא במחירים קבועים ירד ב-0.8%, כאשר בשנת 2010 גדל ב-12.6%.
מנגד, נרשמה אשתקד עלייה של 1.6% במספר משרות השכיר בתעשיה - עלייה של כ-5,500. מתוכם, 2,800 משרות שכיר נוספו לענפי הטכנולוגיה העילית ומספר דומה נוסף לענפי הטכנולוגיה המעורבת-מסורתית. בענפי הטכנולוגיה המסורתית נרשמה ירידה של כ-800 משרות שכיר.

תאריך:  20/02/2012   |   עודכן:  20/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ועדת חוקה חוק ומשפט אישרה את הצעת התיקון לחוק בתי הדין הרבניים אשר תחייב את בתי הדין לקבוע מועד למתן גט
איתמר לוין
בפרשה היה מעורב אלחנן טננבוים, אך ביהמ"ש לא קיבל את הנימוק שהיה צורך לחוקרו כהסבר לעינוי הדין    השופט שהם, המיועד לעליון, מדגיש את הצורך בענישה מרתיעה בעבירות צווארון לבן
יפעת גדות
ודאו כי הנעליים מתאימות ונוחות לכם
יפעת גדות
כשהייתה בת 12 החלה ז'אן ד'ארק לשמוע את קולם של הקדושים, שהודיעו לה כי נבחרה לשחרר את ארצה מהכיבוש האנגלי
עופר וולפסון
ל-51% מהישראלים יש טלפון חכם - שניים בלבד לסינגפורים - עם 54 אחוזי חדירה    מחצית מבעלי הטלפונים הניידים מעוניינים להשתמש במכשיר שלהם לצורך ביצוע פעולות פיננסיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il