X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מניית סמסונג מזנקת ב-6.4% לאחר שהודיעה כי תנפיק את חטיבת מסכי ה-LCD
▪  ▪  ▪
רחובות אתונה. שעון חול להשתקם [צילום: AP]

מרבית בורסות אסיה עברו לעליות שערים לאחר פתיחה שלילית ליום המסחר, בעקבות אישורה של חבילת החילוץ השנייה ליוון. בורסת טוקיו ננעלה בירידה של 0.2%; הונג קונג וסיאול ללא שינוי; שנחאי עולה ב-0.8%; סידני הוסיפה 0.8%; היורו מתחזק מול הדולר; החוזים על וול סטריט מורים על עליות של סביב 0.5% במדדים.
שרי האוצר של מדינות גוש היורו הגיעו לפנות בוקר להסכם על חבילת חילוץ שנייה בסך 130 מיליארד יורו (170 מיליארד דולר) ליוון, אשר תמנע ממנה להגיע לחדלות פירעון בחודש הבא.
בתום שיחות ארוכות שנמשכו אל תוך הלילה, הגיעו השרים להסכם שיכלול מחיקה של 53.5% מערך האג"ח שבידי נושיה של יוון. יוון תשלם ריבית נמוכה יותר על הלוואות החילוץ. כמו-כן, הבנקים המרכזיים של גוש היורו הסכימו לוותר על הרווחים שלהם מאג"ח יווניות שרכשו בהנחה ולתת אותם לממשלת יוון.
היורו מתחזק ב-0.2% מול הדולר לרמה של 1.3269 דולר ליורו בעקבות ההסכם באירופה; הין נחלש ב-0.1% מול הדולר לרמה של 79.734 ין לדולר.
למרות ההסכם, נרשמו היום ירידות במניותיהן של חברות אסיאתיות המייצאות לאירופה, לאחר שאתמול נרשמו עליות לקראת פסגת השרים. מניית מזדה ירדה ב-10% בטוקיו בעקבות דיווחים כי היא מתכננת לגייס 170 מיליארד ין (2.1 מיליארד דולר) באמצעות הנפקת מניות לציבור והלוואות נחותות.
סמסונג, לעומת זאת, מזנקת ב-6.4% לאחר שהודיעה אתמול כי תנפיק את חטיבת מסכי ה-LCD שלה.

העולם נושם לרווחה: הסכם על חבילת חילוץ שנייה ליוון
בתום דיונים שנמשכו 13 שעות, הגיעו שרי האוצר של מדינות גוש היורו להסכם על חבילת חילוץ בסך 130 מיליארד יורו שתכלול מחיקה של 53.5% מערך האג"ח הממשלתיות של יוון שבידי הנושים הפרטיים
▪  ▪  ▪

שרי האוצר של מדינות גוש היורו הגיעו אמש להסכם על חבילת חילוץ שנייה בסך 130 מיליארד יורו (170 מיליארד דולר) ליוון, אשר תמנע ממנה להגיע לחדלות פירעון בחודש הבא.
בתום שיחות ארוכות שנמשכו אל תוך הלילה, הגיעו השרים להסכם שיכלול מחיקה של 53.5% מערך האג"ח שבידי נושיה של יוון - כך אמר הבוקר לכתבים ז'אן קלוד יונקר, ראש פורום שרי האוצר של גוש היורו. התקווה היא כי ההסכם יהווה נקודת מפנה במשבר החובות באירופה, אשר זיעזע את השווקים בשנתיים האחרונות.
הדיונים בין שרי האוצר נמשכו 13 שעות בשל מחלוקת לגבי תנאי חבילת החילוץ החדשה ליוון ותרומה אפשרית של הבנקים המרכזיים. היעד של שרי האוצר הוא להביא את חובותיה של יוון להיקף של 121% מהתמ"ג עד 2020 לעומת יותר מ-160% מהתמ"ג כיום. נגיד הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, אמר כי ההסכם הוא "הסכם טוב מאוד".
לדברי יונקר, במסגרת ההסכם, המרת האג"ח תהיה בריבית של 2% ב-2014, אשר תעלה ל-3% ב-2015-2020 ול-4.3%. ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי, אמר כי מחזיקי האג"ח הפרטיים הסכימו לספוג מחיקה גדולה יותר על האג"ח שבידיהם לאחר מגעים "אינטנסיביים". תוכנית המרת האג"ח, אשר תמחוק קרוב ל-100 מיליארד יורו מחובותיה של יוון, צריכה להתבצע עד אמצע מארס, כיוון שיוון צריכה לפרוע חובות בסך 14.5 מיליארד יורו כבר ב-20 במארס.
המוסד הבינלאומי לפיננסים (IIF), הגוף המייצג את הנושים הפרטיים של יוון, אמר כי ההסכם "יתרום למאמצים הרחבים של גוש היורו לפתור את משבר החובות תוך תמיכה בצמיחה העולמית וביציבות פיננסית".
עוד במסגרת ההסכם, תשלם יוון ריבית נמוכה יותר על הלוואות החילוץ. הבנקים המרכזיים של גוש היורו הסכימו לוותר על הרווחים שלהם מאג"ח יווניות שרכשו בהנחה ולתת אותם לממשלת יוון. בנוסף, הוסכם כי צוות קבוע מטעם הנציבות האירופית יפקח על יישום אמצעי הצנע ביוון. סעיף נוסף שעליו הוא הוסכם אמש קובע כי הכסף שיגיע לאתונה במסגרת החילוץ ייכנס לחשבון מיוחד שבו תינתן עדיפות לפירעון חובותיה של יוון.
יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד, אשר השתתפה בשיחות הלילה, אמרה כי ההסכם "ייתן ליוון מרווח נשימה מספק כדי שתוכל להשיב לעצמה את התחרותיות". כשנשאלה בנוגע לתרומתה של קרן המטבע לחילוץ, אמרה לגארד כי דירקטוריון הקרן צריך עדיין לקבל החלטה בנושא וכי היא תלויה בין היתר בהתקדמות גוש היורו בבניית "חומת האש" החדשה.
בשבוע הבא יתכנסו מנהיגי אירופה לפסגה בבריסל, בה הם צפויים להסכים על "חומת אש" חדשה וגבוהה למדינות גוש היורו, אשר תמנע מהן להיכנס למשבר בנוסח יוון - צעד שהמנהיגים מקווים כי יביא לסיומו של המשבר. מנגנון היציבות הקבוע של גוש היורו בסך 500 מיליארד יורו (660 מיליארד דולר) ייכנס לפעולה ביולי.
ההסכם על חבילת החילוץ אושר לאחר שיוון התחייבה לתוכנית צנע מחמירה, הכוללת קיצוצים של יותר מ-3.3 מיליארד יורו השנה. הקיצוצים השנה כוללים למשל הפחתה של 1.3 מיליארד דולר בהוצאות על תרופות, הורדת שכר שעות נוספות לרופאים וכן קיצוצים בתקציבי הצבא והרשויות המקומיות. בנוסף, תבצע יוון רפורמה במערכת גביית המסים שלה.
ההחלטה על חבילת חילוץ שניה ליוון התקבלה לראשונה בפסגת מנהיגי אירופה באוקטובר, אך אישורה התעכב בשל חילוקי דעות עם הנושים הפרטיים וטענות מנהיגי אירופה כי יוון אינה עושה מאמצים מספקים ליישם את צעדי הצנע שאליהם התחייבה.
אתמול אמרו השרים כי הם מקווים שיוון אכן תיישם את הרפורמות במלואן. "אנחנו מצפים שהסולידריות חסרת התקדים הזו של שותפותיה של יוון לגוש היורו תקבל מענה בצורת מחויבות חזקה של מנהיגי יוון ליישום אמיתי של התוכנית", אמר אולי רן, הממונה בנציבות האירופית על העניינים הכלכליים והמוניטריים.

תאריך:  21/02/2012   |   עודכן:  21/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 וול סטריט  סמסונג
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חילוץ יוון מעביר את בורסות אסיה לעליות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
12 מיליון בעלי זכות בחירה יוכלו להשתתף בבחירות    ישמשו חותמת גומי בלבד למינוי סגן הנשיא עבד רבו מנצור האדי לנשיא משום שהוא המועמד היחיד שמשתתף בבחירות
יפעת גדות
ניתוח הנתונים החדש, המבוסס על נתונים שלא פורסמו קודם לכן, הגיע גם למסקנה כי טיפול בנוגדי דיכאון מוריד את הסיכון להתאבדות בקרב אנשים בוגרים בכל הגילאים
מחלקה ראשונה
בעלי ההון יחויבו להשקיע בחברות את הונם האישי וטייקונים לא יוכלו לשלוט בו-זמנית בחברות ובגופים פיננסיים
איציק וולף
יו"ר חברת הנפט הממשלתית של אירן העריך כי מחיר חבית נפט, שהגיע לשיא של תשע שנים, עלול להאמיר עד כדי 150 דולרים לחבית    משמרות המהפכה החלו תמרון גדול להגנה על מתקני הגרעין
עידן יוסף
בסדרת ראיונות עם פרופ' מרדכי קרמינצר אומר נשיא העליון לשעבר: אם הרשות המחוקקת או המבצעת רוצות לפגוע באחד מיסודות הדמוקרטיה, ביהמ"ש חייב להתערב. הכבוד שאני רוחש לכנסת הוא גדול, אפילו יותר מהכבוד שרוחשים לה חברי כנסת מסוימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il