X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית תיקון לחוק הביטוח הלאומי אשר ישנה את המצב הקיים בו חייל משוחרר הבוחר לעבוד בעבודה מועדפת ונקרא לשירות מילואים במהלכה - לא יהיה זכאי למענק כספי של עבודה מועדפת, בטענה שעקב היעדרותו לא השלים את ששת החודשים הנדרשים על-מנת לקבל את המענק
▪  ▪  ▪
מענק השחרור לא ייפגע [צילום: פלאש 90]

מליאת הכנסת אישרה (יום ג', 21.2.12) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הביטוח הלאומי אשר קובעת כי לא ייפגע מענק השחרור של חיילים משוחררים אשר נקראים לשירות מילואים בזמן עבודתם בעבודה מועדפת. ההצעה עברה ללא מתנגדים.
הצעת החוק, שהוגשה על-ידי ח"כ אריה ביבי (קדימה) וקבוצת חברי כנסת נוספים, תשנה את המצב הקיים בו חייל משוחרר הבוחר לעבוד בעבודה מועדפת ונקרא לשירות מילואים במהלכה - לא יהיה זכאי למענק כספי של עבודה מועדפת, בטענה שעקב היעדרותו לא השלים את ששת החודשים הנדרשים על-מנת לקבל את המענק.
סעיף 174 לחוק הביטוח הלאומי קובע כי חייל משוחרר שעבד בעבודה מועדפת במשך שישה חודשים לפחות, במהלך השנתיים שחלפו מיום שחרורו משירות סדיר, יהיה זכאי למענק עבודה מועדפת.
הצעת החוק, שאושרה סופית, קובעת כי התקופה של השנתיים שבהן עליהם להשלים שישה חודשי עבודה לצורך קבלת המענק, תוארך בהתאם למספר הימים שבהם שירתו במילואים.
יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ח"כ חיים כץ (הליכוד), הציג את ההצעה אשר נדונה בוועדה שבראשה הוא עומד ואמר כי חיילים משוחררים רבים נקראים לשרת במילואים במהלך התקופה של השנתיים שלאחר שחרורם, ובכך מתקצר עבורם סד הזמנים שבו עליהם להשלים את תקופת העבודה הנדרשת לצורך קבלת המענק.
"דרך הצעת החוק נוכל להבטיח כי חיילים משוחררים אשר משרתים במילואים ותורמים מזמנם וממרצם למען בטחון המדינה, לא ייפגעו בשל כך בקבלת מענק עבודה מועדפת, ויעמדו לרשותם שנתיים מלאות לצורך השלמת תקופת העבודה הנדרשת", אמר.
החוק יחול באופן רטרואקטיבי על חייל משוחרר שהשתחרר משירות סדיר בתקופה של שנתיים שקדמו ליום החלת החוק.

מתפטר לצורך שנת שירות יזכה לפיצויים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית גם את הצעת חוק פיצויי פיטורים של ח"כ נחמן שי (קדימה) וקבוצת ח"כים, אשר קובעת כי התפטרות של עובד לשם התנדבות למה שמכונה "שנת שירות" ובסמוך להתנדבות זו, תוך דחיית השירות הצבאי, תיחשב כפיטורים לעניין הזכאות לפיצויי פיטורים.
הצעת החוק קבעה כי הזכאות לפיצויי פיטורים תותנה בהתמדה של המתנדב בשירות זה במשך שישה חודשים לפחות.
יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ח"כ חיים כץ, הציג את ההצעה ואמר כי "בכך יינתן מעמד ראוי להחלטה של צעיר או צעירה להתנדב לשירות לטובת מטרה ציבורית או לאומית, לפני שירות צבאי בו הם מחויבים לפי חוק, והם, כמו חבריהם שהתגייסו, התנדבו לשירות לאומי או התחילו בשירות אזרחי, לא יאבדו את הזכאות לפיצויי פיטורים עקב ההתנדבות".
מדובר בשירות התנדבותי למטרה ציבורית או לאומית, שאושרה לפי תקנות הביטוח הלאומי (ילד המשרת בהתנדבות בשירות למטרה ציבורית או לאומית), התשנ"ז–1997. לפי התקנות האמורות, השירות הוא בין השאר למטרות הדרכת נוער בתנועות נוער ובפנימיות, טיפול חינוכי וחברתי בילדים ונוער באזורים הנתונים במצוקה כלכלית, חברתית או תרבותית, והדרכה וחינוך לידיעת הארץ.

תאריך:  21/02/2012   |   עודכן:  21/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיים כץ / Haim Katz  נחמן שי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא ייפגע מענק השחרור של משרתי מילואים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונית דומקה
מניית סמסונג מזנקת ב-6.4% לאחר שהודיעה כי תנפיק את חטיבת מסכי ה-LCD
איציק וולף
12 מיליון בעלי זכות בחירה יוכלו להשתתף בבחירות    ישמשו חותמת גומי בלבד למינוי סגן הנשיא עבד רבו מנצור האדי לנשיא משום שהוא המועמד היחיד שמשתתף בבחירות
יפעת גדות
ניתוח הנתונים החדש, המבוסס על נתונים שלא פורסמו קודם לכן, הגיע גם למסקנה כי טיפול בנוגדי דיכאון מוריד את הסיכון להתאבדות בקרב אנשים בוגרים בכל הגילאים
מחלקה ראשונה
בעלי ההון יחויבו להשקיע בחברות את הונם האישי וטייקונים לא יוכלו לשלוט בו-זמנית בחברות ובגופים פיננסיים
איציק וולף
יו"ר חברת הנפט הממשלתית של אירן העריך כי מחיר חבית נפט, שהגיע לשיא של תשע שנים, עלול להאמיר עד כדי 150 דולרים לחבית    משמרות המהפכה החלו תמרון גדול להגנה על מתקני הגרעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il