X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פסק דין ראשון מסוגו של ביהמ"ש המחוזי בנצרת קובע: העדפה בשיעורים סבירים היא חוקית דוחה את החשש מפני מדרון חלקלק של הטבות בלתי סבירות ומסתמך גם על הכלל "עניי עירך קודמים"
▪  ▪  ▪
השופט קולה. עדיפות לתושב מקומי [צילום: בוצ´צ´ו]

רשות מקומית רשאית להעניק במכרזיה עדיפות לתושב מקומי. כך קובע (יום ג', 21.2.12) שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, אשר קולה, בפסק דין ראשון בסוגייה זו.
המועצה האיזורית עמק מעיינות פרסמה מכרז לביצוע עבודות תשתית ביישוב בית יוסף וקבעה, כי תוכל להעדיף תושב המתגורר בשטח המועצה אם הצעתו תהיה יקרה בשיעור של 5% מהצעות אחרות. חברת ערוצי מדידה ותשתית הציעה הנחה של 27.5% מאומדן המכרז, ואילו בנימין מרדכי - המתגורר בתחומי המועצה - הציע הנחה של 25%. כיוון שכך, הוכרז מרדכי כזוכה.
ערוצי מדידה עתרה לבית המשפט בבקשה לבטל את ההחלטה, אך קולה דחה את בקשתה. תחילה הוא אומר, כי ניתן היה לדחות את הבקשה על הסף מן הטעם שערוצי מדידה ידעה מראש על התנאי ולמרות זאת התמודדה במכרז. כיוון שכך, הלכה פסוקה היא שאין היא יכולה לעתור נגד תנאיו לאחר שהפסידה בו.
קולה ממשיך ודן באריכות בשאלת ההעדפה לתושב מקומי, אשר לדבריו לא זכתה עד כה להתייחסות בפסיקה, אלא רק בכמה אמרות אגב. הוא דוחה את טענת ערוצי מדידה, לפיה מתן עדיפות שכזו יוצר מדרון חלקלק של העדפות בלתי סבירות בעליל, באומרו שכל מכרז לגופו וחזקה על הנוגעים בדבר שיידעו לפעול בגבולות הסבירות. עוד הוא דוחה בביקורתיות את הטענה לפיה מדובר באפליה גזעית, המונעת ממתמודדים ערבים לגשת למכרז, ואומר שמוטב היה לה שלא תיטען.
קולה מציין, כי חוקים רבים מאפשרים הענקת העדפות לאוכלוסיות מסוימות, כגון לנכים ולנשים, ואף יש מקרים בהם הוענקה במפורש העדפה לתושבי מקום מסוים. החיסכון במכרז, מוסיף קולה, הוא 260,000 שקל בלבד, ו"לצד הפגיעה המזערית הנ"ל בקופה הציבורית, יש רווח עצום של מתן הזדמנות לתעסוקה לתושבים רבים בתחומה של המשיבה".
לבסוף דן קולה בעיקרון "עניי עירך קודמים" המופיע במשפט העברי ומוכיח, שגם בו ניתנת העדפה לתושבי עיר מסוימת. ערוצי מדידה חויבה בתשלום הוצאות בסך 7,000 שקל. העותרת יוצגה בידי עו"ד ריחאן נג'אר, והמועצה האיזורית - בידי עו"ד רועי מגל.

תאריך:  21/02/2012   |   עודכן:  21/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אשר קולה / Asher Kula
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות מקומית רשאית להעדיף תושביה במכרז
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ועדת קדמי לבדיקת התחרותיות והמחירים בשוק מוצרי המזון פרסמה טיוטה נוספת    בין ההמלצות החדשות: איסור על התניית הנחות ברכישת סל מוצרים והגברת האכיפה - הן הרשמית, הן העצמית והן באמצעות "סיירי צרכנות"
עופר וולפסון
תיקון לפקודת המיסים יפטור מפעלים מוגנים, המוכרים על-ידי משרד הרווחה, מנטל הארנונה, במידה שלפחות 85% מהאנשים עם מוגבלות שמשתתפים בתעסוקה באותו מפעל הופנו על-ידי משרד הרווחה, משרד הבריאות, משרד הביטחון או המוסד לביטוח לאומי
מירב ארד
החל ממחר יוכל כל אזרח להשתתף בגיבוש התוכנית הלאומית שמובילים המשרד להגנת הסביבה ומשרד התמ"ת ולהציע רעיונות ופתרונות אשר יסייעו לקידום הכלכלה במדינת ישראל
יפעת גדות
פרשת שיבוט הכבשה דולי הסעירה את העולם בשל הרעיון המוסרי העומד מאחורי הפעולה, כשרבים הביעו חששם מפני שיבוט קרוב של בני אדם
עופר וולפסון
התיקון קובע כי גם התפטרות של עובד לשם התנדבות ל”שנת שירות", תוך דחיית השירות הצבאי, תיחשב כפיטורים לעניין הזכאות לפיצויי פיטורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il