X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משתמשי הכרטיס החכם בתחבורה הציבורית לא ידרשו למסור פרטים אישיים יורחב השימוש בכרטיסים אנונימיים משרד המשפטים: בתוך כחודשיים נוכל להתקדם בחקיקה ובימים הקרובים נוציא הנחיות ביניים שיסדירו את האיסוף, השימוש והשמירה על המידע בכרטיסים החכמים
▪  ▪  ▪
פרטי הנוסע נשארו חשופים

הכנסת דורשת את הפסקתו המיידית של איסוף הנתונים האישיים על משתמשי התחבורה הציבורית העושים שימוש בכרטיס החכם רב-קו. במשרד התחבורה ידונו בתוך שבועיים על ביצוע ההחלטה. כמו-כן, סוכם שיורחב באופן מיידי השימוש בכרטיסי רב-קו שאינם מחייבים מסירת פרטים מזהים (אנונימיים).
בישיבה משותפת לוועדת הכלכלה ולוועדת הכנסת הועלו טענות רבות ביחס לתקלות בשימוש בכרטיסים, ביניהן:
  • אי-מתן אפשרות להשתמש בכרטיס לצורך נסיעה בודדת, אלא לפחות לשתי נסיעות (משרד התחבורה התחייב לבחון הסדר לקיום נסיעות בודדות);
  • אי-יישום מתן ההנחות להם זכאים חלק ממשתמשי הכרטיס;
  • תחזוקה לקויה של קוראי הכרטיסים;
  • אי-מתן אחריות על כרטיס אשר אבד.
בעקבות זאת התחייב משרד התחבורה להנחות את המפעילים ולוודא כי התקלות יתוקנו באופן מיידי. בנוסף, סוכם כי בתוך שלושה חודשים יושלמו כל ההליכים להכנת החוק המסדיר את השימוש בכרטיס לקריאה שנייה ושלישית בכנסת.
היו"ר ח"כ יריב לוין: "הכנסת הכרטיסים החכמים לשימוש ללא הסדרי חקיקה ופיקוח מתאימים, גורמים לפגיעה קשה בפרטיותם של הנוסעים ויוצרים סיכון של ממש לדליפת מידע בהיקף עצום על מיליוני אזרחים ישראלים, בגירים וקטינים כאחד".
לוין הנחה לראשונה הסדרים מיידים שישימו סוף לחדירה לפרטיות ויבטיחו שימוש פשוט בכרטיסים ללא טרחה מיותרת לנוסעים.
נציגת משרד המשפטים, עו"ד עדנה הראל, התייחסה להסדרי הביניים, בתקופה הנוכחית בה נעשה שימוש בכרטיסים החכמים ללא הסדרה. לדבריה, בימים הקרובים תוציא הרשות למשפט וטכנולוגיה במשרד המשפטים, בתיאום עם משרד התחבורה, הנחיות שיסדירו את האיסוף, השימוש והשמירה על המידע. לוין אמר כי ברור לו שההסדרה הקבועה בחקיקה היא תהליך שאורך זמן, אולם תהה איך הגענו למצב שהממשלה הניחה לפני כשנתיים חוק בלי שכל הדברים הללו נבדקו, והגענו למצב שבו משתמשים בכרטיס החכם ללא הסדרה.
"יש כמה צעדים שצריך היה לעשות מזמן", הוסיף ח"כ לוין. "הכרטיס האנונימי צריך להיות ברירת המחדל – כמחליף של כרטיס הנייר וצריך לעשות את זה מיד. לגבי הפרטים – צריך לאסוף רק את הפרטים הנחוצים לצורך קביעת זכאויות להנחות, כמו סטודנטים או גמלאים. צריכה להיות הוראה מיידית להפסיק לאסוף מידע שכנראה מיותר, כמו דוא"ל. כמו-כן צריך לעשות סדר בכל נושא מוניות השירות ולשלבן במה שקורה בשטח".
היועץ המשפטי של הרשות למשפט וטכנולוגיה (רמו"ט), עו"ד עמית אשכנזי, אמר כי הרשות עוסקת בהיבטים של אבטחת המידע, אולם יש לה קושי להתערב באיסוף של מידע שמשרד התחבורה סבור שהוא הכרחי. "הכרטיסים האנונימיים לא נמצאים מספיק בשטח – אנחנו יכולים לתת הנחייה בנושא אבל מי שצריך לאכוף את זה הוא משרד התחבורה", אמר.
סגנית היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, אמרה כי נקודת המוצא הייתה כרטיס אנונימי, שהוא ללא אפשרות לחופשי חודשי וללא ביטוח. לכן, לדבריה, הוא היה כרטיס ריק מתוכן ולא צמח. היא הוסיפה כי במשרד עובדים על כרטיס שיהיה מזוהה על פניו, ויאפשר שימוש כחופשי חודשי ויכלול ביטוח, אך שהמידע עליו לא יישמר במאגרים. "מפעילי התחבורה הציבורית ביקשו מידע ברוחב לב ואנחנו פועלים לצמצם את זה", אמרה.
מרכזת הפורום לקידום התחבורה הציבורית של ועדי ופעילי השכונות בתל אביב, אילאיל טיבר, ציינה כי בדף המידע שאוספים המפעילים נכתב כי מוסר המידע נותן את הסכמתו לשימוש במידע לצרכי שיווק ושירות לקוחות. לדבריה, רבים אינם קוראים את זה בכלל ונשאלת השאלה לשם מה נדרש המידע לצורך שיווקי. היא ציינה כי קיימות בעיות נוספות של מידע מטעה שמוסרים לעיתים נהגי האוטובוסים לנוסעים ואמרה כי מי שרוכש כרטיס נייר בודד אינו יכול להשתמש בו לצורך החלפת קווים המתאפשרת למשך 90 דקות.
יוסי סעידוב, מפורום 15 דקות – ארגון צרכני תחבורה ציבורית ירושלמי, הוסיף כי באגד יש בעיות קיצוניות של מכשור ישן שמעכב את העלייה לאוטובוסים. הוא התייחס לנושא איסוף המידע ואמר: "מאגר המידע לא צריך להיות בידי המפעילים אלא בידיים ממשלתיות". נציגי משרד התחבורה אמרו בתגובה כי ירעננו את ההסברה לנהגים בנושא השימוש בכרטיסים, ודחו את הטענה כי לא ניתן להשתמש בכרטיס הבודד לנסיעה של 90 דקות במפעילים השונים.
לוין סיכם את הדיון וביקש לקבל דיווח לגבי ההתקדמות שילוב מוניות השירות בשימוש בכרטיס החכם. כמו-כן הוא ביקש שתוך שבוע יועברו לוועדה ההנחיות המעודכנות לגבי המידע שמותר למפעילים לבקש, תוך הבהרה שאסור להשתמש בו לצורך שיווקי או אחר ותוך צמצום איסוף המידע למינימום. כמו-כן ביקש ח"כ לוין לרכז את התלונות שהתקבלו במשרד התחבורה לגבי השימוש בכרטיס החכם, ואמר כי יקיים ישיבת מעקב אחר הנושא בעוד כחודש.

תאריך:  21/02/2012   |   עודכן:  21/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
פסק דין ראשון מסוגו של ביהמ"ש המחוזי בנצרת קובע: העדפה בשיעורים סבירים היא חוקית    דוחה את החשש מפני מדרון חלקלק של הטבות בלתי סבירות ומסתמך גם על הכלל "עניי עירך קודמים"
עופר וולפסון
ועדת קדמי לבדיקת התחרותיות והמחירים בשוק מוצרי המזון פרסמה טיוטה נוספת    בין ההמלצות החדשות: איסור על התניית הנחות ברכישת סל מוצרים והגברת האכיפה - הן הרשמית, הן העצמית והן באמצעות "סיירי צרכנות"
עופר וולפסון
תיקון לפקודת המיסים יפטור מפעלים מוגנים, המוכרים על-ידי משרד הרווחה, מנטל הארנונה, במידה שלפחות 85% מהאנשים עם מוגבלות שמשתתפים בתעסוקה באותו מפעל הופנו על-ידי משרד הרווחה, משרד הבריאות, משרד הביטחון או המוסד לביטוח לאומי
מירב ארד
החל ממחר יוכל כל אזרח להשתתף בגיבוש התוכנית הלאומית שמובילים המשרד להגנת הסביבה ומשרד התמ"ת ולהציע רעיונות ופתרונות אשר יסייעו לקידום הכלכלה במדינת ישראל
יפעת גדות
פרשת שיבוט הכבשה דולי הסעירה את העולם בשל הרעיון המוסרי העומד מאחורי הפעולה, כשרבים הביעו חששם מפני שיבוט קרוב של בני אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il