X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אחת הסיבות לבלבול בנוגע לביצים נובעת מתכולת הכולסטרול שלהן ביצה אחת גדולה מכילה 213 מ"ג כולסטרול ביצים מכילות חומרים מזינים, כמו לוטאין ווזיאקסנתין, הנלחמים במחלות
▪  ▪  ▪
מתאימות לכל ארוחה [צילום: AP]
"חביתה עם כמה ביצים"?
יפעת גדות
ביצים מספקות חומרים מזינים משמעותיים, כמו כמות מכובדת של פיטוכימיקלים, לוטאין (הנמצא בחלמון) ופרוטאין באיכות גבוהה * חומרים מזינים חשובים אחרים כוללים ויטמין A, ויטמין B-2 ו-B-12 וסלניום
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
ביצים - למניעת מחלות לב וסרטן

   יפעת גדות
ביצים לארוחת הבוקר לשמירה על המשקל

מה היינו עושים ללא הביצים? במיוחד כשהן משמשות בסיס למאכלים רבים, מהוות מרכיב חשוב בארוחת הבוקר או הערב, משמשות כמאכל משכנע לילדים בררנים ומהוות מרכיב בכל סוגי המנות המתוקות והטעימות.
עד לפני כמה עשורים, לביצים היה מוניטין מפוקפק כשמדובר בבריאות. הודות לתכולת הכולסטרול הגבוהה שלהן, הסברה הייתה כי הן אינן מועילות לבריאות. שנים רבות עברו כשרבים סופרים את מספר הביצים אותן אכלו בשבוע או מתנזרים מהן בכלל, אוכלים רק את החלבון או פותחים את הדלת לעולם תחליפי הביצים.
ואז, בשנת 2000, איגוד הלב האמריקני שינה את הקווים המנחים התזונתיים ונתן את האור הירוק ליהנות שוב מהביצים. הקווים המנחים של האיגוד ממליצים כיום על ביצה ליום לאנשים בוגרים בריאים, אך עדיין מייעצים לצרוך כמות כולסטרול שאינה עולה על 300 מ"ג ליום.
אחת הסיבות לבלבול בנוגע לביצים נובעת מתכולת הכולסטרול שלהן. ביצה אחת גדולה מכילה 213 מ"ג כולסטרול, המהווים שני-שלישים מהכמות היומית המומלצת.
כשהתברר כי רמות כולסטרול גבוהות בדם קשורות למחלות לב, מזונות עשירים בכולסטרול הפכו חשודים מראש. אך לאחר 25 שנות מחקר, החלו להצטבר ראיות שהעידו כי הכולסטרול שבמזון אינו האשם - לשומן הרווי ישנה השפעה גדולה הרבה יותר על רמות הכולסטרול בדם. מוצרי חלב מלאי שומן ובשרים שמנים הם דוגמאות למזונות עתירי שומן רווי שמעודדים את הגוף לייצר כולסטרול.

להתחיל לאכול ביצים
הביצה מכילה חומרים מזינים, כמו לוטאין ווזיאקסנתין, הנלחמים במחלות תכולת הכולין שבביצה תורמת גם להתפתחות המוח ולזיכרון
▪  ▪  ▪

כיום, כשהמדע "לטובתנו", אפשר שוב ליהנות מביצים, שהן מקור מצוין לחומרים מזינים. כמו החלב, הביצים מכילות את הערך הביולוגי הגבוה ביותר לחלבון. ביצה אחת מכילה 75 קלוריות בלבד אך 7 גרם של חלבון באיכות גבוהה, 5 גרם שומן ו-1.6 גרם של שומן רווי, יחד עם ברזל, ויטמינים, מינרלים וקרוטינואידים.
הביצה היא מעין "תחנת כוח" של חומרים מזינים, כמו לוטאין ווזיאקסנתין, הנלחמים במחלות. קרוטינואידים אלו מורידים את הסיכון לניוון כתמי תלוי גיל, הגורם העיקרי לעיוורון בקרב קשישים. תכולת הכולין שבביצה תורמת גם להתפתחות המוח ולזיכרון.
זיכרו כי אפשר ליהנות מהיתרונות הבריאותיים המלאים של הביצים רק אם מאחסנים אותן בצורה נכונה - במקרר - ומבשלים אותן היטב כדי לחסל את החיידקים המזיקים.

ביצים על-פי הזמנה
תרנגולות שהמזון שלהן אורגני בלבד יטילו את מה שישווק אחר-כך כביצים אורגניות
▪  ▪  ▪

לא כל הביצים נוצרות בצורה שווה. היצרנים והחקלאים נוקטים בצעדים כדי לשפר את התכונות התזונתיות של הביצים, ותעשיה שלמה מקדישה את עצמה רק לשיפור איכות הביצים.
"ביצים משופרות", מגיעות בדרך כלל מתרנגולות שזוכות לחופש תנועה גדול או שמוזנות בתוספות מזון המכילות חומצות שומן אומגה-3. ישנן תרנגולות הניזונות ממזונות שאינם מכילים מוצרים מן החי ואלו מטילות ביצים צמחוניות. תרנגולות שהמזון שלהן אורגני בלבד יטילו את מה שישווק אחר-כך כביצים אורגניות.
ישנם חקלאים המאכילים את התרנגולות עם מזון המועשר בשמן קנולה, עם סובין, אצות ים, זרעי פשתה, שמן דגים או ויטמין E כדי להעלות את תכולת חומצות שומן אומגה-3 שבביצים. סוגים מסוימים של מזון מיועדים להפחית את כמות השומן הרווי ותכולת השומן שבחלמון. תמציות ציפורני חתול משמשות כדי להעלות את תכולת הלוטאין שבביצים.
מעבר לחומרים המזינים, ביצים מיוחדות אחרות עוברות תהליך של פסטור הגורם לחימום הביצה לטמפרטורה המספיקה לחסל את החיידקים ללא שהיא משפיעה על מרקם המוצר.

משביע ובריא
כשמנסים לרדת במשקל, חשוב לאכול מזונות שבאופן טבעי עשירים בחומרים מזינים והביצה היא דוגמה מצוינת לכך
▪  ▪  ▪

סיבה נוספת לאכול ביצים היא העובדה שהן תורמות לתחושת השובע. ביצה, מספר פרוסות טוסט מלחם מלא וחצי אשכולית הן ארוחת בוקר דלת קלוריות שתשמור על תחושת השובע עד לצהריים. כשמנסים לרדת במשקל, חשוב לאכול מזונות שבאופן טבעי עשירים בחומרים מזינים והביצה היא דוגמה מצוינת לכך.
ביצים הן מאכל קל לאכילה, גם לפעוטות וגם לקשישים, והן מתאימות לכל ארוחה. בין אם אתם מעדיפים ביצים משופרות ובין אם ביצים רגילות נסו לחלק את צריכת הביצים לאורך השבוע. בימים שאתם בוחרים לאכול ביצה לארוחת הבוקר הגבילו את המזונות העשירים בכולסטרול ובשומן רווי בשאר שעות היום.
יחד עם כל האמור לעיל, חשוב להיות מודעים לרמות הכולסטרול שלכם ולשוחח עם הרופא לגבי תוכנית האכילה שלכם בהקשר של שומנים רוויים וכולסטרול. אנשי עם רמות גבוהות של כולסטרול צריכים להקפיד על המלצות הרופא בהקשר זה.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  22/02/2012   |   עודכן:  22/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי אמר ביצים ולא קיבל?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חלבוני ביצה זמינים לבניית סחוס
ע_הראל  |  22/02/12 20:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש הממשלה אמר כי לא היה ראוי שישמע על פרשת נתן אשל מהתקשורת אחרי שהדברים התנהלו מאחורי גבו בלשכה במשך חודש וחצי    ציין כי אם היה שומע על התלונות בזמן אמת היה פונה לרשויות החוק
אביתר בן-צדף
לקראת האימונים השילה סנדרה קוסט כחמישה-עשר ק"ג ממשקלה, ועברה סדרה ארוכה של אימוני כושר בזמנה החופשי    הבעיה הקשה ביותר הייתה לחיות עם שלושים בנות-עשרה בביתן אחד"    "למרות שאני גאה בהיותי סרג'נט בצבא, אין יקר ללבי יותר מלהיות אמא של נחת", היא אומרת
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי קובע לראשונה: בתביעות על הפרת סימני מסחר וגניבת עין יש לבחור בין דרישת פיצוי על נזק לבין דרישת פיצוי ללא הוכחת נזק; כל דגם של לבוש מצדיק פיצוי נפרד
מירב ארד
החוק החדש מתייחס למספרי החירום 1202 לנשים, 1203 לגברים וכן למוקדים לנשים ולגברים דתיים    בנוסף - לא יהיה תיעוד של פירוט השיחות
מירב ארד
במסגרת החוק שאושר יקום מאגר מידע על כל החומרים המסוכנים הנפלטים לאוויר ופירוט על מקום הפליטה    מנכ"ל אט"ד: הסוף להסתרת המידע על היקפי זיהום האוויר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il