X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עפרה שטראוס תיפגש מחר עם האימהות שמסרו לה את מכתב המחאה על מחירי השוקולד מנכ"ל שטראוס ישראל ציון בלס: "לא נוריד מחירים; צדק חברתי הוא גם דאגה לעובדים, לפרנסתם ורווחתם" ישראל יקרה לנו: "לא מדובר רק במחירי פסק זמן, מחירי כלל מוצרי שטראוס גבוהים מדי
▪  ▪  ▪
בלס. "רק 10 מוצרים נמכרים בארה"ב במחיר נמוך מבישראל" [צילום: יח"צ]

שטראוס שוברת את השתיקה: כמעט שבוע מפרוץ סערת 'פסק הזמן', שהראתה כי מחיר החטיפים של שטראוס נמוך לעיתים יותר בארה"ב מאשר בישראל, מנכ"ל שטראוס ישראל, ציון בלס, מנסה להסביר את הממצאים. בלס מודה: מחירי החטיפים של שטראוס אכן נמוכים יותר בארה"ב. עם זאת, לדבריו, מחאת ה'פסק זמן' יצאה משליטה.
בקטע וידיאו שפורסם בעמוד שטראוס בפייסבוק, הבטיח בלס כי "סל המוצרים של שטראוס המנכר בישראל זול ב-20% מסל המוצרים המיוצא לחו"ל. אני כל כך משוכנע בעובדות, שאני קורא לישראלים שחיים בארה"ב לשלוח אלינו תמונות ואפילו קבלות של מוצרי שטראוס, כדי שגם אתם הצרכנים תוכלו לראות את העובדות".
מוקדם יותר התייחס בלס למחאה בראיון ל-TheMarker. "הימים לא קלים עבורנו ועבור עובדינו. הביקורות לא פשוטות ולכן חשוב לי להביא את העובדות המלאות: פעילות היצוא של שטראוס של מוצרים שמיוצרים בישראל ומיוצאים לעולם, בעיקר לארה"ב, היא של 35-40 מיליון שקל בלבד. כלומר, פחות מ-1% מהפעילות שלנו. צריך לקחת בפרופורציה כמה כל היצוא מהיצור שלנו. אנחנו מייצאים כ-180 מוצרים בישראל, שמיוצאים בכלל התחומים. מתוכם, אם מסתכלים על המחיר הקמעונאי האפקטיבי (בפועל אחרי הנחות), הקמעונאים בישראל קונים את המוצרים במחיר הנמוך בלמעלה מ-20%".
"זאת למעט כ-10 מוצרים, שהקמעונאי האמריקני קונה אותם במחיר נמוך יותר. מדובר בפסק זמן, טעמי, מקופלת בוורסיות שונות - בעצם חטיפים בלבד, שמכירותיהם מהוות רק כמה מיליוני שקלים בשנה", אמר בלס ל-TheMarker. בלס סירב למסור בכמה המחיר לקמעונאים בחו"ל נמוך יותר.
ניצוץ המחאה כנגד שטראוס הוצת על-ידי הגולש יואב רוקח-פן, שהעלה לפייסבוק צילום בו נראה כי מחירו של חטיף השוקולד בניו ג'רזי ארה"ב עומד על 74 סנט בלבד (כולל מסים) לעומת מחיר של 6.29 שקלים ברשת השיווק מגה (באינטרנט) באותו הזמן בדיוק.
בלס מודה, כי הפערים שנמצאו נובעים מרצונה של שטראוס לחדור לשוק האמריקני על-ידי הורדת מחירים: "יש פה רעיון ואמונה של אסטרטגית חדירה לשוק חדש, וניסיון להגדיל את היצוא שלנו על-מנת שנוכל להמשיך לצמוח, להגדיל את העבודה במפעלים בישראל ולהעסיק אנשים נוספים. חשבנו שבחטיפים נוכל לתת ערך מיוחד, כי יש לנו יתרון תחרותי של כשרות גבוהה".
זה לא קשור לזה שהרווחיות שלכם על המוצרים האלה גדולה, ובחו"ל פשוט אי-אפשר למכור במחירים האלה?
"לא. כל הזמן מדברים על התחרותיות. שוק השוקולד והחטיפים בישראל מאוד תחרותי. מביאים חטיפים של מותגים בינלאומיים והוא שוק פתוח. אנחנו בעד תחרות כי אנחנו מאמינים שאנחנו מייצרים את המוצרים והאיכותיים ביותר למען הצרכנים".
בלס סירב להתייחס לפרשת 'קדבורי' ולענות לשאלה האם הממצאים על מחירי החטיפים הנמוכים בארה"ב בעייתיים אף יותר לאור פרשת העבר. (מדובר בכך שב-2006 שטראוס הגיעה להסדר לתשלום קנס בסך 5 מיליון שקל למדינה, אחרי שנחקרה על-ידי רשות ההגבלים העסקיים בחשד שניצלה את מעמדה כמונופול וערכה, לכאורה, הסדרים כובלים עם קמעונאים בשוק השוקולד במטרה להקשות את חדירתה של קדבורי לשוק השוקולד בישראל על-ידי חברת כרמית).
כשאתה מוכר יותר בזול לחו"ל אתה מפסיד כסף?
"בחלק מהמקומות כן". בלס סירב למסור מה הרווחיות של שטראוס על מכירת חטיפי השוקולד בישראל או לענות לשאלה 'מדוע הרווחיות של שטראוס, בקפה למשל, כפולה בחו"ל מאשר בישראל ומסר כי "דוחות החברה עם כל הנתונים יפורסמו בקרוב".
עם פרסום מחיר הפסק זמן בחנות 'שופ רייט' בארה"ב, טענתם דברים שהתבררו בדיעבד כלא נכונים. אתם הגדרתם את החנות בה נמצא הפסק זמן הזול כ"חנווני" ולאחר מכן התברר כי מדובר בחנות של רשת מזון אמריקנית גדולה. בנוסף, טענתם שמדובר במבצע נקודתי ומקרה בודד ולאחר מכן התברר כי מדובר ביותר מכך.
"האירוע של 'שופ רייט' היה מקרה, ואכן היה מבצע של הקמעונאי המקומי שמחליט על המחיר לצרכן. אמרנו אז ואנחנו אומרים גם היום שהמחיר נקבע בסוף על-ידי הקמעונאי. אין סתירה בין הדברים".
אתם לא מרגישים שיש לכם חובה מוסרית למכור במחיר שווה לישראל?
"מרבית המוצרים שלנו בחו"ל נמכרים במחיר גבוה יותר לקמעונאי בחו"ל - מתוך סל של 180 מוצרים כ-170 מוצרים נמכרים במחיר יקר יותר בחו"ל. אותה פעילות של חטיפים היא פעילות קטנה וצנועה".
תורידו מחירים בהמשך לדרישת תנועות המחאה שמאיימות בחרם?
"לא נוריד מחירים. את ההוזלות הקבועות עשינו לפני כמה חודשים כשהוזלנו 50 מוצרים. לאורך כל השנה אנחנו מציעים מבצעים על מוצרינו ונמשיך לעשות כך בעתיד. במקביל אנחנו קולטים את עובדי כח האדם במפעלינו מטפלים ברמות ההכנסה הנמוכות יותר בחברה, תוך שאנחנו מקצצים במשכורות ההנהלה הבכירה. צדק חברתי הוא לא רק הוזלת מחירים הוא גם דאגה לעובדים לפרנסתם ורווחתם".
אתם חוששים ממה שקורה וההשלכות שיכולות להיות על שטראוס בהמשך?
"חששות שומרים אותך בדריכות. אנחנו כל הזמן עוקבים ומנטרים ובודקים מה חושבים ברשת, מוציאים סקרים, ובוחנים אלו התאמות יש לבצע".
מתנועת מחאת הקוטג' נמסר בתגובה לדברי בלס, כי "חברת שטראוס מביכה את עצמה פעם אחר פעם בשלל תירוצי יחצ"נות. הבעיה היא לא מחירו של ה'פסק זמן' או כל חטיף אחר. מהם התירוצים על מחירם הגבוה של הקקאו? הקפה? הדנונה? המילקי? ועוד. הבעיה היא מחירם היקר של כלל מוצרי החברה. הציבור דורש הורדות מחירים רוחביות ומשמעותיות, ונמאס לו מצביעות של שימוש בעובדים ככלי מיקוח. הורדת מחירים חייבת להתבצע גם בישראל. אנו נביא את שטראוס להבין שהגדלת יצוא וביסוס אחיזתה בשווקים בינלאומים לא תוכל להתבצע על גב הצרכן הישראלי".
ביום שני הקרוב, סוגיית מחירי החטיפים תגיע לכנסת: שטראוס, אסם וחברות המזון הגדולות האחרות, כמו גם רשתות השיווק, הוזמנו לדיון בוועדת הכלכלה בנושא "פערי מחירים של תוצרת ישראלית בין הארץ לבין חו"ל". עוד הוזמנו תנועת 'ישראל יקרה לנו', נציגי מחאת הקוטג', משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה, משרד האוצר, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר, רשות ההגבלים העסקיים ועוד.
"נביא לידיעת הוועדה הרבה דוגמאות שאספנו על מוצרי שטראוס אשר יקרים יותר מבחו"ל. נספר גם על כך ששטראוס מנופפת בכך שעשתה הרבה הוזלות, אך קפה טורקי של חברת-הבת של 'דון קפה' מוכרת קפה בסרביה במחיר זול הרבה יותר ממחירה קפה עלית בישראל", אמר ל-TheMarker איל עופר, מתנועת 'ישראל יקרה לנו'.
עוד נמסר מ"ישראל יקרה לנו" כי "שטראוס אינה מבינה שלא מדובר רק במחירי פסק זמן או חטיפים. המחיר בארץ - של כלל מוצרי שטראוס - גבוה מדי לצרכן הישראלי אשר מבין היום כי עבדו עליו במשך שנים. הצרכן הישראלי התעורר והחליט: 'יקר - לא קונים'".
הקבוצה של 'ישראל יקרה לנו' תחת השם 'שטראוס-עלית לנו ביוקר', שנפתחה ביום שישי בערב, מונה כבר כ-16 אלף חברים.
עפרה שטראוס תיפגש עם האימהות המוחות
עפרה שטראוס תיפגש עם האימהות מתנועת 'ישראל יקרה לנו', שמסרו לה מכתב מוקדם יותר השבוע. הפגישה תתקיים מחר בשעות הבוקר, כך נודע ל-TheMarker.
"אסנת גולן, סמנכ"ל התקשורת של החברה, התקשרה היום (ד') ואמרה לנו ש'עופרה תיפגש אתכן מתי שנוח לכן'", אמרה ל-TheMarker בת שבע אלקובי.
אלקובי ועוד שלוש "אימהות", כהגדרתן, הגיעו שלשום בבוקר למשרדי הנהלת שטראוס כדי לתת לעופרה שטראוס מכתב על מחיריה הגבוהים, לדבריהן, של קבוצת שטראוס. עופרה לא הייתה בארץ, ועם האימהות נפגשה אוסנת גולן, סמנכ"ל התקשורת של הקבוצה.
במכתב כתבו בין היתר "למה אמא בישראל צריכה לחשוב פעמיים אם לקנות לילדים שלה מוצרי מזון תוצרת הארץ. לאחרונה, התגלה שהממתקים, הקפה, המעדנים ושאר מוצרי המזון שאתם משווקים בישראל נמכרים במחיר זול הרבה יותר בחו"ל. גם שוקולד תוצרת חוץ - יותר זול ממוצרי הפרה של עלית. איך ייתכן שחברה ישראלית מתייחסת לאזרחים ישראלים כאל פראיירים שיקנו בכל מחיר".

פורסם במקור: אתר דה-מרקר
תאריך:  22/02/2012   |   עודכן:  22/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"שהצרכנים בארה"ב ישלחו קבלות"
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
של מנכל שטראוס
תגובה חצופה  |  22/02/12 22:25
2
שאשלח לו קבלות?אני עובד שלו?
חוצפן קטן  |  22/02/12 23:57
3
גם אני לא קונה שטראוס !!!!!! ל"ת
יהושע קוצינסקי  |  23/02/12 04:41
4
יותר מדי מספרים ופחות קונספט ל"ת
דנה 1  |  23/02/12 04:47
5
חוצפה ישראלית !
כלב מוכה   |  23/02/12 07:31
6
יח"צ הציבור של תנובה?
סתם אחד  |  23/02/12 07:34
7
ששטראוס עילית ימציאו החשבוניות ל"ת
ה  |  23/02/12 08:37
8
משפט הזוי, טיפש, הוא ישלם..
צביקה111  |  23/02/12 09:27
9
חצוף כמו זהבית כהן
לוין אלכס  |  23/02/12 11:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ועדה של המל"ג החליטה לאסור על האוניברסיטה לגבות שכר לימוד מסטודנטים שיידרשו כעת להשלים תואר ראשון, כדי להשלים את לימודיהם בתארים המתקדמים    בעיצומים - גם עיצום כספי
עופר וולפסון
ועדת המשנה של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז דרום שבמשרד הפנים אישרה הפרויקט    תחילת האכלוס של הפרויקט, שעלותו הכוללת 25 מיליארד שקל, צפויה לסוף 2014
עופר וולפסון
לאחר שהושגה פשרה בין ח"כ חיים כץ לבין המפקח על הביטוח על היקף הפחתת תקרת דמי הניהול בקופות הגמל, מסרה התאחדות חברות הביטוח כי החברות "רואות בחומרה רבה הסכמתו של המפקח להקטין באופן קיצוני את דמי הניהול בניגוד לעמדתו המקצועית"
עידן יוסף
התמנה לתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי לאחר התפטרותו מהתפקיד של יועז הנדל בעקבות משבר האמון בלשכת רה"מ    נתניהו ל-ר': "תמשיכי להיות חזקה"
עופר וולפסון
המרכיב, ששיעורו כיום עומד על 6%, ינו בין 5.5% ל-6.5%    מה-1 במאי השנה ועד סוף השנה לא יפחת מ-6.3%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il