X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אושר סופית: פיצויים של עד 137 אלף ש"ח לנכי פוליו שלקו במחלה מחוץ לישראל ונותחו בארץ
▪  ▪  ▪
פיניאן. נהנה מהחוק שיזם [צילום: פלאש 90]

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק פיצוי לנפגעי פוליו (תיקון מס' 2), התשע"ב-2012, של הח"כים ציון פיניאן (הליכוד), דוד אזולאי (שס) וקבוצת ח"כים. ההצעה נדונה בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות.
היוזם פיניאן: "ההצעה מהווה מזור כלכלי למאות רבות של אזרחים. מאתמול הפכתי שק חבטות של החוק למרות הצהרתי, עם הגשת החוק, שאתרום את הכסף לארגוני נכים וצדקה". פיניאן ציין את החלטת ועדת האתיקה של הכנסת לאפשר לו לקדם את הצעת החוק על-אף הטענות לניגוד עניינים בשל כך שלקה במחלה בעצמו.
חוק פיצוי לנפגעי פוליו, התשס"ז-2007, קובע את זכאותם של חולים שלקו בישראל במחלת שיתוק ילדים, לפיצוי חד-פעמי ולקצבה חודשית, המשולמים למי שנגרמה לו נכות בשל אותה מחלה.
הצעת החוק שאושרה סופי, באה להחיל את החוק גם על מי שטופלו ונותחו בישראל בשל מחלת שיתוק ילדים עד לשנת 1970, אף אם לקו במחלה מחוץ לישראל, ובכך לבטא את מחויבותה של מדינת ישראל גם כלפי חולים אלו.
יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ח"כ חיים כץ (הליכוד), הציג את ההצעה, שהוכנה בוועדה ואמר כי "הטיפולים הרפואיים שניתנו לחולי הפוליו בישראל עד סוף שנות ה-60, תאמו את הידע הרפואי שהיה קיים בישראל ובעולם באותם ימים, אולם בדיעבד התברר כי חלקם היו שגויים ואף גרמו נזק, סבל רב ונכות לחולי הפוליו. מאחר שבחלק גדול מהמקרים קשה להבחין בין הנכות שגרמו הניתוחים ובין הנכות שגרמה המחלה, מוצע לפצות את חולי הפוליו על הנכות שנגרמה להם בשל אותה מחלה, לרבות בשל הניתוחים שעברו בשלה".
לדברי כץ, "מוצע להחיל את החוק רק על חולים שעברו ניתוחים בישראל ולא על חולים שעברו טיפולים אחרים כגון בידוד, ניוח, גיבוסים ועוד. בוועדה צוין כי הרוב המכריע של חולי הפוליו שטופלו בארץ באותם שנים עברו ניתוחים. כמו-כן נמסר לוועדה כי הניתוחים גרמו לנזקים ארוכי טווח לחולים וזאת לעומת הטיפולים אשר גרמו בשעתם לסבל ולכאבים לחולים, אך ככלל לא גרמו לנזקים לטווח הרחוק. במישור הראייתי, כיום כמעט ובלתי אפשרי להוכיח קבלת טיפולים כגון פיזיותרפיה או בידוד, לפני למעלה מארבעים שנה וזאת לעומת ניתוחים אשר ניתן להוכיחם גם כיום, בין היתר, משום שהם הותירו צלקות בגוף האדם".
כץ ציין כי "הצעת החוק אינה גורעת מההלכה שקבע בית המשפט העליון בבג"צ שמואל גרויצמן נ' המוסד לביטוח לאומי, לעניין תחולת החוק על חולים שלקו במחלת שיתוק ילדים בארץ ישראל לפני קום המדינה".
16 ח"כים תמכו בחוק, שעבר ללא מתנגדים.

תאריך:  27/02/2012   |   עודכן:  27/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למרות ניגוד העניינים: אושר החוק של פיניאן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הכנסת אישרה סופית: אסיר שפוט שתקופת מאסרו עולה על ארבע שנים לא ישוחרר בשחרור מינהלי אם נמצא כי אינו ראוי לשחרור מוקדם    המשמעות: בניזרי ואסירים נוספים עשויים להשתחרר אוטוטו
עידן יוסף
לאחר הכרזת ההסתדרות על סכסוך עבודה, הנחה שר התחבורה את רת"א שלא לחתום על הסכם השמים הפתוחים עם האיחוד האירופי בטרם יבחן את השפעתו על חוסנן של החברות הישראליות
עידן יוסף
שיטת העידכון של הפנסיה התקציבית של גמלאי חברת החשמל תשתנה, באופן שהמשכורת הקובעת תתקבע בשיעור שהיה מגיע ביום 1 בינואר 2012 ומאותו מועד ואילך תתעדכן הקצבה בהתאם לשינויים במדד
מערכת אתר ערוץ הספורט
הישראלי לא התקשה לנצח 0:2 את דניס קודלה המקומי בסיבוב הראשון
עידן יוסף
אמר בכנסת: "אני חש כחבר הממשלה הזאת אחריות כלפי ממשלות קודמות וגם הבאות. אני לא רוצה שהממשלות הבאות ייתקלו בבעיות דומות ולדעתי, הגענו לפתרון טוב. נפציר בבית המשפט ונתפלל שייענה לבקשתנו ונפתור בהסכמה את הסוגיה הכאובה הזו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il