X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אושר סופית: מועד אחיד להגשת הדוחות הכספיים של המפלגות למבקר המדינה ולרשם המפלגות
▪  ▪  ▪
המימון נשאר אותו מימון [צילום: פלאש 90]

מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 27.2.12) בקריאה השנייה והשלישית את הצעת חוק מימון מפלגות (תיקון מס' 31) התשע"ב-2011 - של הח"כים משה גפני (יהדות התורה), אורי מקלב (יהדות התורה), דוד אזולאי (שס) וקבוצת חברי כנסת. ההצעה נדונה בוועדת הכנסת.
הצעת החוק באה לקבוע הוראות שונות בנוגע להגשת הדוחות הכספיים של המפלגות.
הצעת החוק, שאושרה סופית, יוצרת הסדרה והאחדה של הדוחות הכספיים המוגשים כיום, בנפרד, למבקר המדינה, לרשם המפלגות וליו"ר הכנסת. לפיה, הדוחות למבקר המדינה ולרשם המפלגות יוגשו באותו מועד, ובכל הנוגע למפלגות המיוצגות בכנסת, תוכן הדוחות יהיה דומה.
יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (הליכוד), הציג את ההצעה שהוכנה בוועדה ואמר כי "לאור העובדה שרשם המפלגות מפרסם את הדוחות המוגשים לו באתר האינטרנט, והם עומדים לעיון הציבור ללא תשלום, מוצע לבטל את חובת המסירה של אותם דוחות ליו"ר הכנסת".
לוין אמר עוד כי "התברר בוועדה שהזמן המוקצב כיום למפלגות להגיש את חשבונותיהן למבקר המדינה, וכן הזמן הקבוע למבקר להגיש את דוחותיו, אינם מספיקים, וועדת הכספים נדרשת, כדבר שבשגרה, להאריך את המועדים הקבועים בחוק לעניין זה. לפיכך, בהתאם להצעה, יוארכו התקופות הקבועות כיום בחוק, הן לעניין הדוחות השוטפים והן לעניין הדוחות לתקופת הבחירות. הארכה זו תחול באופן מידי כך שאת החשבונות השוטפים לשנת 2011, שהמפלגות היו אמורות להגיש למבקר עד אמצע חודש מרס הקרוב, הן יוכלו להגיש עד האחד במאי".
לוין ציין כי "הוועדה לא ביטלה את סמכותה של ועדת הכספים להאריך את המועדים השונים, אך נראה כי לא יהיה עוד צורך להפעיל סמכות זו כדבר שבשגרה".
תיקונים נוספים שהתקבלו בחוק עוסקים בסיעות שהן צירוף של כמה מפלגות, וגם לגביהן נקבעו מספר הוראות. [בכנסת הנוכחית יש שלושה צירופים כאלה - יהדות התורה, רע"מ-תע"ל והאיחוד הלאומי].
כך, נקבע שמפלגה המשתייכת לסיעה שהיא צירוף של מפלגות, תהא רשאית להעביר, מדי חודש, לאחת המפלגות האחרות שבאותו צירוף של מפלגות, עד 5% מיחידת מימון, מתוך מימון המפלגות החודשי המשולם לה, וזאת בהתאם להסכם בין המפלגות שהוגש עם הגשת רשימת המועמדים לכנסת. בנוסף נקבעו הוראות לגבי באי-כוח של מפלגות כאמור המצויות בתוך סיעה אחת, ולגבי שינויים במימון במקרה של חילופי ח"כים, הוראות שייכנסו לתוקף החל מהכנסת הבאה.
"לאור הרגישות שבתיקוני חקיקה הנוגעים למפלגות ולמימון מפלגות, ונוכח העובדה שהממשלה לא הביעה עמדה ביחס להצעת החוק, גובשה ההצעה תוך תיאום עם כל המפלגות ולאחר שנציגי כל המפלגות הוזמנו לישיבות הוועדה. מסיבה זו גם לא הוגשו הסתייגויות", אמר לוין.
8 ח"כים תמכו בחוק, שעבר ללא מתנגדים.

תאריך:  27/02/2012   |   עודכן:  27/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אזולאי / David Azulai  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה גפני / Moshe Gafni  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרך חדשה להגשת דוחות מימון המפלגות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אושר סופית: פיצויים של עד 137 אלף ש"ח לנכי פוליו שלקו במחלה מחוץ לישראל ונותחו בארץ
עידן יוסף
הכנסת אישרה סופית: אסיר שפוט שתקופת מאסרו עולה על ארבע שנים לא ישוחרר בשחרור מינהלי אם נמצא כי אינו ראוי לשחרור מוקדם    המשמעות: בניזרי ואסירים נוספים עשויים להשתחרר אוטוטו
עידן יוסף
לאחר הכרזת ההסתדרות על סכסוך עבודה, הנחה שר התחבורה את רת"א שלא לחתום על הסכם השמים הפתוחים עם האיחוד האירופי בטרם יבחן את השפעתו על חוסנן של החברות הישראליות
עידן יוסף
שיטת העידכון של הפנסיה התקציבית של גמלאי חברת החשמל תשתנה, באופן שהמשכורת הקובעת תתקבע בשיעור שהיה מגיע ביום 1 בינואר 2012 ומאותו מועד ואילך תתעדכן הקצבה בהתאם לשינויים במדד
מערכת אתר ערוץ הספורט
הישראלי לא התקשה לנצח 0:2 את דניס קודלה המקומי בסיבוב הראשון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il