X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות קיימה דיון מיוחד על עידכוני ספר הליקויים של המוסד לביטוח לאומי בין השינויים: אובדן עין יזכה ב-35% נכות במקום ב-30%; יופחתו אחוזי הנכון של בעלי אוטם קטן בלב חברי הכנסת: איך התקיים דיון ציבורי אם הוועדה לא שמעה על השינויים
▪  ▪  ▪
מגוון תיקונים ב"ספר הליקויים" החדש [צילום: איתמר לוין]

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת קיימה היום דיון דחוף על "ספר הליקויים" החדש שצפוי לפרסם המוסד לביטוח לאומי והשפעתו הצפויה על 250 אלף מקבלי קצבאות הנכות בישראל. "ספר הליקויים" הוא קובץ של תקנות המפרט את אחוזי הנכות הרפואיים המוענקים למי שוועדה רפואית קבעה שיש לו נכות רפואית בשל מחלה או פגיעה.
בספר מתוארים הליקויים הרפואיים ולצידם אחוזי הנכות המתאימים. לדברי המוסד לביטוח לאומי, בשנתיים האחרונות נערכה עבודה מקיפה לשינוי ועידכון התקנות במגוון תחומים רפואיים, אשר נקבעו לראשונה בשנת 1956.
לטענת ח"כ רחל אדטו (קדימה), יוזמת הדיון, רק לאחר 60 שנה החל הביטוח הלאומי לעדכן את ספר הנכויות. בניגוד להבטחת שר הרווחה מעל במת מליאת הכנסת, לפיה יתקיים דיון ציבורי בטרם יאושר הספר החדש, מתברר כי הביטוח הלאומי מנהל את העידכון בחוסר שקיפות ורחוק מהעין הציבורית, דבר המעלה חשש כבד כי העידכון עלול לפגוע באנשים רבים.
לדבריה, הרופאים המומחים שנבחרו לעדכן את הספר אינם עומדים בדרישות החוק, לפיו עליהם לעבור הסמכת ועדות רפואיות על-ידי הביטוח הלאומי.
נציגי הביטוח הלאומי בדיון טענו כי התקיים דיון ציבורי בטרם נוסחו העידכונים לספר. "היה דיון ציבורי; כל תיקון מקבל את אישור ההסתדרות הרפואית, יחד עם הלשכות הרפואיות והמשפטיות של המוסד לביטוח לאומי ועובר להיוועצות נוספת במשרד הבריאות. משרד האוצר לא נטל חלק בדיונים, ונושא הכסף לא בא לידי ביטוי בהם", אמר עו"ד שלומי מור מהמוסד לביטוח לאומי.
בתגובה לדברים אלה העיר ח"כ אילן גילאון (מרצ), אשר שימש כממלא-מקום הוועדה, כי לא ברור לו על איזה דיון ציבורי הוא מדבר. "אם ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת לא שמעה דבר בנושא, אז על איזה דיון ציבורי אתה מדבר?", תמה.
ד"ר מריו סקולסקי, היועץ הרפואי של המוסד לביטוח לאומי, העיר בדיון כי התקנות היחידות שנכנסו עד כה לתוקף הן תקנות העיניים, ובהן יש בשורה: עד עכשיו זיכה אובדן עין ב-30% נכות ועכשיו יזכה ב-35%. "הוספנו תופעות שלא זיכו בעבר באחוזי נכות, כמו מחלות במערכת הדם, אבל יהיו גם הפחתות אחוזי נכות במקרים אחרים, כמו למשל: מי שהיה לו אוטם קטן בלב לפני עשרות שנים שכב חודש במיטה, היום כבר יכול לחזור לעבודה. הרפואה התקדמה", טען.
ח"כ גילאון סיכם את הדיון ואמר כי כל עוד התקציב של המוסד לביטוח לאומי אינו מוגדר מראש, הרי שרוחו של האוצר מרחפת בעת קבלת ההחלטות.
"אם לא תהיה שקיפות מלאה, שיתוף ודיון ציבורי, נפעל לחוקק חוק שיחייב את המוסד לביטוח לאומי לנהוג כך. הוועדה דורשת לראות את השינויים בספר הליקויים החדש לפני חתימתו של שר הרווחה ופרסומן ברבים", אמר.

תאריך:  28/02/2012   |   עודכן:  28/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחוזי הנכות יישתנו; ח"כים: רק לאחר דיון ציבורי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
חברי הכנסת ופוליטיקאים מהימין מברכים על יום פרישתה של הנשיאה ביניש ואומרים כי "נציגת השמאל הרדיקלי עזבה את העליון"    בשמאל איחלו לשופטת בדימוס בהצלחה: "עמדה מול לחצים של ראשי שלטון, שביקשו לפגוע בשלטון החוק"
איתמר לוין
מתנגד להצעת החוק לפיה יפוטרו בתוך שנה יועצים משפטיים במשרדי הממשלה המכהנים בתפקידם למעלה משבע שנים
עידן יוסף
ח"כ אורי אורבך טוען כי בהרחבת הנסיעות בשבת בת"א יש הפרה ומציע לשקול בדיקת הנושא    יו"ר ועדת הכלכלה: "לא רואה מצב שבכנסת מאשרים להרחיב את תחבורה ציבורית בשבת"    מנכ"ל ישראל חופשית: הצעה דומה לזו שעברה בת"א עומדת לעלות גם ברעננה, בגבעתיים, בקריית אונו ואולי אפילו בירושלים
עידן יוסף
הפרקליטות הודיעה לבאי-כוחו של מבקר עיריית נתיבות על סגירת התיק נגדו בחשד ששלח בחורה מפתה אל "הרנטגן" ולרב נוסף במטרה להפליל את השניים
מוטי פשכצקי
קשר פאלרמו: זו טעות לחשוב שאלי גוטמן יעשה בנבחרת הפועל ת"א 2
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il