X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפיץ תזכיר חוק המקנה הגנה מוגברת על מחזיקי אגרות חוב לפי התזכיר, בודק שיפעל מטעם נאמן החברה ימליץ לבעלי האג"ח על דרך הפעולה המועדפת גם ביהמ"ש יוכל למנות מומחה שיבחן אם אין רשלנות בהתנהלות החברה לפני תקופת ההסדר, כדי להעמיד למחזיקים זכויות תביעה נגד בעלי החברה
▪  ▪  ▪
נאמן. עלייה ניכרת בהיקף ה"תספורות" בשוק ההון [צילום: פלאש 90]

שר המשפטים יעקב נאמן אישר (יום ג', 28.2.12) למחלקת ייעוץ וחקיקה (כלכלי-פיסקאלי) להפיץ תזכיר חוק שנועד להבטיח את עניינם של מחזיקי אגרות חוב. התזכיר נכתב על-ידי עו"ד ספי זינגר מהמחלקה.
התזכיר נכתב על-רקע העלייה בשנים האחרונות בהיקף הסדרי החוב בשוק ההון בישראל. הסדרי החוב כוללים, במקרים רבים, הקטנה בתשלומים אותם מחויבת החברה לשלם למחזיקי אגרות החוב תוך פגיעה משמעותית בזכויותיהם.
תזכיר החוק מציע בדיקה של החברה בשלב מוקדם ככל הניתן, כדי למנוע הידרדרות נוספת של החברה ונטילת סיכונים מיותרת שיפגעו עוד יותר בבעלי אגרות החוב.
הצעת החוק מבקשת להעניק לנאמן, המופקד על בחינת מצבה של החברה, כלי נוסף לבחינת יכולתה של החברה לעמוד בהתחייבויותיה. מוצע לאפשר לו לפנות לבית המשפט בבקשה למינוי בודק. הבודק יבחן את מצבה הכלכלי של החברה וימליץ למחזיקי אגרות החוב, לאור ממצאיו, על דרך הפעולה המומלצת לשם הגנה על עניינם.
כסעד ביניים לתקופה שלאחר המלצות הבודק מוצע כי בית המשפט רשאי יהיה להורות לבודק לבחון עסקות מיוחדות שמבצעת החברה למשך תקופה מוגבלת. במקרה בו יסבור הבודק כי עסקה כאמור מעלה חשש ממשי לפגיעה ביכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה ידווח הבודק על העסקה לבית המשפט ולנאמן, והאחרון רשאי לפנות לבית המשפט בכדי שיורה על עצירת העסקה.
לצד הנאמן מוצע להעניק את הסמכות לפנות לבית המשפט גם למחזיק מהותי באגרות החוב של החברה.
בחינת ההסדר המוצע
המוקד השני שהחוק דור לתקנו הוא בשלב שבו הוברר כי החברה לא תוכל לפרוע את מלוא חובותיה במועדם והיא פותחת בהליכים להסדר חוב.
פיזורם של מחזיקי אגרות החוב ופערי המידע בינם ובין החברה מהווים פוטנציאל להסדרי חוב אשר אינם ההסדרים המיטביים אליהם יכלו להגיע מחזיקי אגרות החוב בתנאים שווים. אף הפיקוח של בית המשפט על ההליכים אינו מיטבי כיוון שהוא מקבל הסדר מוגמר ולכן שיקול הדעת שלו ויכולתו לבקר את התוצאה הסופית מוגבל יחסית.
על-מנת להגן על מחזיקי אגרות החוב, מוצע לקבוע כי הנאמן יפנה לבין המשפט עם התחלת המשא-ומתן בין החברה לבין מחזיקי אגרות החוב בנוגע להסדר חוב, לשם מינויו של מומחה מטעם בית המשפט.
למומחה תפקיד כפול: ראשית, תפקידו לחזק את מחזיקי אגרות החוב ולסייע להם במשא-ומתן עם החברה. מדובר בסיוע במידע ומומחיות בין באופן ישיר ובין באמצעות שכירת מומחים שיסייעו לו לעזור למחזיקים ולמי שמנהל את המשא-ומתן מטעמם. שנית, להעניק לבית המשפט יכולת אפקטיבית יותר לפקח על ההסדר המתגבש, אותו נדרש בית המשפט לאשר.
לשם הבניית חוות דעתו של המומחה וכדי שרכיבים חשובים להסדר החוב ייבחנו לעומקם, מוצע לקבוע כי בחוות דעתו של המומחה תהיה התייחסות לכמה נושאים ספציפיים אשר התייחסות אליהם הינה תנאי לבחינת כדאיותו של הסדר החוב המתגבש שעיקרן בחינת חלופות נוספות להסדר המוצע אשר יתכן ויכולות להקטין את הפגיעה הצפויה במחזיקי אגרות החוב ובחינת מקורות פוטנציאלים נוספים לפירעון חובות החברה.
כך, מוצע לקבוע כי על המומחה יהיה לבחון את התנהלותה של החברה בתקופה שקדמה להסדר בהתאם ולבדוק אם אין בהתנהלותה בתקופה זו כדי להעמיד למחזיקים זכויות תביעה כנגד גורמים נוספים. במקרים בהם נשארת השליטה בידי בעל השליטה לאחר ההסדר יבחן המומחה את ערכן הכלכלי של אותן מניות על-מנת שניתן יהיה להבין האם התמורה העניק בעל השליטה להסדר, אם בכלל, שקולה להטבה שקיבל. כן מוצע לקבוע כי במקרים בהם ניתן במסגרת ההסדר פטור מאחריות יבחן המומחה את ערכו הכלכלי של פטור זה.

תאריך:  28/02/2012   |   עודכן:  28/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יעקב נאמן / Yaacov Neeman
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד המשפטים מציע: פיקוח על הסדרי החוב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תתמקד בשופטים-בדלתיים הסגורות  ל"ת
זוועה  |  29/02/12 00:39
2
הצעת שטרית עם שיניים.בעקבותיה
השקעות ענק בישראל  |  29/02/12 09:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
טקס חילופי נשיא בית המשפט העליון הסתיים בשירת ההמנון - אך השופט הערבי בבית המשפט העליון ניצב דומם במרכז השורה הראשונה של השופטים
מערכת אתר ערוץ הספורט
קשר גרמניה לפני המפגש עם צרפת. לאנגליה עדיין אין קפטן לפני הולנד
אלה לוי-וינריב, יובל יועז
בכירי רשות המיסים יפנו ליועמ"ש וינשטיין בבקשה לקבל את אישורו לזמן את נאמן לחקירה, שעוסקת בהכנסותיו לפני מינויו לשר המשפטים, כשפעל כראש משרד עוה"ד הרצוג-פוקס-נאמן    רשות המיסים בתגובה: "איננו מוסרים מידע על חקירות"
מערכת אתר ערוץ הספורט
עוד גינוי לאירוע בו הותקף שכטר מילולית על ידי מספר אוהדי קייזרסלאוטרן
עופר וולפסון
הרפורמה אותה יזם ראש הממשלה בנימין נתניהו תעלה לאישור המליאה רק בתום פגרת הכנסת בסוף אפריל    דיון בהסתייגויות לחוק והצבעות בוועדה על סעיפי החוק יתקיימו בשבוע שאחרי פורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il