X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אובמה: ישראל תקבל ההחלטות על ביטחונה

נתניהו: מעריך את נאום נשיא ארה"ב

ראש הממשלה, שיגיע מחר לפגישה עם אובמה בבית הלבן, אמר כי הוא שבע רצון מתוכן נאומו של הנשיא האמריקני בוועידת איפא"ק "מעריך את הצהרתו של אובמה כי ישראל חייבת להיות מסוגלת להגן על עצמה, בעצמה"
▪  ▪  ▪
נתניהו. מעריך את הצהרות אובמה [צילום: פלאש 90]

+ "ישראל תקבל בעצמה ההחלטות הנוגעות לבטחונה"
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע שביעות רצון מנאומו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בפני ועידת איפא"ק.
"אני מעריך את זה שאובמה שב והדגיש את עמדתו, שאסור לאפשר לאירן לפתח נשק גרעיני וכי כל האופציות על השולחן בנושא הזה", אמר נתניהו (יום א', 4.3.12) בכניסתו לפגישה עם ראשי הקהילות היהודיות בקנדה.
נתניהו, אשר צפוי להיפגש מחר עם אובמה בבית הלבן ציין עוד כי הוא מעריך את הצהרתו של אובמה כי ישראל חייבת להיות מסוגלת להגן על עצמה, בעצמה, כנגד כל איום.
בתוך כך הבהיר שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, כי לדעת ישראל הדרך המדינית עדיפה ביחס לסוגיית הגרעין האירני. הדברים נאמרו על-רקע הדיווחים אודות חילוקי דעות קשים בין הצמרת המדינית בישראל לבין נשיא ארצות הברית אובמה ביחס לנקודה זו.

תאריך:  04/03/2012   |   עודכן:  04/03/2012
"ישראל תקבל בעצמה ההחלטות הנוגעות לבטחונה"

אובמה. "שיתוף הפעולה מעולם לא היה הדוק יותר" [צילום: AP]
"אסור שלאירן יהיה ספק בדבר זכותה של ישראל לקבל בעצמה את ההחלטות הנוגעות לבטחונה". כך אומר (יום א', 4.3.12) נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בוועידת איפא"ק בוושינגטון. "בנושא הגרעין האירני לא אוריד מעל השולחן אף אופציה, ואני מתכוון לזה: דיפלומטית, כלכלית וצבאית".
אובמה הקדיש את רוב נאומו לסוגייה האירנית, חלק אותו פתח ב"אמת הבסיסית: אף ממשלה ישראלית לא יכולה לסבול נשק גרעיני בידי ממשלה שמכחישה את השואה, מאיימת למחוק את ישראל מהמפה ותומכת בטרור נגדה". אובמה הביע הבנה לנטל ההיסטורי, כדבריו, המוטל על כתפיהם של בנימין נתניהו, אהוד ברק ויתר מנהיגיה של ישראל, והדגיש שנשק גרעיני בידי אירן מנוגד גם לביטחון הלאומי של ארה"ב. הוא הזהיר, כי אם יהיה נשק גרעיני בידי אירן - הדבר יגרור מירוץ חימוש גרעיני באזור כולו, יחזק משטר המתאכזר לבני עמו ויחזק את הטרור.
לפעול ברוחו של טדי רוזוולט
לדברי אובמה, הסנקציות שהוטלו על אירן האטו את תוכנית הגרעין שלה והביאו את כלכלתה לבלימה בשנת 2011, וכיום אירן מבודדת, מנהיגותה מפולגת ונתונה לאיומים, והצביעות של המשטר נחשפת לעין כל. "אני מאמין שעדיין יש הזדמנות להצלחת הלחץ הדיפלומטי", הוסיף אובמה. "ישראל וארה"ב יודעות שלאירן אין עדיין נשק גרעיני, ועל הקהילה הבינלאומית מוטלת כעת האחריות לנצל את הזמן שנותר".
אובמה הוסיף: "לישראל וארה"ב יש אינטרס להגיע לפתרון דיפלומטי. שלחתי אנשים לקרב וראיתי את התוצאות בפניהם של הפצועים ובדמותם של מי שלא חזרו. בשל כך, כחלק ממחויבותי לעם האמריקני, אשתמש בכוח רק כאשר הזמן יהיה מתאים. גם מנהיגי ישראל יודעים מתי יש להפעיל כוח. המדיניות שלי היא למנוע מאירן נשק גרעיני. לא אהסס להשתמש בכוח כדי להגן על ארה"ב והאינטרסים שלה".
אובמה יצא נגד עודף הדיבורים המלחמתיים, כלשונו, בשבועות האחרונים. לדבריו, הדבר סייע דווקא לאירן, משום שהעלה את מחיר הנפט - עליו מסתמכת אירן כדי לממן את תוכנית הגרעין שלה. "זה לא הדבר לדבר אלא לתת למאמצינו לשאת פרי. יש לפעול ברוחו של טדי רוזוולט: דבר בְּרַכּוּת ושא מקל גדול. התיאום שלנו עם ישראל יימשך", סיים אובמה את הפרק האירני בנאומו.
פרס יקבל את מדליית החרות
קודם לכן דיבר אובמה על הקשרים הבלתי ניתנים לניתוק, כלשונו, בין ישראל לארה"ב, ואשר נשענים לא רק על אינטרסים אלא בעיקר על ערכים משותפים. הוא הודיע, כי בחודשי האביב יעניק לנשיא שמעון פרס בבית הלבן את אות הכבוד הגבוה ביותר של ארה"ב - מדליית החרות הנשיאותית. אובמה ביקש לבחון את מחויבותו לישראל לא בדבריו אלא במעשיו: "בכל צומת דרכים עמדנו לצידה של ישראל בכל רגע. שיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעיני מעולם לא היה הדוק יותר. נעשה הכל כדי לשמור את היתרון האיכותי של ישראל, כי חייבת להיות לה היכולת להגן בעצמה על עצמה בכל עת. היחסים עם ישראל חשובים מכדי להיות כלי משחק פוליטי, בטחונה הלאומי של ארה"ב חשוב מכדי להיות כלי משחק פוליטי, בטחונה של ישראל חשוב מכדי להיות כלי משחק פוליטי".
אובמה שב ואמר, כי שלום עם הפלשתינים עולה בקנה אחד עם האינטרס של ישראל עצמה ועם יסודותיה כמדינה יהודית ודמוקרטית. "לא יהיה שלום בר קיימא בלא הכרה בזכותה של ישראל להתקיים בשלום ובביטחון. כל שותף פלשתיני צריך להכיר בכך ולהתנער מהטרור, ולכן דחינו כל אפשרות של כפיית שלום על הצדדים". אובמה הזכיר את תמיכתו החד-משמעית בישראל בנאומו בעצרת האו"ם בחודש נובמבר ואמר: "אף נשיא אמריקני לא נתן הצהרה כזו באו"ם. נתנו אותה לפני קהלים כאלה [איפא"ק]. לא היו הרבה מחיאות כפיים, אבל זה היה הדבר הנכון לעשות".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: מעריך את נאום נשיא ארה"ב
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
דוגרי, אובמה איכזב!
אלטע קאקער  |  4/03/12 23:49
2
ראש הממשלה
אבידן  |  5/03/12 00:04
 
- לא חבל לבזבז על צפי לבני טוקבק ל"ת
מי סופר אותה בכלל  |  5/03/12 07:47
3
זה רק לי נדמה שאובמה דוחף את
חשדנית  |  5/03/12 00:15
4
נתניהו: להפעיל את הקונגרס
חשדנית  |  5/03/12 00:59
5
ביבי קונה דיבורים במקום מעשים
אגם הבירבורים  |  5/03/12 07:23
6
אובמה דיבר ככפאו שד !
ישמעאל  |  5/03/12 08:20
7
פצצת הזמן מתקתקת, ואלה
סיישל.  |  5/03/12 13:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
לאוסון קלע סל ניצחון 3.5 ש' לסיום. דאן הפציץ עם 30 נק' ו-9 ריבאונדים
איציק וולף
שר הביטחון, אשר קיבל היום לידיו את טיוטת דוח מבקר המדינה בפרשת המסמך המפוברק, אמר כי הוא מרוצה מן הכתוב בטיוטא    "דפוס הפעולה של מזייפי ומפיצי המסמך פוגע בצה"ל"
איתמר לוין
יורשיו של נהג מונית שנהרג בעת פעילות מסתערבים טענו, בעקבות דבריה של קם, כי המדינה ביימה היתקלויות כדי להצדיק חיסול ממוקד    ביהמ"ש דחה את התביעה
מערכת אתר ערוץ הספורט
הקבוצה של ברקוביץ' חזרה לנצח, חג'ג' הוסיף 14. 17 נקודות לחנוכי
מערכת אתר ערוץ הספורט
הבלאנקוס יארחו את אספניול לאחר שבארסה צימקה ל-7. היגוואין יפתח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il