X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דחה תביעה של שש משפחות, אשר ביטלו חופשה בטורקיה בשל אזהרת מסע של המטה ללוחמה בטרור: התובעים היו יכולים לצפות מראש שעלולה להינתן אזהרה שכזו
▪  ▪  ▪
טורקיה. המשפחות ביטלו את החופשה [צילום: פלאש 90]

פרסום אזהרת מסע לחו"ל אינו מהווה סיכול של חוזה בין מזמיני חופשה לבין סוכנות הנסיעות, ולפיכך אינו מהווה עילה להחזרת כספיהם של מי שבחרו שלא לצאת לחו"ל. כך קובעת (23.2.12) שופטת בית משפט השלום בתל אביב, שרון גלר.
שישה זוגות תבעו את חברת אשת טורס, בעקבות ביטול נסיעתם לטורקיה באוגוסט 2005. שלושה ימים לפני מועד החופשה, פרסם המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע ליוצאים לחוף בדרום טורקיה - יעד חופשתן של שש המשפחות. באזהרה נאמר: "לאור חשיפת איומי טרור קונקרטיים חמורים באתרי חוף בטורקיה, מפרסם בזאת המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע זמנית, העשויה להיות קצרת טווח, עד להסרת איומים אלו. עד אז ממליץ המטה ללוחמה בטרור לכל אזרחי ישראל להימנע מלבקר, או לשהות בכל רצועת החוף בדרום טורקיה בקטע שבין אלניה במזרח ולקמר במערב".
התובעים ביקשו לבטל את חופשתם, אך אשת טורס הבהירה להם שעל ביטול במועד כה קרוב לחופשה יחולו דמי ביטול של 100%. במקום זאת הציעה להם לצאת לחופשה באילת, הם נענו להצעה, אך משבוטלה אזהרת המסע ביום היציאה המתוכנן - ביקשו לשוב ולצאת לטורקיה. בקשתם נדחתה, והם תבעו מהחברה החזר של 142,000 שקל ששילמו ופיצוי של 12,000 שקל על עוגמת הנפש.
גלר דחתה את התביעה באומרה: "ההלכה הכללית המושרשת בפסיקה הינה, כי מלחמות, פגעי טבע, גיוס פתאומי ומצבי חירום שונים נחשבים במדינתנו בגדר אירועים הניתנים לצפייה, לרבות האירועים הקשים והקיצוניים ביותר. סבורני, כי אף במקרה דנן, בעת שהתובעים התקשרו עם הנתבעת בהסכם להזמנת חופשתם בטורקיה, ניתן היה לצפות מראש אפשרות, כי תפורסמנה התרעות או אזהרות מסע ביחס למדינת היעד או ביחס לאזור הנופש בו הוזמנה החופשה, מסוג אזהרת המסע שאכן פורסמה בפועל".
גלר מוסיפה: "כאמור לעיל, אזהרת המסע שפורסמה, ניתנה בגדר בהמלצה בלבד של משרד החוץ, ולא כללה איסור על ישראלים לשהות בטורקיה באותה העת. כאמור עוד לעיל, ההחלטה באם לצאת לחופשה המתוכננת הייתה החלטה אישית של התובעים, בהתאם להעדפותיהם ושיקול דעתם ולא הייתה מחויבת המציאות.
"כלומר, במקרה דנן, התובעים בחרו, מטעמיהם, אשר יתכן והינם מוצדקים או סבירים מבחינתם, לבטל את הזמנת החופשה המקורית נוכח אזהרת המסע, אך מכיוון שמדובר בהפעלת שיקול דעת מצידם של התובעים, גם אם סביר או אפשרי, הרי שמדובר בבחירה מודעת, שנעשתה לצד האפשרות לבחור לצאת בכל זאת לחופשה הנדונה, כך שאין מדובר בחוסר אפשרות או יכולת של התובעים לקיים את ההסכם".

תאריך:  05/03/2012   |   עודכן:  05/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: אזהרת מסע אינה סיכול חוזה לנופש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אשרף גסאר, המואשם שהונה בנקים ב-18 מיליון שקל, הודיע שלא יוכל לעמוד בתנאים לשחרורו למעצר בית, ולפיכך ייעצר עד תום ההליכים
עידן יוסף
הפגישה בין נתניהו לאובמה מוגדרת מכרעת, וצפויה לעסוק בשאלת הגרעין האירני    רה"מ צפוי להיפגש עם פנטה ולנאום בוועידת אייפאק    לבני: "נתניהו טועה כאשר הוא בוחש בפוליטיקה הפנימית בארה"ב"
יפעת גדות
מחקר חדש גילה כי הפרעות נשימה בשינה - כדוגמת נחירות - מעלות את הסבירות להתפתחות מצבים כמו היפראקטיביות ולהפרעות התנהגות    לעתים הילד מאובחן עם ADHD ומקבל תרופות מבלי לדעת שיש בעיה מתחת לפני השטח
מירב ארד
חגיגות פורים ברחבי הארץ - העדלאידע, התהלוכות, הפסטיבלים, ההצגות, הסדנאות והטיולים
אלעזר לוין
בשכונה יהיו 1,280 ווילות, והיא מיועדת לקליטת חלק מקציני הקבע שיעברו עם בסיסי צה"ל לנגב    בוטלה תוכנית קודמת לבנות גם דירות רגילות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il