X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מהפכה בצלחת: אושר החוק שיפקח על שרשרת המזון "מהמשק לצלחת" (Farm to Fork) יסלול את הדרך להבטחת שרשרת הבטיחות של ייצור מזון מן החי ויאפשר, ביצוע איסוף (Recall) של מזון או חומר גלם, שנמצא כי הוא עלול להזיק לבעלי חיים או לאדם
▪  ▪  ▪
לעשות על האש בלי דאגות [צילום: פלאש 90]

ועדת השרים לחקיקה אישרה (יום א', 4.3.12) את תזכיר החוק לפיקוח על מזון לבעלי חיים. החוק, אותו יזמה שרת החקלאות ופיתוח הכפר, אורית נוקד, נועד להסדיר באופן כולל ועדכני את הפיקוח על יצור ושיווק מזון לבעלי חיים, על-ידי הבטחת שרשרת הבטיחות של ייצור המזון מן החי, לפי התפישה המקובלת במדינות מפותחות של פיקוח ועקיבות המזון לבעלי חיים משלב הייצור ועד להזנת בעל החיים, וזאת כדי לאפשר עקיבות של תהליכי הייצור והשיווק עד לשלב השיווק של מזון לאדם, לפי התפישה: "מהמשק לצלחת" - "Farm to Fork". שרשרת בטיחות המזון כוללת הן הבטים של בריאות ורווחת בעלי החיים הניזונים ממנו ומניעת הפצת מחלות בעלי חיים, והן הבטים של בריאות הציבור.
מחליף את צו הפיקוח
החוק החדש, שצפוי לעבור לאישור הכנסת, בא להחליף את צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (ייצור מזון לבעלי חיים והסחר בו), שנחקק בשנת 1971, למצב של הכרזה על שעת חירום. הגישה בשנים האחרונות הינה להחליף צווים לשעת חירום בחקיקה עדכנית. מטרת החוק היא להחליף את ההסדרים החלקיים של פיקוח על מזון לבעלי חיים הקבועים כיום בצו הפיקוח, לקבוע הסדרים מתאימים לכל צורות הגשת המזון לבעלי חיים הנהוגות כיום, ולהוות מסגרת חוקית כוללת המשקפת תפישת פיקוח עדכנית, אשר תבטיח שהמזון המוגש לבעלי חיים יהיה באיכות גבוהה, הן בהבט הבטיחותי והן בהבט התזונתי.
צו הפיקוח אינו עוסק בהיבטים נרחבים הנוגעים לעיסוק במזון לבעלי חיים. כך למשל, אין בו הטלת אחריות על מי שעושה שימוש במזון לבעלי חיים שהוא מזוהם, פגום או מזיק לצורך הזנת בעלי חיים שבהחזקתו, אף אם מדובר בבעלי חיים המשמשים לייצור מזון לאדם ויש בכך כדי להשפיע על בריאות הציבור הצורך מוצרים אלה.
התראה מהירה
החוק מסדיר אמצעים לבקרה ולטיפול בתקלות בתהליכי ייצור המזון לבעלי חיים, שיש בהם כדי לסכן את בריאות בעלי החיים או הציבור, כגון ביצוע איסוף (Recall) של מזון או חומר גלם, שנמצא כי הוא עלול להזיק או שקיים חשש כי הוא עלול להזיק. וכן מסדיר הקמת מערכת מעקב ממוחשבת, אשר תשמש לצורך התראה מהירה במקרים בהן נדרשת פעולת איסוף לדוגמה, בדומה לזו שקיימת במדינות האיחוד האירופי.
אחריות יצרן
בין היתר, החוק המוצע בא להסדיר גם את אחריותם של היצרנים לבטיחותו ולאיכותו של המזון לבעלי חיים, תוך פיקוח של המדינה על מנגנוני הייצור, הייבוא והשיווק.
החוק קובע כי תנאי הבסיס למתן היתר לייצור ולשיווק מזון לבעלי חיים, הוא ייצור מחומרי גלם מותרים ואיסור שימוש בחומרים מזיקים. כך גם לגבי יבוא ויצוא של מזון לבעלי חיים או של חומרי הגלם המשמשים בייצורו, ומסדיר את התנאים הבסיסיים לייצור ושיווק מזון לבעלי חיים. תנאים אלה מבוססים על שלושה נדבכים - האיסור לכלול חומר מזיק מעל לשיעור המותר, החובה לייצר את המזון לבעלי חיים מחומר גלם מותר בלבד, והחובה לקבל היתר ממנהל השירותים הווטרינריים לייצור ולשיווק מזון לבעלי חיים. רשימת החומרים המזיקים היא רשימה עדכנית המבוססת על ידע מקצועי בינלאומי והיא משקפת את ההסדרים הנוהגים במדינות מפותחות לעניין זה.
ועדה מייעצת
במסגרת החוק המוצע, תוקם ועדה מקצועית בין-משרדית שתפקידה לייעץ למנהל השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, המפקח העליון למזון בעלי חיים, לעניין חומרי הגלם המותרים, חומרים מזיקים ותוספים. בוועדה חברים נציגי משרד החקלאות, הבריאות, הגנת הסביבה וכן מהאקדמיה.
על-פי החוק, סימון מזון לבעלי חיים בתווית אריזה הוא תנאי לשיווק מזון לבעלי חיים, במטרה להבטיח את קיומו של עיקרון העקיבות והשקיפות בקשר למזון לבעלי חיים. התווית תכלול את שם היצרן, מקום הייצור, תכולת המזון לבעלי חיים ונתונים נוספים.
השרה נוקד אמרה כי מטרת החוק היא הבטחת שרשרת המזון משלב הייצור ועד לשיווקו לצרכן. לדבריה, פיקוח של המדינה תוך שימוש באמצעים מתקדמים יבטיח את בריאות הציבור, בין היתר, על-ידי הקמת מערכת מעקב ממוחשבת וקביעת נהלים וכללים ברורים במקרים של איסוף מוצרים.

תאריך:  05/03/2012   |   עודכן:  05/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אורית נוקד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדרך מהרפת לצלחת תהיה בריאה יותר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
בשש השנים האחרונות שימש סבג כמנכ"ל חטיבת ה-Facility Services של ISS    יחליף את שמעון שובל שניהל את הקבוצה בשש השנים האחרונות
תומר לוי
לאחר ה-0:1 אצל עכו, הקרדיט הולך לבלם. גורם: "עשינו את עסקת חיינו"
איתמר לוין
דחה תביעה של שש משפחות, אשר ביטלו חופשה בטורקיה בשל אזהרת מסע של המטה ללוחמה בטרור: התובעים היו יכולים לצפות מראש שעלולה להינתן אזהרה שכזו
איתמר לוין
אשרף גסאר, המואשם שהונה בנקים ב-18 מיליון שקל, הודיע שלא יוכל לעמוד בתנאים לשחרורו למעצר בית, ולפיכך ייעצר עד תום ההליכים
עידן יוסף
הפגישה בין נתניהו לאובמה מוגדרת מכרעת, וצפויה לעסוק בשאלת הגרעין האירני    רה"מ צפוי להיפגש עם פנטה ולנאום בוועידת אייפאק    לבני: "נתניהו טועה כאשר הוא בוחש בפוליטיקה הפנימית בארה"ב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il