X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אחת ההעברות הגדולות שאושרו היום, שעוררה את זעמם של חברי האופוזיציה: 7.2 מיליארד שקל תוספת לתקציב הביטחון ח"כ גלאון: "השינויים היום - חוק הסדרים חדש"
▪  ▪  ▪
ועדת הכספים. מיליארדים בהעברות [צילום: פלאש 90]

ועדת הכספים אישרה (יום ב', 5.3.12) העברות תקציביות של כ-10.5 מיליארד שקל.
בדיון היום על השינויים התקציביים השתתפו לא פחות מ-20 חברי כנסת, תוך גיוס הדדי של הקואליציה והאופוזיציה לקראת ההצבעה התקציבית החשובה. בסה"כ, בעקבות הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה, הועברו כ-7.3 מיליארד שקל ואושרה הגדלת תקציב בכ-3.3 מיליארד שקל.
אחת ההעברות הגדולות שאושרו היום שעוררה את זעמם של חברי הוועדה מהאופוזיציה: תוספת של 7.2 מיליארד שקל לתקציב הביטחון לצורך הקמת עיר הבה"דים בדרום, האצת בניית הגדר בגבול עם מצרים ובניית מתקן כליאה למסתננים בדרום באזור קציעות. בנוסף, הועברו הכספים לצורך מטרות שונות, שלדברי אגף התקציבים באוצר "יפורטו בוועדה המשותפת לוועדת הכספים וועדת הביטחון".
במסגרת השינויים התקציביים, אושרה העברת 1.6 מיליארד שקל לתקציב ההתאמות למטרות חברתיות ב-2012. 730 מיליון שקל מסכום זה הועברו להגדלת מענק "מס הכנסה שלילי" לאימהות עובדות, בהתאם לחוק לשינוי נטל המס שאישרה הוועדה בסוף 2011 וכן לעתודה לתשלום שכר מינימום בעקבות העלאתו באמצע 2011. בנוסף, תוספת של 100 מיליון שקל הועברה למענקי האיזון לרשויות המקומיות, 42 מיליון שקל להנחות בתעריפי מים לנכים ולנזקקים ו-60 מיליון שקל להגדלת תקציבים המיועדים לניצולי השואה.
סגן ראש אגף התקציבים, משה בר סימנטוב, סקר את עיקרי השינויים התקציביים: "יש הפחתות רוחביות שנועדו לממן את כל המטרות שהוועדה ביקשה לקדם. רוב הדברים, אם נאשר אותם מיידית, יקשו עלינו ליישם את המטרות הקשורות בהם בחודשים הקרובים. למשל, אם לא נאשר את הקיצוצים לא נוכל לממן בניית גני ילדים ליישום חינוך חינם מגיל 3 כבר בתחילת שנת הלימודים הקרובה. עוד יש בשינויים התקציביים, מהלך להארכת יום הלימודים עד 16:00 על-ידי תקצוב יותר צהרונים, הכשרת מטפלות וגננות".
"מסתבר שהתקציב הדו-שנתי הוא לא יותר מבלוף"
מרכזת האופוזיציה בוועדה, ח"כ רוחמה אברהם-בלילא (קדימה): "מסתבר שהתקציב הדו-שנתי עליו התגאה שר האוצר, הוא לא יותר מבלוף. שר האוצר התחייב שהתקציב הדו-שנתי ייצור יציבות תקציבית ורצף תכנוני ובפועל הסתבר שהוא משתנה ללא הרף. רק החלה שנת 2012 וכבר השתנה התקציב ללא היכר". אברהם-בלילא דרשה שהקיצוצים והשינויים התקציביים יועברו לאישור המליאה. "מדובר בשינויים תקציביים בהיקף עצום ולכן מקום להביאם לאישור מליאת הכנסת ולא להעבירם כלאחר יד כאן בוועדה", אמרה. עוד דרשה "לקבל התחייבות של האוצר שלאחר השינויים התקציביים הללו הוועדה לא תתבקש לאשר עוד שינויים".
ח"כ מרינה סולודקין (קדימה) הוסיפה כי "לא מדובר בשינויים תקציביים אלא בתקציב חדש שלא למדנו ולא ראינו".
ח"כ זהבה גלאון (מרצ): "השינויים היום הם חוק הסדרים חדש ואכן התקציב הדו-שנתי הוא בלוף. החוברת הגדולה הזו של השינויים התקציביים היא מחטף. מדובר בעזות מצח של האוצר לאחר שנלחם על אישור התקציב הדו-שנתי. ההעברה הנוספת לתקציב הביטחון היא חוצפה. כל פעם נתנו לנו להבין שמדובר בהעברה האחרונה למשרד הביטחון".
ח"כ שלמה מולה (קדימה) דרש ש"הוועדה תאשר את השינויים התקציביים רק לאחר הגעת כל נציגי המשרדים שמקצצים מתקציבם וייתנו לוועדה הסברים באיזו מידה ייפגעו הקיצוצים בתפקודם".

תאריך:  05/03/2012   |   עודכן:  05/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרו העברות תקציביות בכ-10 מיליארד שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
עכברים פיתחו אסטאופורוזיס לאחר שמונה שבועות בהם קיבלו תזונה שכללה רמות ויטמין E גבוהות במידה משמעותית מאלו הנמצאות בתזונה נורמלית של עכברים
אלעזר לוין
התמורה - הלוואה של 30-25 מיליון שקל    במקביל, ביטלה הצעתה לרכישת השליטה ביורוטרייד
מירב ארד
אבי כהן, שכיהן כמנכ"ל בשלוש השנים האחרונות, מונה לנשיא החברה
אביתר בן-צדף
עקב קיצוץ בתקציבי ההגנה, הועבר המטוס לבית-הקברות למטוסים באריזונה    בפברואר 2010 הושג היעד המרכזי בניסוי המערכת המוטסת כאשר היא רכשה טיל-מטרה, והשמידה אותו במעופו מעל החוף הדרומי של קליפורניה    מחיר כל מטוס מבצעי כזה - מיליארד דולר וחצי    רוברט גייטס, מי שהיה שר ההגנה, טען, כי המערכת אינה חזקה דיה להשמיד מרחוק טילים עוינים
אביתר בן-צדף
קורפורל צ'ארלס פ' בארֶט הצעיר נהג מכלית בוערת הרחק מהמסלול, ואז נמלט על נפשו ללא פגע    בנו החליט לדרוש לעטר את אביו על גבורתו, ויצא לחפש את המסמכים האבודים על שירות אביו בחיל הנחתים    כשנמצאו, עיטר אותו שר חיל הים האמריקני במדליית חיל הים וחיל הנחתים - העיטור השלישי בחשיבותו בחיל הנחתים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il