X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אסתר לבנון, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך: "אין תוכניות להפריט את הבורסה בתל אביב" לדבריה, לפחות 50% מכוח האדם בבורסה בתל אביב הם אנשי מחשוב
▪  ▪  ▪
לבנון. יוצאי 8200 מפתחים אלגוריתמים מתקדמים [צילום: דניאל בבצ´וק]

"שוק הבורסות בעולם שינה את פניו לגמרי בגלל המחשוב, ולא מדובר רק בהחלפת אולמות מסחר אלא בהרבה יותר מכך" - כך אמרה (יום ב', 5.3.12) אסתר לבנון, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך בתל אביב, בכינוס השנתי של לשכת מנתחי מערכות מידע בישראל המתקיים היום בכפר המכבייה ברמת גן.
לבנון גילתה למאות משתתפי כינוס מנתחי מערכות מידע, הנערך תחת הכותרת "נתפסים ברשת, כי הבורסה של תל אביב שוקלת שיתוף פעולה מחשובי עם אחת הבורסות הגדולות בעולם כדי להתחרות במה שקורה בעולם ובעלויות הגבוהות מאוד בתחום המחשוב".
לבנון אמרה כי כשהחליטה לעזוב את מקום עבודתה הקודם בשב"כ, שם עבדה 26 שנים, חיפשה ארגון שמבין מחשוב מהו, ושבאמצעות רעיונות ויכולת ביצוע ניתן יהיה לשנות אותו.
"המחשוב בבורסה היה אז בחיתוליו, והמסחר התקיים באולם מסחר עם ניירות, צעקות, וביום שלם עשו מעט מאוד מול מה שאפשר לעשות היום", אמרה לבנון. מאולמות מסחר עברה הבורסה בתל אביב למסחר ממוחשב במלואו, בדומה לרבות מהבורסות בעולם שהפכו לפי הגדרתה ל'גופים משובצי מחשוב'.
לבנון גילתה כי לפחות 50% מכוח האדם בבורסה בתל אביב הם אנשי מחשוב. "הבורסה בתל אביב ממוחשבת באופן מלא כאשר מחוברים אליה למסחר מהעולם כולו, והניהול הוא עצמי שלנו", אמרה לבנון שציינה זאת, אל מול בורסות אחרות בעולם שמערכות המחשוב שלהן נמצאות בבורסות במדינות אחרות, כמו בורסת יוהנסבורג המשתמשת במערכת המחשוב של בורסת לונדון, בורסת וינה העושה זאת בגרמניה, ועוד.
"על המסחר משתלטות מכונות אוטומטיות"
לבנון ציינה כי על המסחר משתלטות היום מכונות אוטומטיות, שחלק מהן מפותחות על-ידי יוצאי 8200 בישראל שבחרו לא להקים חברות סטארט-אפ, אלא מפתחים אלגוריתמים משוכללים למסחר המתבצע כיום כבר לא במילי-שניות או מיקרו-שניות, אלא בננו שניות.
"גדולי המומחים בתחום יושבים בארץ. רבים פיתחו מכונות אוטומטיות וסוחרים בארץ ובחו"ל, ומרוויחים כל הזמן על המרווחים הקטנים", אמרה מנכ"ל הבורסה.
לדברי לבנון, "זה מקשה על מי שרוצה 'לעשות מכה' בבורסה, כי כל מכונה מהירה ממנו, זה פוגע בספקולנטים ובסוחרי-יום שמוחים כי 'הורגים להם את הפרנסה'".
תופעת ה- High Frequency Trading של מכונות אוטומטיות עם זמן תגובה של ננו-שניות, שינתה לדברי לבנון לחלוטין את ראיית העולם הבורסאית. "המחשוב הפסיק להיות כלי מסייע, והפך לגורם שמכתיב את אופי הבורסות ופעילותן", היא אמרה, וציינה כי יכולת להשתלב במסחר האולטרה-מהיר של ננו שניות הפכה ל"לחיות או למות" עבור בורסות לניירות ערך. לבנון גם אמרה כי מדינות מבינות היום שבורסות נועדו לא רק ליצור רווחים אלא גם לשרת את השווקים של המדינות בהן הן פועלות.
"הבורסה בתל אביב נועדה לשרת את מדינת ישראל. לא הופרטנו ואין לנו תוכניות כאלה בעתיד", אמרה לבנון כשהיא מרחיבה על תופעת מיזוגים, רכישות, הפרטות ויציאה למסחר בבורסה של בורסות רבות בעולם. "אנחנו צריכים קודם כל לשרת את שוק ההון הישראלי. את העתיד של שוק ההון של ישראל צריך לקבוע בישראל ולא בבורסה אחרת בעולם עקב מיזוג".

תאריך:  05/03/2012   |   עודכן:  05/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"שוקלים שימוש במערכות של בורסה אחרת"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הרמטכ"ל לשעבר, שנמצא במוקד הסערה סביב טיוטת דוח מבקר המדינה בפרשת המסמך המפוברק, טוען כי כל שעשה היה למען בטחון המדינה    באור יהודה נקרא רחוב על שמו של אשכנזי
מירב ארד
הצעת החוק של ח"כ זהבה גלאון אושרה לקריאה שנייה ושלישית    המשמעות: הזכאות להבטחת הכנסה לא תישלל מנשים שקיבלו את הגמלה לפני הכניסה למקלט
יפעת גדות
ג'יקמה, זרעי צ'יה ונבטים - כולם מרכיבים תזונתיים מעולים למלחמה במחלות ולעידוד רמות האנרגיה של הגוף - נא להכיר
איציק וולף
עוזרו של הרמטכ"ל לשעבר ניסה יחד עם בועז הרפז למצוא פרטים על אודות מימון נסיעותיה של אשת שר הביטחון    מקורביו: הופכים פרט שולי לעיקר
עופר וולפסון
אחת ההעברות הגדולות שאושרו היום, שעוררה את זעמם של חברי האופוזיציה: 7.2 מיליארד שקל תוספת לתקציב הביטחון    ח"כ גלאון: "השינויים היום - חוק הסדרים חדש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il