X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אנשים שהשתמשו בתוספות ויטמין A היו בסבירות נמוכה בכ-40% לפתח מלנומה בהשוואה לאלו שלא השתמשו בתוספות ההשפעה לא הייתה דומה מוויטמין A שמקורו בתזונה
▪  ▪  ▪
סרטן קטלני [צילום: AP]

האם תוספות ויטמין A יוכלו להציל אתכם ממלנומה - הצורה הקטלנית של סרטן העור? אולי. כך על בסיס מחקר חדש.
למרות הממצאים, גם החוקרים הזהירו כי עדיין מוקדם מדי לפרסם המלצות לגבי שימוש בתוספות ויטמין A במטרה להוריד את הסיכון למלנומה. ויטמין A עלול להיות רעיל במינונים גבוהים.
החוקרים ניתחו את הסיכון למלנומה בקרב 69,635 איש. משתתפי המחקר היו בני 62 בממוצע. החוקרים גילו כי אותם משתתפים שהשתמשו בתוספות ויטמין A היו בסבירות נמוכה בכ-40% לפתח מלנומה בהשוואה לאלו שלא השתמשו בתוספות.
יש לציין כי רק התוספות התזונתיות הורידו את הסיכון למלנומה, ולא ויטמין A מהמזון. כבד, ביצים וחלב עשירים בוויטמין A. השפעות אלו היו בולטות יותר אצל נשים מאשר גברים וההגנה הייתה גדולה יותר באזורים בגוף שנחשפו לשמש.
ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Investigative Dermatology.
בשנת 2012, יאובחנו כ-76,250 מקרים חדשים של מלנומה וכ-9,180 איש ימותו מהמחלה. כך על-פי נתונים של האגודה האמריקנית לסרטן.
לדברי החוקרים, מקייזר פרמננטה (הארגון הגדול ביותר בארה"ב לשירותי בריאות מקיפים), הירידה הייתה קשורה ללא ספק לתוספות ולא לתזונה. הם ציינו גם כי ההשפעות זוהו רק בקרב אנשים שהשתמשו בתוספות ויטמין A בכמות העולה על זו הנמצאת במולטיוויטמינים.
יתרה מכך, רק ויטמין A, ולא קרטנואידים אחרים, הוא שהיה אחראי להורדת הסיכון לסרטן העור. קרטנואידים כוללים ביתא-קרואן וליקופן.
החוקרים הדגישו כי אנשים המודאגים ממלנומה צריכים להימנע מחשיפה לשמש ולהקפיד על הגנה מפני השמש, כמו גם על בדיקות שנתיות אצל רופא עור.
עדיין מוקדם מדי לקבוע כי הוספת ויטמין A לארוחת הצהריים היא המלצה נכונה. גם מחקרים אחרים הראו כי לוויטמין A יש תפקיד במניעת מלנומה. ועדיין, כמות רבה מדי של ויטמין A עלולה להיות מסוכנת. סיכונים רציניים כוללים רעילות בכבד וכאבי עצמות.
תוספות ויטמין A יכולות אולי להיות אופציה לאנשים בסיכון גבוה, בגלל אבחון קודם או היסטוריה משפחתית, אך לא לאוכלוסיה הכללית. אנשים בסיכון גבוה כוללים גם אנשים עם עור בהיר, היסטוריה של כוויות שמש ומספר רב של שומות.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  05/03/2012   |   עודכן:  05/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
שיעור המנכ"ליות ירד מ-5.5% בשנת 2010 ל-4.5% ב-2011    נשים מהוות רק 16.5% מחברי הדירקטוריונים בחברות ת"א 100    בעלת ייצוג הנשים הגבוה בארץ בדירקטוריון: בי קומיוניקיישנס (לשעבר 012 סמייל)
איציק וולף
ועדה בראשות יו"ר הכנסת החליטה להרחיק לחודש את כל שדלני חברת גלעד לובינג בע"מ    השדלן צח בורוביץ' הורחק לשנתיים    ההחלטה - בעקבות תחקיר עובדה שחשף את אופן פעולתם
עופר וולפסון
הוועדה לא אישרה לשרים ייעוץ פנסיוני חינם וכן לא אישרה הוצאות כיבוד ואירוח מחוץ למשרד    ייהנו משני עיתונים יומיים חינם בלבד    עדיין ייהנו מלימודי שפה, נסיעה חינם בכבישי אגרה, שלל מינויים לשירותי תקשורת ועוד
עופר וולפסון
אסתר לבנון, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך: "אין תוכניות להפריט את הבורסה בתל אביב"    לדבריה, לפחות 50% מכוח האדם בבורסה בתל אביב הם אנשי מחשוב
איציק וולף
הרמטכ"ל לשעבר, שנמצא במוקד הסערה סביב טיוטת דוח מבקר המדינה בפרשת המסמך המפוברק, טוען כי כל שעשה היה למען בטחון המדינה    באור יהודה נקרא רחוב על שמו של אשכנזי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il