X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר התחבורה מציג ארגון מחדש של הרכבת בשלוש חברות בת ומאיים: "אם יהיו שביתות - נסגור את החברה" טוען כי עופר עיני אמר שהוא לא מוסמך לסכם דבר במשא-ומתן בלי שיקבל את הסכמת הוועד
▪  ▪  ▪
ישראל כ"ץ עם המנכ"ל לנגר. ההסכם סוכל
ב-100 מילה / שימי אביגד
בדיוק של רכבת בשווייץ פרץ לו המשבר התורן ברכבת ישראל. בלי להתעמק מי נגד מי ולמה, ברור בעיקר דבר אחד: מהסאגה הזאת יש מי שנהנה וזה ממש לא אנחנו. די להביט בפניה הזחוחות של יו"ר ועד העובדים גילה אדרעי, כדי להבין עד כמה תיאטרון האבסורד הזה מוצא חן בעיניה. לדאוג לחברים זה ראוי, אבל על הדרך נהנים אדרעי ושות' להפוך שולחנות בכל מקום ואתר, כאחרון הישראלים.
רק שתדעו, הפלשתינים הכריזו לאחרונה שלממשלתם ימונו אך ורק "טכנוקרטים מקצועיים". איזו מילה קסומה: טכנו-קרטים, שלטון המקצוענים. ובכן, גם למדינה קטנה ורווית משברים דרושים טכנוקרטים, והרבה. חובבי עבודה אפורה ועניינית ושונאי תיאטרון. מה כבר ביקשנו.
פורסם במקור: יומן, מקור ראשון

שר התחבורה ישראל כ"ץ הודיע (יום ב', 5.3.12) על צעדים לארגון מחדש של הרכבת וממשיך לאיים כי אם יימשכו השביתות מצד העובדים - הוא יסגור את הרכבת.
"נקים שלוש חברות בת שתטפלנה בציוד הקיים, בנושא של המטענים ובפיתוח העסקי של הרכבת", הודיע במסיבת עיתונאים שכינס אחר-הצהריים. לדבריו, לא מדובר בהפרטה. "אם הרכבת לא תתפקד - נצטרך לסגור אותה אך איננו רוצים בכך". אחת מחברות הבת תעסוק בנדל"ן, השנייה במטענים ושלישית בצי הנייד.
לדבריו, העובדים דחו את הצעת הפתרון להקים חברה-בת כי ידעו שאז לא יוכלו לשלוט בעובדים. "לא ראיתי כזה מצב מעולם - לא בחברת חשמל, לא במקורות ולא בנמלים. הוועד מונע מן העובדים תוספת שכר ומענקים", אמר כ"ץ.
עוד הוסיף כי "לא מתקיים עוד משא-ומתן עם העובדים. הדברים לובנו ובוררו. אם עופר עיני חוזר בו מההסכמות (על מיקור חוץ, ע.י.) אז שינהל משא-ומתן עם גילה אדרעי. כשהגעתי לדיון בהסתדרות היה שם גם הוועד ועופר אמר לי שהוא לא מוסמך לסכם. אז לא היה משא-ומתן ונפרדנו לשלום".
כ"ץ ציין עוד כי העובדים רצו עוד חודש למשא-ומתן אך הוא סירב. "כבר היה משא-ומתן שנה וחצי ואחר כך עוד שבועיים. כל העיכוב הזה בא על חשבון הנוסעים", אמר.

עיני: השר עושה פרובוקציה באמצע מו"מ

בתגובה לדברי שר התחבורה אמר יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, כי השר כ"ץ עשה היום צעד שהינו הפקרות לשמה וחוסר אחריות ממדרגה ראשונה כלפי ציבור העובדים והנוסעים ברכבת. כל זאת תוך זריית חול בעיני הציבור ואמירת דברים שלא היו ולא נבראו.
"שר התחבורה לא הגיע מעולם להסכם איתי. בשבועיים האחרונים ניהלתי, בשיתוף מלא של ועד עובדי הרכבת, מו"מ אינטנסיבי עם הנהלת הרכבת ונציגי האוצר. במו"מ הייתה התקדמות ניכרת אולם בשום פנים ואופן לא היה הסכם, ודאי שלא עם שר התחבורה. כך שכל האמירות כאילו הגעתי להסכם איתו, והועד הוא שטירפד אותו, הינן הבל הבלים ועל אחריותו של השר בלבד", אמר עיני.
לדבריו, כ"ץ החליט לבצע פרובוקציה באמצע מו"מ שמתנהל ומתקדם. "זהו דבר חסר תקדים שאני מתקשה לזכור כמותו בשנים האחרונות ביחסי העבודה. כץ כנראה אינו מחפש את ההסכם אלא את המלחמה עם העובדים לשם מלחמה. הוא רוצה לפתות אותם לשביתה על-מנת להבאיש את ריחם בעיני הציבור וכדי לצבור נקודות", האשים.
הוא הוסיף כי ההסתדרות אינה מתכוונת ליפול למלכודת של כ"ץ אלא לנהוג באחריות לטובת ציבור הנוסעים ברכבת והעובדים. "אני קורא לשר לחזור בו מהחלטתו הנמהרת והלא אחראית ולהמשיך את המו"מ המתקדם כדי להגיע להסכם. זאת כדי לא ליצור הסלמה ביחסי העבודה ופגיעה באזרחי מדינת ישראל. במקרה כזה האחריות תהיה עליו בלבד", אמר.
משרד התחבורה מסר בתגובה: "הודעת יו"ר ההסתדרות, כאילו לא נתן את הסכמתו להסכם שגובש בין הנהלת הרכבת ומשרדי הממשלה אינה נכונה בעליל וסותרת את הודעת ההסתדרות שפורסמה היום. במשא-ומתן בין עיני, נציגי האוצר והנהלת הרכבת, גובשו הסכמות שהיו מותנות באישור יו"ר ועד עובדי הרכבת ונדחו פעמיים".

תאריך:  05/03/2012   |   עודכן:  05/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כ"ץ: גילה אדרעי רוצה לשלוט בשאלטר
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
כץ, אתה האשם
נסים גבאי  |  5/03/12 17:33
 
- מר גבאי היקר היה עדיף שתמשיך
פישלזון  |  5/03/12 17:40
2
נמאס מהוועד הכוחני
יהושוע  |  5/03/12 17:50
3
כץ-עוד 2000 עובדי קבלן! הידד!!
הדודה קלרה  |  5/03/12 18:03
 
- עוצמה מוגזמת ושחיתות חזירית !!
דובי לא לא  |  5/03/12 20:06
4
כל הכבוד !
יגאל מחיפה  |  5/03/12 18:12
5
היטלר הסתייע בראשי ועדים
אלימים בכדי לעלות  |  5/03/12 18:55
 
- לתשומת לב עופר עיני ל"ת
מממ  |  5/03/12 19:36
6
תגובה
אריק ברהום  |  5/03/12 19:37
7
אדרעי רוצה את השאלטר אבל
פיכמן  |  5/03/12 21:20
 
- היא תקבל את האלמנט (הגשש החיור ל"ת
צצצ  |  6/03/12 10:21
8
כ"ץ רד מאדרעי טפס על עיני
חוסיין אובמה  |  6/03/12 04:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הערה חמורה נרשמה לח"כ טיבי בעקבות ברכותיו לשאהידים הפלשתינים    ועדת האתיקה דחתה את טענותיו בדבר כפל משמעות והודיעה כי לא תקבל תירוץ זה בעתיד כהצדקה לביטויים שמעודדים אלימות וטרור
יפעת גדות
דלקת מפרקים עלולה לגרום לתסמינים של לחץ או דיכאון
עופר וולפסון
מנהל מחלקת ההשקעות של חברת הביטוח הכשרה מציע להתרחק מהשוק המקומי אשר המחזורים בו קטנו משמעותית לאחרונה עקב מיעוט קונים אצל הגופים המוסדיים
מירב ארד
ועדת הבריאות אישרה - איסור בחוק על השתתפות דוגמנים בתת-משקל בפרסומות
יפעת גדות
חוליית מחבלים מארגון הפת"ח חודרת לחופי ת"א בסירות גומי    חיילי צה"ל מנהלים קרב קשה עם המחבלים    הפעולה הסתיימה במותם של שישה ישראלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il