X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש מטיל את רוב האחריות על שירותי בריאות כללית, שהרופאה מטעמה לקתה בקיבעון מחשבתי ולא אבחנה את ההריון עד שהיה מאוחר מכדי לבצע הפלה
▪  ▪  ▪
ילדה ילד עשירי [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

שירותי בריאות כללית והמדינה יפצו אישה ביותר מ-100,000 שקל לאחר שנכנסה להריון למרות שעברה ניתוח עיקור. כך קבע (4.3.12) שופט בית משפט השלום בחיפה, דניאל פיש. הכללית תשלם 90% מהפיצוי והמדינה 10%.
התובעים ביקשו לעקר את האישה לאחר הריונה השמיני, בו נולדו לה תאומים, והסכימו שהעיקור ייעשה יחד עם הניתוח הקיסרי המתוכנן ללידת התאומים. האישה הוחתמה בבית החולים רמב"ם על טופס הסכמה לניתוח קיסרי בתוספת הליך העיקור המכונה בקיצור BTL, וההליך בוצע באוגוסט 2000. באפריל 2001 פנתה האישה לרופאתה, ד"ר רעיה ניר-שיין, ודיווחה על תסמינים המלמדים על הריון. ניר-שיין ערכה בדיקת אולטרסאונד ששללה את האפשרות של הריון, אך בדיקת דם שנערכה בחודש יוני העלתה שהיא בחודש הרביעי של ההריון. בשל עברה הרפואי של האישה, לא ניתן היה לבצע הפלה והיא הביאה לעולם ילד עשירי.
פרופ' ראובן פייזר, מבכירי הגניקולוגים בישראל, קבע בחוות דעתו כמומחה מטעם בית המשפט, כי הליך העיקור נעשה כיאות וההריון נגרם משום שאין בו ודאות של 100%. לעומת זאת, אמר פייזר, "ההתנהלות בזיהוי קיום ההיריון הייתה רצף תמוה של כשלונות שלא תואמים את הפרקטיקה הרפואית". העיקור כאמור נעשה בבית חולים ממשלתי, בעוד הרופאה שטיפלה באישה מועסקת בשירותי בריאות כללית.
פיש דן תחילה בכשלון העיקור ומציין לחובתה של המדינה את העובדה שלא הביאה לעדות את הרופא שביצע אותו, ד"ר אורי נבו. המדינה טענה שנבו היגר לקנדה, אך פיש אומר שאין זו עילה להימנעות מהעדתו: "העולם היום קטן יותר ומידע אודות אנשים, אף אנשים הנמצאים בחו"ל, זמין יותר מאשר בעבר... חיפוש קצר של רגעים ספורים באתר גוגל העלה כי מקום הימצאותו של ד"ר אורי נבו הינו בעיר טורונטו".
פיש קובע, כי אינו מקבל את גירסת המדינה בנוגע להסברים שניתנו לאישה לפני העיקור. לדבריו, הטענה לפיה התקיים עימה דיון והסבר נסתרת מן העובדה, שהאותיות BTL נוספו בכתב-יד על טופס ההסכמה לניתוח קיסרי - מה שמלמד על "סיכוי של העדר קיום דיון והוספה של הרגע האחרון". עם זאת קובע פיש, בעקבות חוות דעתו של פייזר, כי העיקור עצמו בוצע בצורה מקצועית ולא נפלה בו רשלנות.
לעומת זאת, מטיל פיש אחריות ניכרת על הכללית בשל אי-גילוי ההריון במועד, דבר שמנע ביצוע הפלה. לדבריו, ניר-שיין "לא גילתה ממצא מקום שבמיומנות מקובלת הייתה אמורה לגלותו. בעניין זה הנני מקבל את דעתו של המומחה מטעם בית המשפט, כי מדובר בקיבעון מחשבתי אשר משמעותו המשפטית הינה רשלנות. יתר על כן, על-אף שניתן על ידה טיפול תרופתי בדרך של מרשם, היא לא קבעה ביקורת על-מנת לבדוק את הצלחת הטיפול". המדינה והכללית חויבו גם בתשלום הוצאות בסך 25,000 שקל.

תאריך:  08/03/2012   |   עודכן:  08/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רשלנות
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
100,000 שקל לאישה שהרתה למרות עיקור
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
2 מיליון ש"ח מה פתאום 100,000ש ל"ת
אילנית  |  8/03/12 09:29
2
ילדים זה ברכה! ל"ת
שלמה בר  |  9/03/12 13:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
פעילות גופנית ואפילו הקפה של הבוקר מסוגלים לגרום לשינויים בדנ"א שלנו - אלו הממצאים העולים ממחקר חדש
אילנית חיות
לעומת ירידה של כ-5% בארה"ב    חרם הקוטג' בלם חלקית את עליית המחירים ברבעון השלישי של 2011 - אך המבצעים של החברות מונעים הירידה בצריכה    מחיר ליטר חלב בישראל גבוה ב-39% מבארה"ב    מחיר תריסר ביצים בישראל גבוה ב-77% מבארה"ב
איציק וולף
סגן השר עבדו חוסמדין הודיע על ההתפטרות בסרטון שהעלה לאתר יוטיוב    אמש פורסם כי גם שר החוץ ואליד אל מועלם ביקש להתפטר אך בשאר אסד סירב לקבל את ההתפטרות
מערכת אתר ערוץ הספורט
אקס מכבי קלע שלשה בנצחון הנטס. הלייקרס הובכו בוושינגטון, ניצחון למיאמי
איציק וולף
ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הצהיר כי קיים מידע על אודות שימוש שעושים אירנים במתקני הגרעין שלהם לצורך פיתוח נשק גרעיני    "אירן לא מקיימת את ההתחייבויות שלה בנוגע לגרעין"    צילומי לווין מראים ניסיונות אירנים לנקות עקבות של ניסוי בהדק ניוטרונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il