X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע שיש לנקוט בהליך זה רק במקרים חריגים קורא ללשכת עורכי הדין לפעול באמצעי חינוך וענישה כדי להקטין את המקרים בהם עורכי דין אינם מתייצבים כ"תרגיל"
▪  ▪  ▪
"פגיעה קשה בשל פגם טכני" [צילום: AP]

"אין זה ראוי כי עניינו של בעל דין יפגע באופן כה קשה בשל פגם טכני שנפל בהתנהלות בא-כוחו ובנסיבות האמורות יש להעדיף נקיטת אמצעים פוגעניים פחות". כך אומר (6.3.12) שופט בית המשפט העליון, יורם דנציגר, בהחלטתו לקבל שני ערעורים על מחיקת ערעור על בוררות בשל אי התייצבות בא-כוחו של המערער.
את ההחלטות קיבלה שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, רות שטרנברג-אליעז. ישראל בן-אהרון ביקש למחוק פסק בוררות בסכסוך בינו לבין יאיר בן-דוד. בא-כוחו, עו"ד מרדכי וייס, לא התייצב לדיון ומאוחר יותר הציג אישור רפואי שלדעת שטרנברג-אליעז לא נתן הסבר מספק לאי התייצבותו בשל ליקוי טכני שנפל בו. בן-אהרון עצמו התייצב לדיון, ובערעורו טען שאין מקום למחוק את תביעתו - המעלה טענות חמורות למירמה ולזיוף - רק בשל פגם טכני באישור של בא-כוחו.
דנציגר קיבל את עמדת לשכת עורכי הדין, שהתייצבה לדיון כידיד בית המשפט ויוצגה בידי עו"ד נועה אפיק ממשרד יגאל ארנון. הוא אומר: "בית משפט זה חזר והדגיש את ההלכה לפיה אי התייצבות לדיון אינה מהווה, כשלעצמה, עילה לדחיית תובענה, אלא בנסיבות חריגות ביותר. בנוסף, נקבע כי על-מנת שתובענה תדחה בשל אי התייצבות התובע צריכים להתקיים שני תנאים מצטברים: הראשון, ברור על פני הדברים כי אין בכוחו של התובע להצביע על עילה בת-תביעה העשויה להקים זכות לסעד, ומשכך דחיית התובענה ממילא לא תגרום לעיוות דין. השני, אי ההתייצבות איננה תולדה של תקלה בלתי מכוונת מצד התובע, כי אם הבעה של זלזול חמור ומופגן כלפי בית המשפט".
לדעת דנציגר, עמדתה של הלשכה עולה בקנה אחד עם אותה פסיקה בנוגע לתוצאותיה של אי התייצבות. עם זאת, הוא מעיר: "בנסיבות המתאימות, הגם שיהיו אלו מקרים חריגים, בית המשפט מוסמך לדחות תובענה בשל אי התייצבות עורך דין, שכן בין יתר השיקולים שעליו לשקול נמנה האינטרס הציבורי הדורש כי בית המשפט לא יבטל זמנו לריק וכי משפטים שהוחל בשמיעתם יגיעו לסיומם, על-מנת שבית המשפט יוכל לשמוע את עניינם של אחרים".
השופט אליקים רובינשטיין הוסיף: "ניתן להבין לא אחת את תסכולם של בתי המשפט במקרי אי הופעה או כשנתקלים הם ב'תרגילים' כאלה ואחרים, מצד בעלי דין או מייצגיהם, והדברים נאמרים בלא שאטיל דופי באיש. אכן, כפי שטענה לשכת עורכי הדין, המצב הראוי והרצוי הוא אמון במייצג כ'קצין בית המשפט'. אולם גם הלשכה אינה מתעלמת, מחששות של ניצול לרעה, והיו דברים מעולם, והוא רחום יכפר עוון. הלשכה צורפה כ'ידיד בית המשפט'; אין לנו ספק בידידותה וגם במאמציה להליכי משמעת נגד עורכי דין שסרחו חלילה. אולם מאמצי הלשכה צריכים להיות מכוונים לחינוך מקצועי אתי מתמיד, בצד הענשה אכיפתית, כדי לצמצם את האפשרויות הלא חיוביות, כך שככל האפשר לא יתרחשו מצבי סגירת תיקים בשל מחדלי המייצגים".
בית המשפט העליון הורה להחזיר את התיק למחוזי, על-מנת שיישמע לגופו. בן-אהרון יוצג בידי וייס, בן-דוד יוצג בידי עו"ד ע' פישר, והכנ"ר - בידי עו"ד ט' פריש.

תאריך:  08/03/2012   |   עודכן:  11/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: למעט במחיקת תביעות בשל אי התייצבות עו"ד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חבל שרובינשטיין אינו הנשיא
לא דתי   |  9/03/12 02:27
2
בדרך כלל מדובר בתרגיל שנעשה
בשיתוף פעולה בין  |  9/03/12 10:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לי-אור אברבך
מוקד המהומה: כתבה שתתפרסם מחר ב"ידיעות" ובה טענות על חלוקת כדורים פסיכיאטריים בתוכנית הריאליטי    ידיעות אחרונות: "הספין של קשת הוא התחמקות מהתמודדות עם הממצאים הקשים שעולים מהתחקיר"
עופר וולפסון
המנהיג הרוחני העליון של אירן קיבל בברכה את דבריו של נשיא ארה"ב, אשר עמעם את הדיבורים על מלחמה אפשרית נגד טהרן    "דברים חיוביים אשר מראים יציאה מן האשליות"
דניאל זילברשטיין
לג'יימס יש בעיה בזריקה האחרונה? יש לו מספיק זמן לתקן עד הפלייאוף
גד פרץ
הודיעה על תוספת של 100 מגה לכל חבילת גלישה, שתתבטא בתוספת של 10 שקלים לכל חבילה
סוכנויות הידיעות
אמנדה קלייטון זכתה בפרס הראשון בלוטו, קנתה מכונית חדשה ובית, אך טוענת כי תלושי מזון בסך 200 דולר בחודש מסייעים לה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il