X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במסגרת הסכם הפשרה, הסכימו חברות האשראי ורשות ההגבלים על הפחתה בעמלה הצולבת עד לשיעור שלא יעלה על 0.7% הרשות: המהלך יביא לחיסכון של 2 מיליארד שקל בעמלות עד לסוף תקופת המתווה
▪  ▪  ▪
חסכון לצרכנים? הופחתה העמלה הצולבת [צילום: יח"צ]

השופטת נאוה בן אור מבית הדין להגבלים עסקיים אישרה (יום ד', 7.3.12) את הסכם הפשרה בין רשות ההגבלים העסקיים לחברות כרטיסי האשראי בעניין העמלה הצולבת, אשר הוגש לאישורו לפני כחודשיים. רשות ההגבלים העסקיים יוצגה בהליך על-ידי עוה"ד יאירה פרנקל, טל רוטשטיין ויעל שיינין.
העמלה הצולבת היא העמלה המועברת מהסולקים של כרטיסי האשראי למנפיקים, בגין חלקו של המנפיק בסליקה צולבת של כרטיסי אשראי. העמלה הצולבת משפיעה על שיעור עמלת בית העסק מאחר שהיא משמשת, ככלל, מחיר רצפה לעמלת בית העסק, וכתוצאה מכך גם על המחיר הסופי לצרכן. העמלה הצולבת יצרה מצב שבו בעלי עסקים היו נמנעים מלהתקשר עם חברות אשראי קטנות כדי לחסוך בעלויות העסקה. ההסדר שגובש ייאפשר להכניס את ישראכרט כשחקן נוסף למסגרת הסליקה הצולבת אשר קודם לכן נכללו בה שני שחקנים בלבד.
הפחתה דרמתית בעמלה
במסגרת הסכם הפשרה, הסכימו הצדדים על הפחתה דרמטית בעמלה הצולבת עד לשיעור שלא יעלה על 0.7%, שיעור עמלה הקרוב עד מאוד לחוות הדעת של ד"ר פריזט, הכלכלן הראשי של רשות ההגבלים העסקיים והמשך הסדר הסליקה הצולבת עד לשנת 2018. בית הדין קבע כי הסכם הפשרה הינו לטובת הציבור ועל כן נכון יהיה לאשרו.
לפי מתווה הפשרה, עד ל-30 ביוני 2012 תמשיך העמלה הצולבת לעמוד על 0.875%. מ-1 ביולי תרד העמלה הצולבת ל-0.8% ותבוטל התוספת בגובה 0.15% בגין עסקות ב-"מסמך חסר". מ-1 בינואר 2013 תרד העמלה הצולבת ל-0.75%. מ-1 ביולי 2013 העמלה הצולבת תרד ל-0.735% ומ-1 ביולי 2014 ועד לסוף תקופת ההסדר (סוף שנת 2018) תרד העמלה הצולבת ל-0.7%.
עם אישורו של הסדר הסליקה הצולבת צפוי הציבור הרחב, ובפרט בתי העסק, ליהנות מהפחתה משמעותית בעמלה הצולבת ומהמשך הסליקה הצולבת לתקופה ממושכת.
על-פי הערכות רשות ההגבלים העסקיים ההפחתה בשיעור העמלה הצולבת בהתאם להסכם הפשרה יבטא חיסכון בגובה של למעלה מ-2 מיליארד שקל עד לסוף שנת 2018 לציבור בתי העסק והצרכנים בישראל, ביחס לשיעור העמלה הצולבת שהובא לאישור בית הדין בטרם הושגה הפשרה. עם זאת, שיעור החיסכון תלוי באופן שבו "יגלגלו" חברות כרטיסי האשראי את ההפחתה לבתי העסק.
אישור הסכם הפשרה מביא לסיומו הליך לאישור הסדר כובל שהתנהל בפני בית הדין להגבלים עסקיים מאז שנת 2006. בראשיתו של ההליך עמד גובה העמלה הצולבת על שיעור של כ-1.25% בממוצע. במהלך ההליך הורה בית הדין להגבלים עסקיים, בהתאם להמלצות רשות ההגבלים העסקיים, על מספר הפחתות בעמלה הצולבת, האחרונה שבהן לשיעור שלא יעלה על 0.875% בחודש נובמבר 2011.

תאריך:  08/03/2012   |   עודכן:  08/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 נאוה בן אור
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה פשרה להפחתת עמלת האשראי הצולבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מסמך שיצא מלשכת הרמטכ"ל מגלה כי לצה"ל ידוע בבירור רק על מקלטים בחניון הבימה בתל אביב ומתחת לבנייני האומה בירושלים    לתושבי חיפה והערים הגדולות האחרות אין אפילו מקלט אחד תקני    נבחנת אפשרות להסב את מנהרות הכרמל למקלט
עופר וולפסון
תוכנית ניסויית להעצמת 3 מועצות מקומיות בפריפריה, תסמיך את מנכ"ל משרד התמ"ת לתקצב מפעלים שהיו במשבר, כך שלא ייאלצו לפטר עובדים
אלעזר לוין
4 חדרים ביד אליהו - 1.24 מיליון שקל    4 חדרים בחולון - 1.3 מיליון שקל    3 חדרים ברמת השרון - כ-1.4 מיליון שקל    4 חדרים בפ"ת - 1.44 מיליון שקל    מחירים נמוכים לדירות בחדרה וחיפה
עופר וולפסון
מחבל תקף את החייל בסכין בשעה שקבוצת חיילים מחטיבת "כפיר" ניסתה לעצור פלשתיני אחר, ממשוחררי עסקת שליט    המחבל נורה ונהרג
איתמר לוין
קובע שיש לנקוט בהליך זה רק במקרים חריגים    קורא ללשכת עורכי הדין לפעול באמצעי חינוך וענישה כדי להקטין את המקרים בהם עורכי דין אינם מתייצבים כ"תרגיל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il